Irritaties bij inhalen

johndope

MF veteraan
9 okt 2002
1.637
0
Ongetwijfeld komt het bij iedereen van ons voor dat je wilt inhalen en dat de auto die voor je rijdt vrolijk op de linkerbaan blijft plakken...

Soms zien ze je niet en soms willen ze je niet zien.

Persoonlijk gebruik ik vaak mijn passknopje (seinen met grootlicht) om te laten zien dat ik erlangs wil. Ook ga ik een beetje links van de baan rijden zodat ze mij zowel in hun linkerspiegel als achteruit zien (tip van een politieagent : })


De ene schuift gelijk op en de andere doet alsof zijn neus bloedt. :(

Hoe laten jullie merken dat je erlangs wilt? en denken jullie dat die passknop veel ergernis bij automobilisten opwekt?
 
Heel veel meer dan ver links op de rijbaan gaan rijden en een keer seinen of richting aangeven kun je niet doen... En als het echt van die malloten zijn die onnodig km's lang links blijven zitten |( dan vergeet ik heel ff mijn manieren en scheur ik er rechts voorbij :X
 
Laat idd op dezelfde manier als jij merken dat ik er langs wil, en geef de automobilist ongeveer 5 seconden om te reageren (en dat is heeeel lang), daarna ben ik er al voorbij, maar dan rechts.

Maar irritaties? Nou nee, niet zo snel op de motor. (kan er altijd langs)
Een rechte weg is ook maar een rechte weg toch? :) Die linksrijders zorgen nog voor een beetje afleiding.
 
Als het me echt te lang duurt en ik heb heeeel veel geduld! dan komt die vinger idd wel es ineens omhoog ja O-)
 
Goed links gaan rijden, dat ze je zien. Meestal gaan ze wel aan de kant. Als ze express blijven rijden, dan moet je lekker in hun dode hoek gaan zitten. Schrikken ze zich de tering 'Hee, waar istie nou?!'
Bij een echte hufter ga ik seinen of met veel geweld rechts ervoorbij. Hou wel de vinger bij rem. Heb geen zin in een brake-test.
Ik wil wel benadrukken dat ze bijna altijd keurig opzij gaan, ook als ik er nieteens langs wil.
 
Je ziet snel genoeg of het een gevalletje niet gezien is of een notoire linksplakker. In het eerste geval zorg ik dat ze me goed zien door snel op ze af te rijden of een seintje met groot licht. De laatste gevallen zijn hopeloos dus doe ik niet eens moeite voor, even in de spiegel kijken voor eventuele sterke armen ( ;) ) en vervolgens tuf ik er rechts voorbij, waarbij ik met een verontwaardigd gezicht in de auto van de linksplakker kijk... :)


Ik heb dit met de motor trouwens minder vaak dan met de auto, met de motor gaan mensen vaak sneller opzij.....
 
ik vraag me af of die gasten in de auto zich misschien een beetje " vernederd" (lees dure, dikke, snelle auto) als ze 140 rijden en je wilt erlangs

zou veel verklaren waarom ze vaak niet opschuiven
 
Ik heb het soms dat de auto die in het midden rijd er ineens achter wil gaan rijden.
aangezien ik ook een stuk lins rijd ziet hij mij niet, omdat hij niet over zijn schouder kijkt wordt ik bijna van de weg-gedrukt.

Dit zijn meestal van die leuke situaties met een keuze: hard remmen = bijna hard op je bek Of Gas bij.
 
Inderdaad, je ziet snel genoeg of het blik aanstalte gaat maken om weer in te voegen. Heel even verschrikkelijk aanwezig zijn in z'n spiegels..... als er dan binnen een paar seconden geen reactie is, dan rechts er langs op een sportieve manier.

Ik stoor me er niet aan, maakt het snelwegrijden nog enigszins leuk ;) Overigens kost dit wel 86 euro (heb er net één overgemaakt) :+
 
Ik passeer er ook rechts langs, zolang erop de rechterbaan wat ruimte is om eventueel uit te wijken als die dildo plots ook naar rechts gaat (want die kom ik ook regelmatig tegen).
 
Ik ga er ook gewoon rechts voorbij. Ik ga niet eerst een halve minuut echter zo'n linkshanger rijden. Ik heb een hekel aan dat soort mensen :r , gewoon direct rechts erlangs (btw dat doe ik met de koekblik ook).
 
Rechts er langs. (zowel met auto als met de motor.)

Als ik de tijd en ruimte om er rechts langs te kunnen, rijdt hij/zij onnodig links. (Tis alleen jammer dat de moraalridders het zo niet (willen) zien.)
 
Heel veel meer dan ver links op de rijbaan gaan rijden en een keer seinen of richting aangeven kun je niet doen... En als het echt van die malloten zijn die onnodig km's lang links blijven zitten |( dan vergeet ik heel ff mijn manieren en scheur ik er rechts voorbij :X

:^
 
Je ziet snel genoeg of het een gevalletje niet gezien is of een notoire linksplakker. In het eerste geval zorg ik dat ze me goed zien door snel op ze af te rijden of een seintje met groot licht. De laatste gevallen zijn hopeloos dus doe ik niet eens moeite voor, even in de spiegel kijken voor eventuele sterke armen ( ;) ) en vervolgens tuf ik er rechts voorbij, waarbij ik met een verontwaardigd gezicht in de auto van de linksplakker kijk... :)

Werkt prima deze methode :) Vaak is de meest rechterbaan helemaal leeg (als je vaak op een 3baansweg zit) en dan schiet het lekker op :)
 
Heel veel meer dan ver links op de rijbaan gaan rijden en een keer seinen of richting aangeven kun je niet doen... En als het echt van die malloten zijn die onnodig km's lang links blijven zitten |( dan vergeet ik heel ff mijn manieren en scheur ik er rechts voorbij :X

:^
 
Ik stoor me er niet aan, maakt het snelwegrijden nog enigszins leuk ;) Overigens kost dit wel 86 euro (heb er net één overgemaakt) :+
En veel slingeren kan nog nuttig zijn ook.
Tijdje geleden samen met Caroline (m'n vriendin) op de A2. (3 baans)
Ieder op de eigen motor, zij rijdt 140 rechtdoor, de weg is helemaal leeg, dus ik zit wat te spelen van baan 1 naar baan 3 en terug. (zo scherp mogelijk, leuk }) )

Zij wordt geflitst (heeft de bekeuring al binnen) en ik niet. (waarschijnlijk onder een hoek langs de flitser gekomen en zodanig geen snelheid kunnen meten) *D
 
Werkt prima deze methode :) Vaak is de meest rechterbaan helemaal leeg (als je vaak op een 3baansweg zit) en dan schiet het lekker op :)
Psies.

Moet je eens op de A4 bij Schiphol kijken, vier en vijf baans. De rechterbaan is helemaal leeg.
 
Let er wel op dat je minimaal twee auto's inhaalt als je rechts inhaalt.

Als de onderlinge afstand tussen deze auto's gedurende deze tijd gelijk blijft en deze twee auto's zich met constante snelheid voortbewegen, dan is er sprake van een file.

Files mag je rechts inhalen. PanRider kan dit bevestigen.
 
Laatst nog op de snelweg meegemaakt.
Duitser in Mercedes voor me en rijd 100 op linker rijbaan :r
Ik wacht ff maar hij blijft links rijden :? Dan maar eens het groot licht in z'n spiegels jagen, gaat niet aan de kant. En hij heeft me duidelijk gezien :(
Dan maar rechts erlangs, en ja hoor net dan bedenkt meneer hetzelfde te doen :(
Toen ging m'n vinger dus wel omhoog!
Associale Duitser!!!
 
Let er wel op dat je minimaal twee auto's inhaalt als je rechts inhaalt.

Als de onderlinge afstand tussen deze auto's gedurende deze tijd gelijk blijft en deze twee auto's zich met constante snelheid voortbewegen, dan is er sprake van een file.

Files mag je rechts inhalen. PanRider kan dit bevestigen.

Ja....kan......maar of hij dit WIL bevestigen is een betere vraag denk ik.
Ik durf de bewering aan dat je bij 1 auto rechts inhalen (op de motor) je bij de gemiddelde (motor)politieagent nog een kansje hebt op een gesprekje ipv bekeuring. Als je er meerdere pakt zal die "vriendelijkheid" echt niet omhoog gaan. Denk je wel???? Je geeft dan wel heel erg duidelijk aan wat wel/niet je eigenlijke bedoeling is.

En ik durf ook de bewering aan dat je beroepen op het rechts voorbijrijden van een 2-autige-file bij normale snelheid op de snelweg niet echt veel kans maakt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan