Is het merk EBC meuk?

22 aug 2014
57
7
Naar aanleiding van mijn eigen topic ben ik op deze vraag gekomen.

Mijn ervaring met EBC is dat het een goed merk is. Ik gebruik voornamelijk de koppelingsplaten en remblokken van dit merk.

Ik kreeg in mijn vorige topic vaker de reactie dat EBC meuk is. Maar waarom? Wie heeft slechte ervaringen met dit merk? Zo ja, kan je mij onderbouwd uitleggen waarom het meuk is? Mijn perceptie is namelijk dat de mensen die een aftermarket kit hebben gekocht er maar vanuit gaan dat goedkoop duurkoop is of dit verkeerd hebben gemonteerd.

Ik stel voorop dat origineel vrijwel altijd beter is dan een aftermarket kit.
 
Laatst bewerkt:
polletje

Ik gebruik regelmatig EBC remblokken, nooit problemen mee.

Koppelingsplaten gaan er bij mij origineel in, met name vanwege de optische afwerking en vanuit gevoel. dat gevoel zegt nix

Als EBC alleen maar troep op de markt zou dumpen had zo'n fabriek het niet za lang uithouden en er onderdoor gaan
 
Ik heb bij mijn CBR omstreeks1995, vanwege koppelingsslip na enkele lichte vermogensverhogende aanpassingen, bij +\- 80k km EBC kevlar platen ingebouwd, en die zitten er nu, ruim 20 jaar en bijna 3 ton verder nog steeds in......
 
300.000 km, driehonderdduizend... Wat het licht in één seconde doet, zegmaar...
Dan ben jij de rede dat ze die kwaliteit niet meer maken _O- _O- ZO verkoop je nooit een tweede set aan dezelfde klant :+

On-topic, ik heb ook goede ervaringen met EBC. Setje gemonteerd gehad op een verlengde ZXR750 en die hebben flink op hun tyfus gehad.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen rommel maar je moet bij merken als ebc wel heel goed opletten welke compound je koopt.
Als je blokjes voor een gietijzeren brembo race schijf op je rvs yamaha schijven zet zie je je remschijven dunner worden of als je zoals ik had een setje race blokken koopt voor trainings gebruik, die hebben bijna geen inloop periode nodig, remmen als een malle maar zijn met 1 training volledig opgesleten :/

Voor een chopper is er niet veel keus en kan het bijna niet fout gaan maar voor bv een cbr600 oid waarmee ook geracet word hebben ze meerdere compounds.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen rommel maar je moet bij merken als ebc wel heel goed opletten welke compound je koopt.
Als je blokjes voor een gietijzeren brembo race schijf op je rvs yamaha schijven zet zie je je remschijven dunner worden of als je zoals ik had een setje race blokken koopt voor trainings gebruik, die hebben bijna geen inloop periode nodig, remmen als een malle maar zijn met 1 training volledig opgesleten :/

Voor een chopper is er niet veel keus en kan het bijna niet fout gaan maar voor bv een cbr600 oid waarmee ook geracet word hebben ze meerdere compounds.

Precies, maar dat is een stukje kennis van onderdelen hebben. Dit kan weer geschaard worden onder het verkeerd monteren van een (verkeerd) onderdeel.
 
Ik zal niet zeggen dat het meuk is, maar ik heb een keer remblokken van EBC gehad, en ik vond ze in de bergen waar ze flink op hun donder kregen aanzienlijk minder goed remmen dan de Brembo die ik daarvoor had. Bij thuiskomst direct weer Brembo besteld, en dat ging weer perfect. Voor die motor dus geen EBC meer. Misschien toen ook verkeerde compound gehad? Op mijn woon-werkfiets echter geen problemen met EBC en gebruik ik het al jaren.
 
Ik had vroeger een Ducati met 1 remschijf in het voorwiel. De racing compound van EBC remde aanzienlijk beter dan de originele Brembo blokjes, maar ik nam wel een reserve setje mee op vakantie.
 
Ik vindt dat niet echt een eerlijk vergelijk, een race compound (ebc) tegen een straat compound ( brembo).

Logisch is dat de race compound beter remt, gevolg is dat ze ook harder slijten ( reservesetje mee op vakantie)

Eigenlijk zou je van beide merken het straat compound moeten vergelijken.
 
Heb de Brembo SA remblokken gebruikt op mn GSXR, piepten als een malle en vond het aanspreekgedrag wisselend, in koud en nat weer erg vaag. De EBC Double H blokken die ik daar-voor gebruikt had er weer in gezet en geen klachten meer. Remt voor mij altijd hetzelfde, nat/koud/warm/heet etc. Ook geen gepiep meer.

Heb in mn huidige motor(triumph) meteen weer EBC HH blokken gemonteerd en wederom zeer tevreden mee. Heb op mn andere motor met brembo m50 klauw met de af-fabriek(denk ik) sinterstaal remblokken geremd, maar wederom dezelfde klachten zoals ik bij m'n GSXR had. Heb nu EBC GPFAX remblokken er zitten en het remt knijterhard en zeer constant. Ze slijten Imo wel wat harder dan de HH blokken, maar dat komt allicht omdat ik met motor 2 wat harder moet knijpen dan met de triumph :+

Willemvongrumble zn uitspraken.. :+ tsja.. :+
 
Laatst bewerkt:
Gebruik gesinterde rem blokke Van ebc op de motor die bevallen wel goed,

Had ook een set ebc schijven plus blokken voor de auto geperforeerd en gegroeft die bevielen niet goed wel dik aan de prijs ma de kopse kant vrij snel vertieft door roest en rond een jaar 2 kromme schijven,

Dus denk niet dat ik aan ebc remschijven begin op de motor ma zoveel mensen zoveel meningen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan