is er al nieuws van nieuwe Triumph Tiger....?

Ja ben er ook super blij mee, wilde ook gewoon een witte, begonnen met een xt 500 en dat gevoel is nooit meer echt weggegaan.. en ik heb al een bestelbus in die kleur...:):)

Het liefst wil ik een zijkoffer denk ik, valt niet zo heel erg op en je kunt toch wat meenemen..Ik sta erg open voor ervaringen...wat is de link naar die site..//??

Jeroen
 
Ja ben er ook super blij mee, wilde ook gewoon een witte, begonnen met een xt 500 en dat gevoel is nooit meer echt weggegaan.. en ik heb al een bestelbus in die kleur...:):)

Het liefst wil ik een zijkoffer denk ik, valt niet zo heel erg op en je kunt toch wat meenemen..Ik sta erg open voor ervaringen...wat is de link naar die site..//??

Jeroen

Je zoekt, denk ik, deze website: [NORML]www.triumphriders.nl[/NORML]

Hier een foto van m'n Tiger met kofferset en tanktas, ergens langs de Autobahn in Duitsland. De koffers zijn niet geweldig groot, dat is het enige nadeel, maar de bevestiging - zo gemaakt dat ze iets kunnen bewegen - is heel goed en stabiel. Ik heb er vol beladen 215 km/u mee op de klok gehad en de hele zaak liep nog als op rails.
large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien er 2 Tiger topics lopen op MF ook hier maar even gedag zeggen. :W

The Tiger Black Edition has arrived!

Vorige week afscheid genomen van de R1200GSA en een Tiger opgehaald bij Blom in Leusden, leuke zaak met enthousiaste mensen!

Tiger is voorzien van:
- ABS
- Alarm
- Open Triumph demper
- Handvatverwarming
- Handkappen
- Middenbok
- GPS aansluiting
- Motech valbeugels
- Velgen zwart

De eerst 330 kilometer zitten er inmiddels op.

Eerste indruk: Hooligan-Bike

Inrijden is lastig zeg, hij wil maar al te graag toeren maken, en die open uitlaat werkt ook niet echt remmend.....
Versnellingsbak schakelt een beetje hakerig, snel schakelen of met een beetje tussengas helpt,zal nog wel iets beter worden hoop ik.
Windbescherming minder als op de GSA (logisch) maar ook minder herrie aan mijn hoofd. Moet me wel wat warmer aankleden. ...
Handkappen en handvatverwarming zijn al goed van pas gekomen!
Valbeugels hoop ik nog even niet te hoeven testen.....

APRIL_08_tiger%20black%20003.jpg
 
Laatst bewerkt:
een zwarte is ook ontzettend mooi hoor, gefeliciteerd..
Ik zoek eigenlijk mensen met ervaringen met bv hepco en becker of givi koffers, wil n.l. graag mijn helm erinkwijt kunnen, kom op de triumphclub site niet echt verder.. maar bedankt anyway.
Originele koffers zijn wel de mooiste geloof ik, maar ik wil ze graag in het echt zien voor ik iets koop, als iemand een tip heeft hoe je een plaatje op t forum zet, dan kan ik ook een fototje plaatsen..

plezier..
 
Bedankt allemaal. :)

Pluto, ik heb jou nog even de hand geschud toen je je witte kwam ophalen in Leusden. :W

De mijne is al ingewijd, vanmorgen omgevallen in de garage |(
Ik kan ze echt nooit lang nieuw houden. B|
SW Motech valbeugels hebben hun werk goed gedaan, alleen wat lichte krassen op de handkap, spiegel en versnellingspook. Zonder beugel was het blok en de tank geweest....
Zaterdag de 1000 beurt, dan kunnen we echt gaan rijden!
 
een zwarte is ook ontzettend mooi hoor, gefeliciteerd..
Ik zoek eigenlijk mensen met ervaringen met bv hepco en becker of givi koffers, wil n.l. graag mijn helm erinkwijt kunnen, kom op de triumphclub site niet echt verder.. maar bedankt anyway.
Originele koffers zijn wel de mooiste geloof ik, maar ik wil ze graag in het echt zien voor ik iets koop, als iemand een tip heeft hoe je een plaatje op t forum zet, dan kan ik ook een fototje plaatsen..

plezier..

Als je beneden aan deze pagina op "reageren" klikt krijg je een uitgebreid scherm waar onderaan "nieuwe bijlage toevoegen" staat. Effe bladeren en daarna "verstuur reactie".

