Is een R6 geschikt als je 1.92m lang bent?

Wheelie

Rookie
4 mei 2004
11
0
Utrecht
Hallo bikers,

Ik ben van plan om een Yamaha YZF R6 te gaan kopen zodra ik mijn rijbewijs heb. Ik heb er dus nog niet op gereden. Kunnen jullie mij vertellen of ik er met mijn lengte van 1.92m een beetje comfortabel op kan zitten? :?

Alvast bedankt.
 
ja, kan ik niet zeggen.
Ik denk dat het zeuren wordt, maar je komt er maar op 1 manier achter.
Gewoon een ritje maken :]
 
Tja.. Ga er eens op proefzitten. Kan je iig. ff voelen.

En dan proefrijden das de enige manier waarop je het cker weet.
 
effe reactie. ik heb nu al tig onderwerpen gelezen van mensen die vragen of ze "te lang " zijn voor op een bepaalde motor. Nou ik kan je vertellen dat je het moet ERVAREN. ga er eens op proefrijden !
Ik rij zelf op een kawa zx9 (en ben 1.90) en heb nergens problemen mee .
 
Ben zelf 1.93m weeg 93kg en rij op een 2000 R6, en heb geen enkel probleem qua lengte. Ik kan je het zelfs aanraden, maar ja, een proefrit doet wonderen!

suc6
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.90 en pas er absoluut niet op .. gewoon proefrijden en kijken of je uitkomt met je benen..
 
Ik denk dat het ook aan ligt hoelang je benen zijn. Dat is de voornaamste beperking al dan niet. Iemand met een lang bovenlichaam en relatief korte benen zal er misschien beter op zitten dan iemand met een kort bovenlichaam en relatief lange benen. Maargoed, de beste manier is gewoon proefzitten ipv hier vragen
 
Ik ben 1,96m lang en heb eens een testritje gemaakt op een r6, vond het niet erg lekker zitten. Beetje erg oragami. Heb een kawa zx-6r bj 2000 gekocht, deze zit me perfect. Het is nog steeds enigzinds opvouwen. Maar dat doe je op elke supersport. Ik zit echt lekker en krijg niet snel ergens last van. Na een paar uurtjes binnen de bebouwde kom wat last van mijn rechter pols, maar dat is supersport, hoort erbij.

Er is maar 1 manier om er echt achter te komen en dat is toch zelf op dat ding springen en rijden. Ik geef je ook eens het advies om ook eens op een zx-6r te springen... :]
 
Ik ben 1.94 en heb er alleen op gezeten past wel maar ik heb wel het idee dat het ruitje nog maar weinig zin heeft omdat ik er gewoonweg ver bovenuit steek
 
ik ben zelf ook redelijk lang en heb een 2003 R6 zonder verhoogd ruitje. (als ik het ruitje verhoog dan is er te weinig winddruk bij snelheden van 80-100 km/h en krijg ik last van mijn polsen) met een ruitje op standaardhoogte krijg ik bij 80km/h geen last van mijn polsen.

een R6 is nooit comfortabel, maar er is best twee uur lang achter elkaar op te zitten zonder dat je op alle plaatsten kramp krijgt ofzo. en daarna moet je toch stoppen om te tanken of wat te eten.

ikzelf rij niet vaak grote afstanden. als ik veel toertochten ofzo zou rijden zou ik waarschijnlijk een honda VFR ofzo gekocht hebben. ik rij veel dijkjes ofzo. ben ik hoogstens een halve dag van huis. een paar keer per jaar een toertocht van een dag en dan heb ik het wel gehad.

een R6 blijft een supersport motor en echt comfortabel zal het dus wel nooit worden. maar ik heb op bijna alle supersport motoren proefgereden en vond de R6 het fijnst rijden (qua sturen, motorkarakteristiek, trillingen en comfort) en natuurlijk heeft de R6 het mooiste uiterlijk :P

silverline in ijselstein verhuurt de R6 ook. misschien een goed idee om hem een dagje te huren. heb ik ook gedaan en dat geeft een veel beter idee dan een proefritje van een halfuurtje.
 
Oke iedereen. Bedankt voor jullie tips. Ik ga zeker een keer proefrijden op de R6. Misschien ook op de Kawa ZX6R. Ook de tip om de fiets te huren is handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan