Intruder VS700 Lane Splitter.

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
Zit ik tijdens de vakantie (nu dus ook) terwijl de kleine meid slaapt even achter internet... scoor ik voor een appel en een ei een intruder VS700..

Een intruder rigoreus verbouwen valt niet mee, dan moet je eigenlijk alleen het blok behouden..frame valt niet veel mee te doen.. Plaats van de carbs is ook een ramp..kun je niet veel mee.

Beetje op internet zoeken..vind ik een site met IMHO coole intruders..
beetje lanesplitter style, leent zo'n fietsje zich prima voor..

Heel kort:

- stalen struts ipv. veren (lekker fout ook)
- Kenteken en lamp naar de zijkant.
- Orginele spatbord inkorten (is op de foto's ook gedaan)
- Voorspatbord eraf. (misschien de poten inkorten en shaven)
- Uitlaten aanpassen
- Ander stuurtje
- Ander koplampje..


1313068171_146_FT99075_2.jpg



1313067889_146_FT99075_1.jpg



1313067947_146_FT99075_6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed, hierbij de foto´s..

De "struts" hebben nu een HOH afstand van 22.5 cm... dat moet 24 cm worden.
Voorvork ingekort, is nu 5 cm lager.

Risers omgedraaid, stuurtje flink versmald..Aan de nog te maken linker strut moeten 2 stripjes komen voor de bevestiging van het achterlicht en de kentekenplaat.

Uitlaatdempers komen er niet, pijpen moeten nog een cm of 20-25 worden verlengd (achterkant accubak)

Wat mij betreft kan ze eigenlijk wel uit elkaar voor wat verse coating..spuitwerk gaan we zelf proberen, spuitbusjes en geduld...

Foto's van de sloop en bouw..


IMGP2265.jpg

IMGP2267.jpg

IMGP2268.jpg
 
Ik vond gisteren nog een andere coole koplamp.. die komt er dus op.

Teller gaat eraf..veel te groot/lomp

Struts worden straks iets langer (nu HOH 22,5 cm, straks HOH 24 cm)

Daarna alles uit elkaar voor coating en nieuwe paint!
 
Je hebt anders aardig de gang erin.. ;)

p.s. zou hem achter ook nog wat verlagen.
 
Laatst bewerkt:
Nee alleen met je spatbord als het te laag wordt.. :X

Gewoon een paar kortere veren eronder. Ik heb er een setje van een LS650 onder.. passen precies. Zijn alleen net iets korter.
 
Laatst bewerkt:
Zie overigens nu op de laatste pics dat je er een hardtail van gemaakt hebt en dus al verlaagd. Vindt echter die gebruikte stangetjes niet toppie lijken om eerlijk te zijn.
 
HEHE EINDELIJK EENTJE DIE HET BEGREPEN HEEFT:

AAN DE REST VAN AL DIE DILDO´S HIER IN DE CHOPPER/CRUISERSECTIE,DIE ZICH AFVRAGEN(en dit is slechts een van devele sneue voorbeelden) OF ZE EEN APE OF EEN MINIAPE BESTELLEN MOETEN BIJ HUN DIELERT:

DIT IS EEN CHOPPER!.

zo dat lucht op,gix bedankt man,u naam zijd geprezen en gezaligd.
doe je nog wel heel snel wat aan die walgelijke kananarie op je tank?


enne drapipes op een 700 intrudertje....klinken vaak niet echt tof,kleine "shorty" dempertjes klinken net even mooier denk ik.....en heeft niet iedereen.


keep chopping !
 
Zie overigens nu op de laatste pics dat je er een hardtail van gemaakt hebt en dus al verlaagd. Vindt echter die gebruikte stangetjes niet toppie lijken om eerlijk te zijn.

Die stukjes strip zijn alleen om de hoogte te bepalen, komen uiteraard mooie struts..

@Sick. Tnx!
Uiteraard gebeurd er wat aan die tekening, frame en klein spul gaan naar de coater voor een laag zwart, tank en plaatwerk worden gespoten.
 
HEHE EINDELIJK EENTJE DIE HET BEGREPEN HEEFT:

AAN DE REST VAN AL DIE DILDO´S HIER IN DE CHOPPER/CRUISERSECTIE,DIE ZICH AFVRAGEN(en dit is slechts een van devele sneue voorbeelden) OF ZE EEN APE OF EEN MINIAPE BESTELLEN MOETEN BIJ HUN DIELERT:

DIT IS EEN CHOPPER!.

zo dat lucht op,gix bedankt man,u naam zijd geprezen en gezaligd.
doe je nog wel heel snel wat aan die walgelijke kananarie op je tank?


enne drapipes op een 700 intrudertje....klinken vaak niet echt tof,kleine "shorty" dempertjes klinken net even mooier denk ik.....en heeft niet iedereen.


keep chopping !

tumblr_kxkypmW0gX1qzdg4po1_500.jpg

Whose motorcycle is this?
It's a chopper, baby.
 
Oke.. even het een en ander gedaan..

Totaalplaatje met een andere koplamp.. en terwijl het licht is..

IMGP2281.jpg


De voorkant moest kaler.. dit lijkt er meer op..

IMGP2286.jpg


IMGP2285.jpg


IMGP2284.jpg


Maten voor de bussen voor de struts staan op papier dus die kunnen gemaakt worden, zaterdag is de vrouw een avond weg.... dat word dus een latertje met een potje bier in de garage...electra volledig uitdunnen en wegwerken.

Zodra de electra klaar is en de motor gelopen heeft gaat ie uit elkaar voor een nieuwe laag coating op het frame en een hoop losse delen.
 
als ik zoiets weer zie, gaat het toch weer kriebelen.

leuk voor d'rbij ;)

hele verbetering t.o.v originele truder
 
@fastbike.. tnx!

Moet zeggen dat ik voor woon-werk een auto heb, rij dus eigenlijk alleen voor de hobby..
daarnaast is verbouwen/aanpassen ook gewoon erg leuk om te doen


ik vind zoveel mooi en leuk... wordt er wel es gek van, en m'n vrouw ook

Truder gehad, verkocht omdat 't niet reed zoals ik zou willen.
Maar het ff in "t shirt en spijkerbroek" een rondje om de kerk op een twee cyll. wil ik zomers wel erbij hebben 8-)

Truders blijven leuke "budget" projectjes... *D die ik had vond ik weer te mooi om te verkoten, ik ben namelijk een verkloter ipv verbouwer.
dus ik moet iets hebben waarbij het niet uitmaakt of ik iets fout doe _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo uitgekleed als je hem nu hebt zou ik ook nog de kappen van het frame / balhoofd verwijderen. En ga je nog wat met het zadel doen qua vering..??
 
Die kappen verwijderen is bij het balhoofd wel een idee, onder het frame niet aangezien dan alle electra open en bloot ligt..

Zadel word nieuwe bekleed, zo dun mogelijk... en vering doen we niet aan..
 
Bedoelde ook alleen de kappen op het frame bij het balhoofd.. ;)

En geen vering in je zadel op een hardtail is idd mooi.. maar verstandig..?? :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan