Is dit bezwaarschrift goed?

Dankje Star,
Heb je rechten gestudeerd? :9~
Laten we zeggen dat ik ook wel eens een briefje heb moeten sturen! O-) O-) O-)

Ow...en heb mijn eigen fouten er nog ff uitgehaald.

M.
XXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXX

Officier van Justitie
Postbus 94
1800 AB Alkmaar


Alkmaar, 05 januari 2006

Betreft: Aantekenen van bezwaar tegen opgelegde sanctie
Beschikkingsnummer :X XXXXXXXXXX


Geachte Officier van Justitie,

Op donderdag 13 oktober 2005, rijd ik, hier ff je volledige naam, geboortedatum en geboorteplaats op mijn motor van school naar huis op de Bergerweg. De toegestane snelheid is hier 80km/h en inhalen is verboden m.u.v tracktoren.

Vervolgens kwam ik achter een gemeenteauto met aanhangwagen te rijden die, te zien aan de borden die hij achter op het voertuig voerde, niet harder dan 45km/h kon. Alleen om die reden zou ik hem al hebben ingehaald maar op de aanhangwagen stond ook nog eens een grasmaaier o.i.d. waar veel bladeren vanaf kwamen.
Hierdoor zou mijn veiligheid erg in gevaar komen, wetende dat 1; bladeren op de weg glad zijn en 2; bladeren op mijn vizier mij het zicht ontnemen.

Aangezien de weg goed overzichtelijk is, het beftrof namelijk een rechte weg met geen zicht-ontnemende obstakels, wist ik zeker dat er met het inhalen van de deze combinatie geen gevaarlijke situatie kon ontstaan.

Met die motivatie haalde ik de desbetreffende combinatie veilig in maar werd vervolgens verderop aan de kant van de weg staande gehouden door de verbalisanten. Hierbij werd er geen rekening gehouden met de reden waarom ik inhaalde, maar alleen met de mate van overtreding.

Uiterraad zou ik het eens zijn met een dergelijke sanctie wanneer al het bovenstaande niet had meegespeeld en ik zou zijn aangehouden voor te hard rijden door het inhalen van een gelijkwaardig voertuig.

Graag wil ik bij deze kenbaar maken dat ik het niet eens ben met de verbalisatie, aangezien in mijn ogen het aspect van veiligheid niet is meegenomen in de staandehouding en beboeting door de verbalisant.
Vandaar dat ik bezwaar aanteken voor deze verbalisatie.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,





M.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gebruikt teveel spreektaal in je brief, ook maak je opmerkingen over het wagentje. Zowieso is de brief te lang, veel schrappen dus.

Mee eens, dit komt lachwekkend over op een OvJ.

Maak er in grote lijnen zoiets van:

Ik ben staande gehouden vanwege inhalen over doorgetrokken streep.
Dit deed ik echter met het oog op mijn eigen veiligheid vanwege rotzooi die vanaf de aanhanger kwam vallen, ik heb de inhaalactie weloverwogen gemaakt en ben van mening dat achter de wagen blijven rijden meer gevaar voor mij en tevens medeweggebruikers had opgeleverd.

Het lijkt mij allemaal zonde van de moeite. Inhaalverbod is inhaalverbod, hoe vervelend dat ook kan zijn. De juiste oplossing in dit geval was geweest om meer afstand te houden en zodoende geen last van de afwaaiende bladeren te hebben.

Let wel: ik had ook ingehaald, maar daarmee zou ik wel bewust een verkeersovertreding hebben begaan.
 
je moet niet zeggen dat je inhaalde, maar dat je dat gevaarlijke kloteding moest ontwijken !

De Kale

(hebben die klote ambtenaren echt niets beters te doen ???







'(
 
Er was een inhaalverbod, je hebt toch een motorvoertuig ingehaald, wat piep je dan?
Betaal gewoon in plaats van van ons aller belastingcenten weer een ambtenaar nodeloos bezig te houden.
 
die ambtenaren zijn veel te vaak nodeloos bezig, betaald door onze belastingcenten

De Kale

Er was een inhaalverbod, je hebt toch een motorvoertuig ingehaald, wat piep je dan?
Betaal gewoon in plaats van van ons aller belastingcenten weer een ambtenaar nodeloos bezig te houden.
 
Er was een inhaalverbod, je hebt toch een motorvoertuig ingehaald, wat piep je dan?
Betaal gewoon in plaats van van ons aller belastingcenten weer een ambtenaar nodeloos bezig te houden.

Dan vraag ik me altijd af, waarom reageer je hierop :o maar ik ga weer laters en bedankt voor de hulp allemaal.
 
Dan vraag ik me altijd af, waarom reageer je hierop :o maar ik ga weer laters en bedankt voor de hulp allemaal.

Oh sorry, ik wist niet dat ik alleen maar mocht reageren om te zeggen dat ik het helemaal met je eens ben.
Ik pas het meteen aan; je bezwaarschrift is prima! Eigenlijk moet iedereen een terecht gekregen bekeuring aanvechten.
 
Het is geen "m.u.v. traktoren" maar "m.u.v. motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u".

(uit je brief maak ik op dat het hier ook daadwerkelijk om zo'n motorvoertuig ging. Dat jij uit veiligheidsoverwegingen inhaalde doet imho niet ter zake, je mocht dat wagentje immers al inhalen.)
 
Het is geen "m.u.v. traktoren" maar "m.u.v. motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u".

(uit je brief maak ik op dat het hier ook daadwerkelijk om zo'n motorvoertuig ging. Dat jij uit veiligheidsoverwegingen inhaalde doet imho niet ter zake, je mocht dat wagentje immers al inhalen.)

Toch lullig dat het ding dan 45km/u kon en mocht en je zin tussen haakjes helemaal nergens over gaat..... :X
 
Markus,

ben het met je eens, bezwaarschrift indienen, situatie uitleggen en dan hopen dat de rechter met je mee wil gaan in je verhaal.
Wij als motorrijders snappen heel goed je verhaal en wens je ook succes met de verdere procedure. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan