Is onder de 0.16 kw /kg blijven genoeg?

Ik droom er van om een honda cb 350 four te kopen om te restaureren maar hoe raad je het; ik moet onder de 25 kw blijven!!! Standaard heeft zo'n cb 350 f 34pk, dus 25,364 kw :( . Maar de belgiesche wetgeving zegt dat motorbestuurders onder de 21 jaar enkel een moto met 25 kw of minder mogen rijden of minder of gelijk aan 0,16kw/kg. De moto weegt 178kg dus wanneer dit uitreken kom ik aan 0.14kw/kg.
Dus nu is mijn vraag; mag ik met deze moto rijden of moet hij toch in elk geval minder dan 25kw hebben?
En omdat de motor slechts 0.364kw boven de norm zit, zou dit dan toch niet goedgekeurd worden als 25kw motor?

Mvg, daniel
 
Volgens de wet mag het niet, maar zijn het opgegeven pk's kW's of gemeten?
Als het opgegeven is heb je in werkelijkheid minder, dus zit je goed, als het gemeten is zou ik persoonlijk zeggen, tis 25kW, maarja, ik kan die keuze eventueel niet voor je maken natuurlijk :)
 
Ik droom er van om een honda cb 350 four te kopen om te restaureren maar hoe raad je het; ik moet onder de 25 kw blijven!!! Standaard heeft zo'n cb 350 f 34pk, dus 25,364 kw :( . Maar de belgiesche wetgeving zegt dat motorbestuurders onder de 21 jaar enkel een moto met 25 kw of minder mogen rijden of minder of gelijk aan 0,16kw/kg. De moto weegt 178kg dus wanneer dit uitreken kom ik aan 0.14kw/kg.
Dus nu is mijn vraag; mag ik met deze moto rijden of moet hij toch in elk geval minder dan 25kw hebben?
En omdat de motor slechts 0.364kw boven de norm zit, zou dit dan toch niet goedgekeurd worden als 25kw motor?

Mvg, daniel


op die motor mag je gewoon rijden. denk je nou echt dat iemand moeilijk doet over die 0.364 kw? niet dus...

komop zeg, gewoon mee rijden dus.
 
op die motor mag je gewoon rijden. denk je nou echt dat iemand moeilijk doet over die 0.364 kw? niet dus...

komop zeg, gewoon mee rijden dus.
ze kunnen moeilijk doen he.
EN de verzekering al zeker,al schrijven ze als rijbewijs nooit A- maar A :)
ze zullen die regel wel niet kennen.
k*tverzekeringen geen sportmotor voor mn 26e(zelfs niet mogelijk als 2e moto).
 
Pk/Kw worden altijd op hele getallen afgerond, aangezien het hier om 0,364 kw gaat wordt dat gewoon 25kw!
 
ze kunnen moeilijk doen he.
EN de verzekering al zeker,al schrijven ze als rijbewijs nooit A- maar A :)
ze zullen die regel wel niet kennen.
k*tverzekeringen geen sportmotor voor mn 26e(zelfs niet mogelijk als 2e moto).


nou, zoals den the man al poste, over 0.364 gaat niemand moelijk doen.
 
Volgens mij heeft een 350 helemaal geen 34 pk..
Ik heb trouwens 2 jaar op een 400F gereden met 26kw volgens het boekje. Nooit aangehouden, of ongeluk veroorzaakt dus met de cops in elk geval geen problemen gehad.
Wel heb ik de verzekering ingelicht, en een vermogensuitdraai laten maken, waaruit blijkt dat de aw pk's onder de 25kw is. :)
Gewoon op rijden, geen enkel probleem. :)
 
mag officieel niet, maar als je een verzekering neemt die uitraai accepteerd (moet je wel zwart op wit hebben anders naaien ze je alsnog) en je hebt die uitdraai altijd bij je (voor als er iets gebeurt waarbij oom agent aanwezig is) zou je geen problemen moeten hebben.
Maar dan ga ik er wel van uit dat de motor op de uitdraai iets minder vermogen heeft als opgegeven, wat meestal zo is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan