Is de norton nrv 588 een automaat???

mippy

Die hard MF'er
19 okt 2005
349
0
ouderkerk aan den ijssel
Hallo kijken jullie eens naar het filmpje van de norton, is dit nu een cvt systeem of niet.
Als hij rijd hoor je hem wel schakelen, maar op de test bank lijkt het wel of je een snaar ziet draaien.
deze dus.
 
Hallo kijken jullie eens naar het filmpje van de norton, is dit nu een cvt systeem of niet.
Als hij rijd hoor je hem wel schakelen, maar op de test bank lijkt het wel of je een snaar ziet draaien.
deze dus.

:N

Op een testbank doen ze veel in dezelfde versnelling.
NRV588 Belt Primary Drive.
146_0803_04_z+norton_NRV588+belt_primary_drive.jpg
 
Laatst bewerkt:
die ketting zegt niets want er zijn in het verleden wel meer motorfietsen met ketting of cardan automaat op de markt gezet net als de gillera gp800 en de aprillia mana.
in het filmpje kun je zien dat er aan het begin wel geschakelt word.
en ook op de baan zie je hem schakelen.
 
Laatst bewerkt:
zo bedoel ik het niet Sossa, hij zegt ik zie een snaar en vraagt vervolgens is het nu een automaat? daarop zeg ik ik zie OOK een ketting daarmee aangevend dat het inderdaad dus niks zegt over automaat of schakel...
 
Yamaha FJR 1300 A is ook een (semi)automaat maar die heeft een cardan dacht ik dus ik zeg wat Paul al zei, het type aandrijving wilt niet zeggen of het een schakel of automaat is..
 
de norton is geen automaat, heeft wel n quickshifter zitten.


(gelukkig trouwens geen automaat!! :r :r ) dat zou op deze motor niet alleen doodzonde zijn, maar ook nog 'ns een halsmisdaad. B|
 
Laatst bewerkt:
cwalker hoef ik zeker niet te vragen wat je van de dual clutch op de vfr1200 vind :$


nou, hoef je niet voor te blozen hoor, ieder z'n smaak, maar die norton is n 100% racer, ik persoonlijk zou ziek worden als daar n automaat zou opzitten. ;)

vfr heb ik nog geen oordeel over, niet direct mijn stijl motorfiets, maar daar past t mss wel beter bij ja.
 
Het is wel een perfect systeem, alleen zo duur om te maken voor motoren met dit soort hoge vermogens, en met zo'n korte levensduur, dat het niet te doen is voor de normale consument.
Als je een raceteam hebt die op motoren rijden die 3 uur mee moeten en een onbeperkte geldstroom hebt, dan is het pas leuk.

Maar wat nu niet is, kan later nog wel komen. Techniek ontwikkelt ook nog steeds, en op een dag rijd iedereen met een CVT. Techniek die vroeger onbetaalbaar was voor de consument, ligt nu immers ook in ons bereik. We zijn alleen ff te vroeg geboren zo moet je het zien ;)
 
Oke duidelijk, ik had even hoop!!
Ik denk dat hij alleen maar sneller gaat rijden met een cvt systeem.
Op de weg maak je heel motorland ook gek met de gp800, en in de F1 zijn er toch ook testen geweest met cvt, en volgens mij was dit verboden omdat het oneerlijk voor de andere rijders zou zijn.
Ik vind het wel grappig dat er opeens mensen vanuit een ander subforum reageren zodra je een motor vraag stelt, dus ze lezen dus wel mee.
 
Oke duidelijk, ik had even hoop!!
Ik denk dat hij alleen maar sneller gaat rijden met een cvt systeem.
Sneller optrekken misschien, maar uiteindelijk heb je met een cvt meer verlies.

Op de weg maak je heel motorland ook gek met de gp800, en in de F1 zijn er toch ook testen geweest met cvt, en volgens mij was dit verboden omdat het oneerlijk voor de andere rijders zou zijn.
Ja oneerlijk omdat het niet te betalen is voor andere teams, zoals ik ook al uitlegde in mijn vorige post. Een amateurteam kan geen auto betalen die een aandrijvingssysteem van 1 miljoen dollar in 3 uurtjes aan flarden rijd, een gesponsord team misschien wel.
Ik vind het wel grappig dat er opeens mensen vanuit een ander subforum reageren zodra je een motor vraag stelt, dus ze lezen dus wel mee.
Dat komt door de actieve topics functie van het forum, ook motorscooter topics komen daar gewoon in voor.
 
Hoe bedoel je dat van die actieve topics?
is er een topic waar je in een keer kunt zien waar er op is gereageerd, of bedoel jij de rode vlakjes in de apppart topics.
 
Helemaal bovenaan, naast favorieten staat: actieve onderwerpen(topic's). Nu is het er heel actief. Vooral s'avonds laat kun je goed zien waar er gerageerd wordt en dan willen motorrijders nog eens ook hier gaan reageren, omdat er bijna geen reactie's meer zijn op MF.
 
Laatst bewerkt:
Oooooooooooohhhhhhhhhh daar helemaal *D , daar kom ik bijna niet.
Ik doe alles via het uitklap menu: selecteer forum en vanuitdaar selecteer ik het forum waar ik in wil kijken.
 
Oooooooooooohhhhhhhhhh daar helemaal *D , daar kom ik bijna niet.
Ik doe alles via het uitklap menu: selecteer forum en vanuitdaar selecteer ik het forum waar ik in wil kijken.


Ik heb MF subforum opgeslagen in mn favorieten. Als ik daar op klik kom ik direct in het Motorscooter Forum. Alle andere subfora van MF interesseren me niet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan