is dit wat? (KTM)

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
ik heb dus een 1997 620 LC4 op het oog :)

de advertentie op marktplaats:

marktplaats advertentie

wat hij er zelf nog over zei :

Hoi Youri,

Ik heb de motor nu ruim een jaar en doe hem weg omdat mijn vrouw ook
graag motor rijdt en de KTM is echt niets voor haar.
Hoeveel de motor totaal gelopen heeft weet ik niet, omdat er geen
originele teller meer op zit ivm supermotard wielen. Km-stand is ook
niet zo belangrijk bij dit soort motoren, hij moet gewoon goed zijn
onderhouden.
Er zijn erbij die met 5000km al helemaal kapot gereden zijn, vooral met
crossen. Je kan dus beter op de technische staat letten. Goede
compressie, geen olieverbruik en grote rookwolken...
Zelf heb ik er veel te weinig mee gereden ca. 2000km. Het is ook geen
motor voor lange toertochten. Ik heb er wel een keer mee in de Moezel
gereden en dat is echt geweldig, je rijd al die supersport jongens eruit
in die bochten.
De motor heeft al een keer een volledige revisie gehad (vorige
eigenaar)en ik heb zelf net weer een grote beurt gegeven. Olie, filters
en bougie.
Ik heb het frame nagelopen en kale plekken bijgewerkt, dus geen roest of
scheurtjes. Het plastic werk heeft wel hier en daar wat krasjes, maar
over het geheel ziet hij er netjes uit en er is niets kapot.
Technisch in ieder geval 100%.
De wiellagers zijn vervangen. Heeft nieuwe remblokken, bijna nieuwe
banden, ketting en tandwielen. Omdat het achterlicht steeds kapot trilde
heb ik laatst nog een led-achterlicht gemonteerd. Er hoeft dus eigenlijk
niets te gebeuren nu, hij is rijklaar.
Als je nog interesse hebt kan ik wel wat detail foto's maken en
opsturen.

en hij heeft me ook detailfoto's toegestuurd, die kan je hier bekijken (ze zijn best groot (450k per foto en 8 foto's) daarom knal ik ze niet hier in het topic.. want resizen is ook geen optie voor een detailfoto :)

http://members.home.nl/youpclaessen/KTM/

ja zoals je ziet heeft hij behoorlijk wat gebruikssporen maar daar is de prijs ook naar en over het algemeen is hij netjes. qua technische staat moet ik de beste man maar geloven.. ik kan nog niet zomaar even een testritje gaan maken daar hij 200km verderop woont en ik dan een beetje met het vervoer zit..

laat me jullie meningen horen :) ik hoop dat het een beetje de moeite waard is :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb dus een 1997 620 LC4 op het oog :)

de advertentie op marktplaats:

marktplaats advertentie

wat hij er zelf nog over zei :en hij heeft me ook detailfoto's toegestuurd, die kan je hier bekijken (ze zijn best groot (450k per foto en 8 foto's) daarom knal ik ze niet hier in het topic.. want resizen is ook geen optie voor een detailfoto :)

http://members.home.nl/youpclaessen/KTM/

ja zoals je ziet heeft hij behoorlijk wat gebruikssporen maar daar is de prijs ook naar en over het algemeen is hij netjes. qua technische staat moet ik de beste man maar geloven.. ik kan nog niet zomaar even een testritje gaan maken daar hij 200km verderop woont en ik dan een beetje met het vervoer zit..

laat me jullie meningen horen :) ik hoop dat het een beetje de moeite waard is :P
Als je gaat kijken, probeer dan een expert mee te nemen. Lopen er hier zat rond nietwaar Zot? Gizzmo? (en al die andere die ik nu ff niet noem ;) ;) )
 
De helft van de KTM's op marktplaats is volgens mij óf ge-upgrade tot nieuw model looks of samengesteld uit allerlei onderdelen. Ik zou er maar niet teveel van wakker liggen, de verkoper heeft wel gelijk als ie stelt dat het onderhoud en ge-/misbruik van de motor de belangrijkste criteria zijn. Ik weet niet wat je budget is hoe bling bling de motor er uit moet gaan zien als je hem eenmaal hebt. Anders kijk je eens wat een model in heel nette staat moet opbrengen en op basis daarvan oordeel je of je het voor deze over hebt. Met een supermoto of off the road geldt toch dat je ze als een gek afschrijft. Persoonlijk zie ik bij deze KTM al weer roestplekjes en beschadigingen die me al aankriebelen vanaf de foto's en omdat ik bovendien graag zélf de "compositie" van de supermoto maak zou ik zelf voor een lelijker crossexemplaar gaan en die ombouwen. Zul je uiteindelijk wel duurder uit zijn dan bij deze maar dan rij je ook eentje die glimt als een tiet :)

P.S. reken de vraagprijs even om naar guldens. Dat doe ik ook altijd - werkt altijd ontnuchterend ;)
 
De helft van de KTM's op marktplaats is volgens mij óf ge-upgrade tot nieuw model looks of samengesteld uit allerlei onderdelen. Ik zou er maar niet teveel van wakker liggen, de verkoper heeft wel gelijk als ie stelt dat het onderhoud en ge-/misbruik van de motor de belangrijkste criteria zijn. Ik weet niet wat je budget is hoe bling bling de motor er uit moet gaan zien als je hem eenmaal hebt. Anders kijk je eens wat een model in heel nette staat moet opbrengen en op basis daarvan oordeel je of je het voor deze over hebt. Met een supermoto of off the road geldt toch dat je ze als een gek afschrijft. Persoonlijk zie ik bij deze KTM al weer roestplekjes en beschadigingen die me al aankriebelen vanaf de foto's en omdat ik bovendien graag zélf de "compositie" van de supermoto maak zou ik zelf voor een lelijker crossexemplaar gaan en die ombouwen. Zul je uiteindelijk wel duurder uit zijn dan bij deze maar dan rij je ook eentje die glimt als een tiet :)

P.S. reken de vraagprijs even om naar guldens. Dat doe ik ook altijd - werkt altijd ontnuchterend ;)


jah deze ligt wel in mn budget en omdat ik net kom kijken met SM vind ik het ook niet zo erg dat hij er niet helemaal bling bling uit ziet (ik kon er nog wel eens mee op mn plaat gaan O-) ) :) kijk een verfje hier en daar over een gebruiksspoor maakt veel goed en eventueel wat mooier plastic of wat spuiten hier en daar.. ook zitten er mooie excells onder met maxxis goldspeed banden en WP vering en een motomaster 320mm rem.. als je dat eens bij elkaar telt zit je ook aan een aardig vies veel te hoog bedrag :)
 
jah deze ligt wel in mn budget en omdat ik net kom kijken met SM vind ik het ook niet zo erg dat hij er niet helemaal bling bling uit ziet (ik kon er nog wel eens mee op mn plaat gaan O-) ) :) kijk een verfje hier en daar over een gebruiksspoor maakt veel goed en eventueel wat mooier plastic of wat spuiten hier en daar.. ook zitten er mooie excells onder met maxxis goldspeed banden en WP vering en een motomaster 320mm rem.. als je dat eens bij elkaar telt zit je ook aan een aardig vies veel te hoog bedrag :)


Klopt. Als je zelf gaat bouwen dan ga je gegarandeerd veel meer geld uitgeven dan je op voorhand van plan was O-) Vind het om te zien ook een kwaadaardig mooi apparaat. En wat is nou 200 km voor een proefrit: als je er heen gaat dan doe je dat om het ding te halen. Of je de poen hebt kun je immers thuis wel beoordelen. Zie je het na de testrit niet zitten dan heb je gewoon pech maar het zal vast wel snor zitten.

P.S. dat voorspatbord moet zéker wijken voor iets moois!
 
