Motards,
Na vier probleemloze jaren en 80.000 km heb ik twee weken terug mijn trouwe K75 total-loss gereden. Buiten mijn schuld, zelf geen schrammetje maar toch een hoop ellende. Al is het alleen maar de vraag; wat nu?
De K75 (met ABS) is me uitstekend bevallen: soepel, ideaal scherm, 1:20 en duurzaam. Maar ... een mens wil ook wel eens wat anders, wat meer vermogen en (nog) betere stuureigenschappen.
Ik dacht aan:
- een K1200RS, maar daar hoor ik erg slechte berichten over (bak, koppeling en duur qua reparaties: je loopt erop leeg)
- de K1100's vallen wat mij betreft af vanwege hun uiterlijk (kuip) en sturen
- FJR 1300 vind ik wel fraai (maar zijn 2e hands wel erg duur en schijnen bovendien erg veel warmte aan de berijder af te geven)
- R1100; niet zulke goede berichten over gehoord
- de andere R-ren? Wie weet.
- Pan's: teveel tour en te weinig sport.
Kortom ik weet het niet.
Is er leven na de K75? ... of moet ik gewoon opzoek naar een net nieuw exemplaar?
Graag jullie reacties en tips.
Ben benieuwd, DeGe
Na vier probleemloze jaren en 80.000 km heb ik twee weken terug mijn trouwe K75 total-loss gereden. Buiten mijn schuld, zelf geen schrammetje maar toch een hoop ellende. Al is het alleen maar de vraag; wat nu?
De K75 (met ABS) is me uitstekend bevallen: soepel, ideaal scherm, 1:20 en duurzaam. Maar ... een mens wil ook wel eens wat anders, wat meer vermogen en (nog) betere stuureigenschappen.
Ik dacht aan:
- een K1200RS, maar daar hoor ik erg slechte berichten over (bak, koppeling en duur qua reparaties: je loopt erop leeg)
- de K1100's vallen wat mij betreft af vanwege hun uiterlijk (kuip) en sturen
- FJR 1300 vind ik wel fraai (maar zijn 2e hands wel erg duur en schijnen bovendien erg veel warmte aan de berijder af te geven)
- R1100; niet zulke goede berichten over gehoord
- de andere R-ren? Wie weet.
- Pan's: teveel tour en te weinig sport.
Kortom ik weet het niet.
Is er leven na de K75? ... of moet ik gewoon opzoek naar een net nieuw exemplaar?
Graag jullie reacties en tips.
Ben benieuwd, DeGe
![Crossy :] :]](/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif)
)
) en standaard ketting (met uitzondering van een GS die over cardan beschikt).