- Dunlop 208
Is de normale uitvoering van de 208... Lijkt me voor jou de beste keuze.
Gaat redelijk mee, en heeft best een hoopje grip.
Is wel verouderd door de nieuwste concurrenten, maar is zeker geen slechte band.
Gewoon doen, is lekker stabiel in de bochten, in de regen blijft hij wel hééél ver achter op de Michelin Pilot POWER,maar je keuze is duidelijk...
- Dunlop 208 RR
Is de sportieve uitvoering van de standaard, goed voor hard rijders en mensen wie regelmatig op het circuit vertoeven.
De levensduur van de band gaat ongeveer 65 á 75% mee van de normale 208.
(Dus 25 / 35% korter is ook een visie)
- Dunlop 208 GP
Is puur voor op het circuit, warmt lekker snel op, maar zal in een klein temperatuursgebied optimaal werken (en slijten), daar buiten is hij niet ideaal.
Dit is geen compromissen band, dit heb je wel nodig op straat, hier rijdt je van 0 tot 35 graden en droog en nat.
Gaat erg kort mee en is zeker niet jou band!!!
- Dunlop 208 ZR?
Ken ik niet, misschien is de ZR bedoeld als snelheids-aanduiding?
Alle banden hebben verschillende snelheidskeurmerken, de HR en ZR zijn hier voorbeelden van, maar in deze term ken ik hem niet.
Onbekende band voor mij, iemand anders?
Ga eens langs Sabra banden (www.motorbanden.nl) of zo, goed advies en prijzen!!
Sterkte.