Klopt. Als je zelf gaat bouwen dan ga je gegarandeerd veel meer geld uitgeven dan je op voorhand van plan was O-) Vind het om te zien ook een kwaadaardig mooi apparaat. En wat is nou 200 km voor een proefrit: als je er heen gaat dan doe je dat om het ding te halen. Of je de poen hebt kun je immers thuis wel beoordelen. Zie je het na de testrit niet zitten dan heb je gewoon pech maar het zal vast wel snor zitten.

jup hij ziet er echt evil uit he }) (alleen t achterspatbord moet nog in t oranje ofzo)

maar idd en een motor opknappen is velen malen goedkoper als er een ombouwen :) framepje laten coaten nieuw plastic, blokje bijverven oid... t een en ander laten polijsten.. moet je zien wat het dan een bling bling is ;)
 
als alles goed is ga ik zaterdag over een week een kijkje nemen :)

iemand nog tips ofzo waar ik zeker op moet letten? misschien iemand met KTM verstand die eventueel even mee wilt komen.........??? :P het is in Noordwijk in Z-Holland...
 
Of die mooi is , is natuurlijk ook afhankelijk van de prijs.
Ten eerste heeft elke KTM WP vering, kortom, dat is standaard.
RVS remleiding idem dito
Weliswaar een 320 schijf, maar wel een streetkit(4mm), en geen racekit(5mm), en heeft die de standaard remklauw.
Standaard uitlaat, en simpele handbeschermers zonder alu. beugel ter versteviging.
Verder is die vies, en ik vind dat meestal dan ook gelden voor de rest van het onderhoud.
Bijvoorbeeld zie ik dat de remvloeistof voor de achterrem laag staat en er vies uitziet. Geeft weinig vertrouwen.
Belangrijkste is dat het blok netjes loopt.

Persoonlijk vind ik 3450 een hoop geld, op ik heb de mijne voor te weinig verkocht :(
 
ff naast elkaar...

1997 KTM 620 LC4

54582.jpg

54582.jpg


1998 KTM (supercomp) 620 LC4

54695.jpg

54695.jpg
 
check de voorvork van de onderste foto, die komt echt niet uit 1998 he! Daar zaten standaard extreme in, die op de bovenste foto staan.

Die extreme vork is beter, heeft ook een grotere asdiameter meende ik.

De vork uit de onderste foto moet dus uit een 1992 model ofzo zijn geplukt, of dat betrouwbaar is weet ik niet.

Het liefst zou ik alle orginele onderdelen nog aan de motor willen hebben, dan weet je zeker dat er niet mee gekloot is.

Uitlaatdemper op de bovenste foto is wel naar de klote volgens mij!

2e heeft een leuke demper :P
 
Laatst bewerkt:
de bovenste heeft ook een korter schakelpookje wat toch wel een must is als je alleen op straat rijd!

als ik jou was, zou ik eerst naar de bovenste gaan kijken of deze netjes loopt enzo, hij ziet er misschien wat verragt uit, maar ben jij er weleens 1 tegen gekomen die super netjes is? die zijn er niet veel of je betaald er dik voor!

Je kunt beter zorgen dat ie technisch goed is, die kappen maken de kosten niet.

Ga ook naar een motorzaak en probeer ff wat proefritjes te regelen en probeer de kickstarter ff, dan weet je hoeveel compressie zo'n ding een beetje heeft.

Ik ben niet echt heel erg technisch onderbouwt, maar uit vergelijkingen kun je erg veel halen!

Nog een tip, kijk ook of de wielen netjes in het midden staan, de sm die ik had(ktm 620 GS sm uit 1998) had dus een andere voorvork en daar stond het wiel compleet scheef in! Om dit aan te passen kost het je aardig wat tijd, adapter voor de schijf aanpassen enz.

Kijk ook of het oliefilter bovenop het blok, dat grijze kastje, nog vastzit, dit is opgehangen aan een soort rubber, bij mij was dit geknapt en trilde hij er behoorlijk op los, geen groot probleem maar toch.

Succes met je keuze! ;)
 
check de voorvork van de onderste foto, die komen echt niet uit 1998 he! Daar zaten standaard extreme in, die op de bovenste foto staan.

Die extreme vork is beter, heeft ook een grotere asdiameter meende ik.

De vork uit de onderste foto moet dus uit een 1992 model ofzo zijn geplukt, of dat betrouwbaar is weet ik niet.

Het liefst zou ik alle orginele onderdelen nog aan de motor willen hebben, dan weet je zeker dat er niet mee gekloot is.

De achterbrug van die achterste klopt volgens mij ook niet! lijkt ook veel op die uit mijn 92er.
 
nog ff een kleine tip, ik zit hier ff te brainwaven :P , kijk naar de voorvorkpoten, en dan bij de asopname(onderaan dus) of deze niet gescheurd zijn!

Dit had ik dus, als je die 2 bouten te hard aandraait, wat totaal niet nodig is, dan scheurt of breekt de asopname, dit is een duur geintje, want dan moet je naar wp en die zetten er een andere onder! Ik kwam er later pas achter dat deze gescheurd was en dat het wiel scheef stond, mooi klote is dat!

Uitlaatjes van ktm zijn meestal snel naar de klote, ik zou gelijk naar een wat mooiere en vooral sportievere kijken als ik jou was!

Het verhaal wat er bij de bovenste motor is verteld klinkt redelijk goed, de motor ziet er verder wel goed uit, alle onderdelen van dat jaar zitten er zo te zien netjes op dus deze motor zou bij mij op nr.1 komen.
 
nog een handig linkje:

http://www.ktminfo.com/ktm.asp

snuffel hier eens wat op rond, en bekijk de onderdelen een beetje, hieraan kun je zien met welk model je ECHT te maken hebt!

ik twijfel of de onderste echt een 1998 model is. Waarom zou je dan in godsnaam die super mooie dikke extreme vork eruit gooien? Bij mij was het antwoord, ik vond een USD mooier!
Ook als die 3 keer zo dun is?Naja ik wist het wel :P
 
nouja die motoren zijn van 2 maten van elkaar... die supercomp is bij Bon omgebouwd in september 2004 alle rekeningen aanwezig.. al het SM spul er op is nieuw.. ook is die vork bij WP geweest voor afstellen ofzo(??) die demper die er onder hangt is een FP en het hele gevaarte is in goede staat.. (ik heb de eigenaar net aan de telefoon gehad :) )

maar ze ontmoeten mij samen op 1 plaats.. dan kan ik naar beide motoren kijken en tegelijk ff om de beurt een testrit maken alvoren ik mijn oordeel kan vellen.. mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de SC maarja als jullie denken dat dat niet de beste keus is... (??)
 
weet trouwens iemand het precieze verschil tussen de SC en de gewone GS? buiten alleen dat de SC geen balansas heeft en iets kortere bakverhoudingen...

oja en de balansas is toch (eventueel) zo te verwijderen of niet? :)
 
weet trouwens iemand het precieze verschil tussen de SC en de gewone GS? buiten alleen dat de SC geen balansas heeft en iets kortere bakverhoudingen...

oja en de balansas is toch (eventueel) zo te verwijderen of niet? :)
Zo heel kort weg meen ik te weten dat die balansas niet echt veel helpt maar wel nogal wat vermogen zou kosten. Schijnen er nogal eens UIT gehaald te worden om die reden ;)


D'r gaan vast uitgebreidere antwoorden komen, echte kenners genoeg hier :} :} wel erg handig dat je ze tegelijk kunt zien en direct na elkaar kunt berijden ;)
 
Die onderste is echt véél ouder, als de eigenaar over het bouwjaar liegt, weet je wel genoeg neem ik aan?
 
Die onderste is echt véél ouder, als de eigenaar over het bouwjaar liegt, weet je wel genoeg neem ik aan?

nouja ik heb hem aan de telefoon gehad en hij klonk alsof hij niet beter wist.. maarja de vorige eigenaar had gezegd dat hij het blok gereviseerd had en liet hem de onderdelen zien.. zuiger big end etc. wat er uit was gekomen.. maar kleppen stellen liet hij dan weer doen (??) vaag verhaal...
 
Terug
Bovenaan Onderaan