Verrie iezie. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal. :)

Pluto, ik heb jou nog even de hand geschud toen je je witte kwam ophalen in Leusden. :W

De mijne is al ingewijd, vanmorgen omgevallen in de garage |(
Ik kan ze echt nooit lang nieuw houden. B|
SW Motech valbeugels hebben hun werk goed gedaan, alleen wat lichte krassen op de handkap, spiegel en versnellingspook. Zonder beugel was het blok en de tank geweest....
Zaterdag de 1000 beurt, dan kunnen we echt gaan rijden!

Da's wel errug zuur. Zo nieuw nog. En ook al valt de schade mee, echt mooier wordt ie r nooit van. Heb m'n vorige ook twee keer (lettelijk) neergelegd en werd daar al niet echt blij van. Als je t maar niet herhaalt als je r op zit.
 
Ha dus de originele kofferset is zo mooi plat omdat ie niet dichter bij het wiel zit, maar gewoon kleiner is..wordt het toch een hepco en becker denk ik..

zit met mijn 1.80 trouwens lekker uit de wind, maar wel heel erg veel herrie aan mijn hoofd..heb ook handkappen..iemand ervaring..??

Bedankt voor de foto's van de kofferset..

inmiddels 700 km en het wordt alleen maar leuker..
 
Inmiddels de 1050 :] beurt laten doen..Voor het eerst boven de 6000 toeren....wow

He cornelis 2 ik zie dat jij een laag ruitje hebt, bevalt dat goed ? ik weet niet hoelang jij bent maar ik wordt zot van de herrie.. gister hoge ruit geprobeerd maar werdt alleen maar erger..

volgens mij wonen we niet heel ver van elkaar vandaan, dan kom ik graag eens kijken...

Jeroen
 
Ik heb vorige week met de Tiger op Assen gereden :9
Het was echt gaaf! Voor mij was het de eerste keer op een circuit, maar de Tiger voelde zich als een vis in het water.
Ik heb zelf eigenlijk niet veel hoeven te doen, de Tiger deed het allemaal voor me en met zoveel vertrouwen en gemak dat ik alleen maar hoefde te genieten. Nou dat heb ik dan ook gedaan en ik kan niet wachten om weer een keer met hem het circuit op te gaan. En dan het liefst weer Assen, wat een fenomenale baan is dat!!

Nog even wat sfeerplaatjes, helaas geen echte actiefotos of platte foto's, maar de Tiger staat er gewoon mooi op...
08AG9921-588.jpg

08AG9887-560.jpg

08AG1194-222.jpg

08AG1147-179.jpg

08AG0409-120.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week met de Tiger op Assen gereden :9
Het was echt gaaf! Voor mij was het de eerste keer op een circuit, maar de Tiger voelde zich als een vis in het water.
Ik heb zelf eigenlijk niet veel hoeven te doen, de Tiger deed het allemaal voor me en met zoveel vertrouwen en gemak dat ik alleen maar hoefde te genieten. Nou dat heb ik dan ook gedaan en ik kan niet wachten om weer een keer met hem het circuit op te gaan. En dan het liefst weer Assen, wat een fenomenale baan is dat!!

Nog even wat sfeerplaatjes, helaas geen echte actiefotos of platte foto's, maar de Tiger staat er gewoon mooi op...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hey Valkyrie,

Heb woensdag je Tiger nog staan bewonderen toen je bij ons in de groep kwam in de laatste sessie op Assen. Je ging als de brandbaar moet ik zeggen, en daardoor was ik helemaal overtuigd.
Ik heb zaterdag m'n Fireblade ingeruild voor een witte Tiger. *O*
Wel een overgang, maar ik ben overtuigd dat het goed gaat komen.
 
@valkyrie
t zijn dan misschien niet helemaal de plaatjes zoals je ze had willen hebben maar ze laten toch best zien wat je met een goeie hoog-op-de-poten-fiets kan doen. zo te zien heb je de stepjes (bijna) aan de grond gehad.

@vukaduk
gefeliciteerd. de witte is :9~


@allebei
deze al gezien? Het Grrrote Tiger Topic
 
Hey Valkyrie,

Heb woensdag je Tiger nog staan bewonderen toen je bij ons in de groep kwam in de laatste sessie op Assen. Je ging als de brandweer moet ik zeggen, en daardoor was ik helemaal overtuigd.
Ik heb zaterdag m'n Fireblade ingeruild voor een witte Tiger. *O*
Wel een overgang, maar ik ben overtuigd dat het goed gaat komen.

:} Goed gedaan! Ben blij dat ik wat aan die overtuiging heb kunnen bijdragen ;)
Ik was trouwens ook blij dat ik uit mijn eigen groep gezet was en bij jullie mee mocht rijden in die laatste sessie. Heerlijk om lekker vrij te rijden op Assen. Ga je met de Tiger ook het circuit op?
 
