japanners beter als italianen?

zango

MF'er
30 mei 2012
34
0
Hallo,

Ik heb inmiddels een ps 150 i.
Mijn kameraad een bws 125

Nu hebben wij het virus te pakken en zijn voor de gein al verder aan het kijken.

Nu komen we de aprillia piagio en vespa's tegen van ongeveer 300 cc
Maar als we in een motorzaak komen met japanse dealerschappen komen e italianen er niet goed af.
Onderdelen duren te lang met levering
veel elektroniusche problemen

En lang niet zo betrouwbaar als de japanners.

Klopt dit verhaal of is dit de roze bril van de verkopers.

MVG,

Klaas
 
Ik heb Italjaanse en Japanse brommers gehad, Met de Japanners nooit problemen wat ik van de Italjanen niet kan zeggen.
Volgens mij zijn de Japanners superieur en niet alleen met hun tweewielers.

Bertocello
 
Er zijn mensen die met een Vespa ps150 de wereld zijn geweest .... er zijn er ook die hebben het op een Honda CH250 gedaan :)

Beide kunnen kapot en beide kunnen een maandag morgen model er tussen hebben maar ik geloof dat er over het algemeen niet veel verschil tussen de betrouwbaarheid zit. Misschien dat idd voor sommige modellen de onderdelen wat langer duren maar dat zullen de modellen zijn die je hier niet veel ziet.
 
Yup als ik mijn Opel als voorbeeld neem na 218.000 nog steeds niks vervangen buiten de distrib. riem en de waterpomp en banden.

Maar Jappen zijn beter dan Italianen met techniek Italianen met emotie.
 
MIjn ervaring is dat je bij de italianen meestal van die gekke problemen had, bv met regen slecht lopen edg, vocht bij kilometer tellers kappen die spontaan afbreken.
En inderdaad waarschuwde mij dealer vroeger voor lange wachttijden voor onderdelen, vooral in vakantie tijd, en dit kun je naar mijn mening niet maken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een italiaanse motor met een japans blok.
topmachine!
 
Dit topic is gedoemd te verzanden in ononderbouwde uitspraken vrees ik..

Anyway, ik heb een heel stel Aprilia scooters gehad, allemaal oudjes van eind jaren '90. En met geen enkele heb ik gekke problemen gehad. Geen motorische problemen, geen elektronische problemen, niks.

Het ligt er, denk ik, sterk aan hoe je met het ding omgaat. Staatie buiten of staatie in de garage? Rij je alleen met mooi weer of rij je door weer en wind? Heb je een "zware" rechterpols of niet? En het onderhoud is belangrijk.
 
Italianen zijn meesters in design, als het er maar knap en exclusief uitziet. Als er maar een stevige prijs voor die pareltjes kan gevraagd worden, daar is op zich niks mee als men ook aandacht zou hebben voor de kwaliteit en afwerking. En daar wringt het schoentje bij de Italianen, ze vinden wat uit en rusten nadien op hun lauweren. Zo vonden ze ooit de Turbo-diesel uit, maar anderen hebben hem gemaakt wat ie nu is. De Italianen zijn zoals alle zuid-europeanen vooral showmannen die al vlug vervallen in nonchalance. Naar mijn bescheiden mening is dat ook de oorzaak van het huidig failliet van deze landen. Dat is niet rascistisch bedoeld, het is gewoon zuiderse mentaliteit. Problemen, die lossen we morgen wel op, of mss zelfs overmorgen? En dat is iets wat de Aziaten niet hebben.

Vraag het maar aan Valentino Rossi, the doctor bakt er ook niks meer van sinds ie Ducatti rijd.
Is deze meervoudig kampioen dan ineens zijn kunnen verleerd? Nee, het ligt aan dat Italians materiaal dat niet deugd.
 
Het ligt er, denk ik, sterk aan hoe je met het ding omgaat. Staatie buiten of staatie in de garage? Rij je alleen met mooi weer of rij je door weer en wind? Heb je een "zware" rechterpols of niet? En het onderhoud is belangrijk.

Ja, maar een scooter is eerst en vooral een gebruiksvoorwerp en geen kasplantje dat je moet koesteren Die ook na de moeson nog moet rijden, en waar de stukken niet moeten afvliegen bij het rijden op een kasseistrookje. Degelijk en goed geprijsd dus. En dat hebben die Aziaten beter begrepen dan de Italianen. :Y
 
alle merken hebben wel wat en daar wil ik het bij laten maakt niet uit of het nou duits fransm japans koreans of amerikaans is
 
Hallo,

Ik heb gemerkt dat ik naar scooters kijk waar ik zeg maar op de bok zit prettiger vind.
Ipv de tourmodellen.

Dus lijkt de beverly mooier dan een sh 300 zit op de beverly al een half scherm wat boven de 100 wel lekker is en er zit genoeg ruimte onder de buddy.

Maar de techniek van de sh 300 moet weer veel beter zijn en zo heb je weer dillema's voor de toekomst.
MVG
 
easy als je alle weer weg haald waarom reageer je dan ??? dit is een forum en geen twitter waar naar zoveel tijd alles zoek raakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan