Zo ongeveer het gemiddelde van een 50cc racebrommer in de jaren zestig op Man.Afgelopen week verbrak de door hem ontworpen machine het record voor elektrische motorfietsen met een gemiddelde (!) snelheid van 155,3 Km/h over het circuit van Man.
Zo kun je natuurlijk blijven wachten, want elektrisch rijden wordt de toekomst en zal dus zeker goedkoper gaan worden.Veel te duur nog als je het mij vraagt, misschien even afwachten wat de ontwikkelingen doen.
Als ze doorgaan met ontwikkelen denk ik dat je al gauw een kunt kopen die en goedkoper is en meer radius heeft...
De MIA en VAMIL regeling zijn altijd al van toepassing geweest op VECTRIX en 500GT. Beide vallen in de categorie elektrische lichte motorfietsen en daar is de regeling nooit voor vervallen, ongeacht accutechniek.
Goed verslag, leuk dat je dit deelt..... Een Vectrix heeft wel een toegewijde bestuurder nodig want met name het in goede conditie houden van de accu's is iets wat je moet leren. Dit mag je niet onderschatten. In de kou is dat niet zo moeilijk maar met temperaturen tegen 30C is dat echt af en toe lastig, zeker wanneer je zoals ik 2x per dag moet opladen. Af en toe had ik op weg terug naar huis al een accu temperatuur van 37C bij wegrijden, en als je dan voluit rijdt dan zijn ze zeker boven de 40 als je thuiskomt. Door op die dagen een binnendoor route te nemen en rustig te accelereren lukte het me om op de terugweg af en toe zelfs met een lagere accu temperatuur thuis te komen. Verder moet je de accu's af en toe leeg rijden tot het rode lampje gaat branden en 1x per 2 maanden leegrijden tot hij niet harder dan 20km/h kan. Met name deze laatste oefening is heel vervelend want dan moet je dus rondjes om je huis rijden. De accu's worden dan erg warm dus daarna weer koelen en dan laden. Daar ben je dus een dag zoet mee...
Lithium-ion heeft een gemakkelijker laadgedrag, vgl je mobiele telefoon. Laadsysteem moet voorkomen dat de accu te ver ontladen kan worden en bij laden spanning/stroom en temperatuur te hoog wordenHoe zit dit eigenlijk bij Li-Ion, heeft zo'n batterij ook zoveel aandacht nodig ?
Ik heb gisteren een Brammo Empulse besteld, met Li-ion.
Electrified Power | Cummins Inc.
Wordt helaas pas in 2011 geleverd.
Ik heb ook een pre-order geplaatst. Ben benieuwd...
Ik had ook een order voor een Zero-S maar daar is nooit op gereageerd. Denk dat er toch echt een importeur moet opstaan en zaken zoals RDW keuring regelt. Maar hoe meer pre-orders hoe groter de kans dat NL hem gaat krijgen!