@valkyrie
t zijn dan misschien niet helemaal de plaatjes zoals je ze had willen hebben maar ze laten toch best zien wat je met een goeie hoog-op-de-poten-fiets kan doen. zo te zien heb je de stepjes (bijna) aan de grond gehad.

Het beschermkapje van de uitlaat heeft het ook lichtjes moeten verduren, maar dat lag volgens mij meer aan de deuk in Meeuwenmeer :) daar was het regelmatig raak, echt een lekkere bocht.
 
:} Goed gedaan! Ben blij dat ik wat aan die overtuiging heb kunnen bijdragen ;)
Ik was trouwens ook blij dat ik uit mijn eigen groep gezet was en bij jullie mee mocht rijden in die laatste sessie. Heerlijk om lekker vrij te rijden op Assen. Ga je met de Tiger ook het circuit op?

Ja, je bent inderdaad schuldig. :Y :+

Zal vast wel een keer op het circuit komen, maar ga er eerst maar eens gewoon van genieten. In de laaste drie jaar een aantal keer op Zandvoort en Assen gereden.

Beetje iets van "been there, done that....". Heb het iets te laat ontdekt om er een hobby van te maken, en onverzekerd rondrijden met je 'normale' motor is toch een beetje een tegenhouder om echt te pushen.

Waarschijnlijk volgende week zaterdag ophalen. Ben benieuwd.
 
Hallo beste Tiger rijders,
Zit er ook aan te denken om mijn huidige motor (Suzuki V-strom DL 1000) in te ruilen voor een nieuwe Tiger.
Heb een beetje rondgesnuffeld en heb een motorzaak gevonden waar ik 500 euro extra korting krijg boven op de inruilwaarde als ik de Tiger neem die nu bij hun in de showroom staat. Is nieuw volgens hun.
Zou het hier dan om een 2007 model gaan? Zoja zit er verschil in het 2007 en 2008 model? En welke verschillen zijn dat dan?

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Groeten van Simon.
 
Hallo beste Tiger rijders,
Zit er ook aan te denken om mijn huidige motor (Suzuki V-strom DL 1000) in te ruilen voor een nieuwe Tiger.
Heb een beetje rondgesnuffeld en heb een motorzaak gevonden waar ik 500 euro extra korting krijg boven op de inruilwaarde als ik de Tiger neem die nu bij hun in de showroom staat. Is nieuw volgens hun.
Zou het hier dan om een 2007 model gaan? Zoja zit er verschil in het 2007 en 2008 model? En welke verschillen zijn dat dan?

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Groeten van Simon.

Geen veranderingen, alleen andere kleuren in 2008. Oranje kleur is nieuw, geel is er geloof ik uit tov 2007.
 
Hoi Simon
Goede keuze die Tiger
Ik heb de mijne nu 1jaar en 2maand en rijd er nog altijd even graag mee, ondertussen al 15.000km mee.
Het verschil tussen de 2007 en 2008 zit hem enkel in het kleur
de gele is er uit en de oranje is er in de plaats gekomen
gr Vincent
 
Oke, bedankt voor de info.
Ga vanmiddag proefrijden. Ben benieuwd.
Laat het jullie weten.

Gr. Simon

Niet te snel beslissen (al wordt dat natuurlijk heel erg moeilijk 8-) )

Inruilverschillen kunnen groter zijn dan die € 500.-

Bij mij gaf t ene motorbedrijf zomaar €1.300,- meer terug voor m'n oudje dan t andere bedrijf. En uiteindelijk ook nog 50% korting op ABS. Totaal verschil zo'n €1.700,-. U zij gewaarschuwd :)
 
Zo das idd best wel veel 1700 euro.
Heb inmiddels ook al meerdere offertes en die ontlopen elkaar niet zoveel.
Heb er wel 1 uitschieter bijzitten, maar dan moet ik zwarte nemen en heb vandaag de Tiger in het Blazing Orange gezien en man wat is dat een schitterende EN aparte kleur zeg!!

Vandaag ook met zijn 2en een proefrit gemaakt en ik ben erg onder de indruk!!
Alleen het ruitje is echt 3 keer niks, wat een herrie en wind geeft dat ding zeg.
Daar wil ik wat anders voor.

Jullie begrijpen het al........ ik ben om, nu nog ff kijken waar ik de beste deal kan maken en dan bestellen !!!!

Gr. Simon (toekomstig Tiger rijder)
 
En ja hoor......... hij is besteld!!!!
De Tiger in de kleur Blazing Orange met zwarte velgen.
Nu nog de komende 2 weken zien door te komen B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan