Nee die wil ik er niet meer op . . . ècht niet.Ik zal het nog 1 keer zeggen:
Monteer het originele luchtfilterhuis terug.
.Een 'power filter' KAN misschien meer lucht doorlaten maar dat gaat niet gebeuren tov een origineel filter.
wat voor "powerfilter" heb je gemonteerd dan? De goeie of die kutdingen van een 10 - 15 euro/stuk? De goedkope dingetjes laten sowieso minder lucht door dan het ori luchtfilter. Als je powerfilters wilt koop dan goeie van K&N of vergelijkbaar of begin er anders niet aan. Geeft alleen maar vermogensverlies...
Goedkoop of K&N maakt ook al geen reet uit.
Begrijpt er nou niemand de werking van de originele airbox of wat?
Dat ding is niet voor iets zo groot. Dat is ontworpen om een mooie rechte en rustige airflow te genereren richting de carburateur.
Waarom denk je dat alle grote merken miljoenen investeren om zo'n 'groter dan de buddy' zijnde airbox te ontwikkelen? Voor de sier? Nou, ik denk van niet.
En denken jullie dat als het ook met een 'power filtertje' van €5,- zou kunnen, ze dat niet gedaan zouden hebben? En nogmaals, een power filter 'geeft' geen meer lucht. Het volume/liters aangezogen lucht word maar door 1 ding bepaald en dat is de motor zelf. Slagvolume, klep timingen en lift, en toerental.
Dus voor de derde keer;
Zet het origineel luchtfilterhuis er terug op en het is hoogstwaarschijnlijk weer een perfect draaiende motor.
Kun je daarna weer het ALLEEN VOOR DE LOOKS ONTWORPEN power filtertje er weer op zetten.
Ik zal 1 voorbeeld geven;
Ik had jaren geleden een CB1000. Daar zit een haakse rubberen slang aan het filterhuis. In die slang zit in de lengte een kunststof schotje. Dat had ik eruit gehaald onder het motto; da's een ristrictie, en da's slecht, dus had ik dat ding eruit gehaald. Dikke fout! Motor gaf exact het probleem als in de openingspost omschreven staat. Stopte er gewoon helemaal mee!
Schotje terug gezet, probleem weg.
Ik heb het gelukkig niet zo vaak gedaan.100% onzin.
Dat ding is voornamelijk om geluid te dempen en om het filteroppervlak zo groot mogelijk te maken.Goedkoop of K&N maakt ook al geen reet uit.
Begrijpt er nou niemand de werking van de originele airbox of wat?
Dat ding is niet voor iets zo groot. Dat is ontworpen om een mooie rechte en rustige airflow te genereren richting de carburateur.
Ik weet niet wat jij voor jouw motor betaald hebt, maar als het onwikkelen van een plastic bak voor het luchtfilter al miljoenen moet kosten, denk ik niet dat de fabrikant er iets op gaat verdienen.......de stagair is er een weekje druk mee geweest.Waarom denk je dat alle grote merken miljoenen investeren om zo'n 'groter dan de buddy' zijnde airbox te ontwikkelen? Voor de sier? Nou, ik denk van niet.
Zo een power filter heeft minder weerstand dan een origineel filter, daardoor zal de absolute druk (voor de mierenneukers hier) hoger uitvallen in de venturie van de carburateur waardoor er minder brandstof aangezogen zal worden.En denken jullie dat als het ook met een 'power filtertje' van €5,- zou kunnen, ze dat niet gedaan zouden hebben? En nogmaals, een power filter 'geeft' geen meer lucht. Het volume/liters aangezogen lucht word maar door 1 ding bepaald en dat is de motor zelf. Slagvolume, klep timingen en lift, en toerental.
Duh....Dus voor de derde keer;
Zet het origineel luchtfilterhuis er terug op en het is hoogstwaarschijnlijk weer een perfect draaiende motor.
Ik denk dat jij er toen gewoon na de modificatie een of ander vacuumslangetje er niet goed op gezet hebt, na het terugbouwen heb je dit wel goed gedaan.Kun je daarna weer het ALLEEN VOOR DE LOOKS ONTWORPEN power filtertje er weer op zetten.
Ik zal 1 voorbeeld geven;
Ik had jaren geleden een CB1000. Daar zit een haakse rubberen slang aan het filterhuis. In die slang zit in de lengte een kunststof schotje. Dat had ik eruit gehaald onder het motto; da's een ristrictie, en da's slecht, dus had ik dat ding eruit gehaald. Dikke fout! Motor gaf exact het probleem als in de openingspost omschreven staat. Stopte er gewoon helemaal mee!
Schotje terug gezet, probleem weg.
En dan heb je ook nog power filters die deze naam helemaal niet verdienen en zelfs veel meer weerstand geven als een ori luchtfilter.
Meestal zijn dit merkloze chinese namaak meuk filters die voor een paar euro per stuk te koop zijn.
Echte goede filters zijn van K&N, Pipercross en nog een stuk of wat andere gerenomeerde merken.
Dat ding is voornamelijk om geluid te dempen en om het filteroppervlak zo groot mogelijk te maken.Ik weet niet wat jij voor jouw motor betaald hebt, maar als het onwikkelen van een plastic bak voor het luchtfilter al miljoenen moet kosten, denk ik niet dat de fabrikant er iets op gaat verdienen.......de stagair is er een weekje druk mee geweest.Zo een power filter heeft minder weerstand dan een origineel filter, daardoor zal de absolute druk (voor de mierenneukers hier) hoger uitvallen in de venturie van de carburateur waardoor er minder brandstof aangezogen zal worden.
Een grotere sproeier brengt dan uitkomst.Duh....Ik denk dat jij er toen gewoon na de modificatie een of ander vacuumslangetje er niet goed op gezet hebt, na het terugbouwen heb je dit wel goed gedaan.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van originele motorfietsen die voor aflevering een luchtfiltermodificatie/afstelbeurt krijgen omdat ze af-fabriek zo arm afgesteld staan dat ze er slecht op lopen.
Met al jouw bovenstaand commentaar maak je het nu nog duidelijker aan iedereen dat je echt geen verstand van techniek hebt.
Ik heb jou al vaker gevonden, reacties plaatsend die echt kant noch wal raken aangaande techniek. Het getuigd weer dat je echt geen flauw idee of benul hebt van waar je over praat. Laat staan over ervaring met de bekritiseerde onderwerpen.
Maar goed, ik zal het wel niet weten. Dus heren, succes ermee.
Leejow kan er kennelijk niet zo goed tegen dat hij geen gelijk krijgt......He jongens geen ruzie maken
Ervan uitgaand dat de brandstofpomp of iets anders dan de sproeier in de carb niet de oorzaak van mijn probleem is. Ik wil NIET meer met de orig luchfilterkist gaan rondrijden (anders dan in een testfase), dus ik wil wel weer een powerfilter. Maakt het echt zoveel uit of ik een 'made in China' ding monteer of een K&N / PiperCross filter?En dan heb je ook nog power filters die deze naam helemaal niet verdienen en zelfs veel meer weerstand geven als een ori luchtfilter.
Meestal zijn dit merkloze chinese namaak meuk filters die voor een paar euro per stuk te koop zijn.
Echte goede filters zijn van K&N, Pipercross en nog een stuk of wat andere gerenomeerde merken.
Het ineens ermee stoppen is als ik volgas rijd. De motor stopt alsof de benzine op is, als je gas dichtdraait en daarna weer gas bij geeft doet het het weel. is slechts enkele secondenOver het ineens er helemaal mee stoppen.
Het ineens ermee stoppen is als ik volgas rijd. De motor stopt alsof de benzine op is, als je gas dichtdraait en daarna weer gas bij geeft doet het het weel. is slechts enkele seconden
Alsof ie dan weer benzine heeft/krijgt. Het kan dus wel degelijk aan de combi luchtfilter/sproeier liggen, maar dat 'abrupte' daaraan vind ik zo vreemd. Ik hoef de motor niet af te laten koelen voor ik weer kan rijden, als het uitvallen is gebeurd kan ik daarna direct doorrijden , en zolang in 95% van max blijft rijden is er niets aan de hand, het gaat alleen fout op pure top.