JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Haha donders, ja de 634 was wat nukkig van het weekend. Ach, we zijn nooit compleet stilgevallen.
 
guusjawa.jpg
groofjawa.jpg

;)
 
Leuk..
Ik heb nog even wat lopen knutselen in de kabelboom, van:
1657045087798.png


Naar:

1657045148099.png


Resultaat: Laadvermogen op stationair zelfs boven de 14v. Zelfs de zoeklamp kan hij nu draaien op stationair (13.9V)! *O*
 
Dat klinkt goed!

Wat een hoop snoeren en relais zeg! Mijn 353 accubak ziet er zo uit.
Ik heb dan ook geen knipperlichten, zoeklichten of relais. 1 zekering, net als een brommer :P
accubak_Jawa353.jpg
 
Inmiddels twee probleempjes met de 559, vanwege het vele gebruik waarschijnlijk :)
De velleman ontsteking deed het nog maar heel zieligjes, dus daar heb ik een nieuwe print voor gesoldeerd en ook ga ik de oude weer van nieuwe onderdelen voorzien zodat ik een reserve heb.

Nummer twee is de koppeling, ik heb erg veel radiale speling op de trommel. Dit ligt aan een stuk speling tussen hett binnenste busje (Spacer of clutch hub (Jawa 634, Panelka, Kyvacka) - Spare parts for Jawa / CZ motorcycles since 2004) en het gat van de korf zelf. De korf heeft flink slijtsporen en hitteplekken aan de binnenkant, misschien heeft deze wel te lijden gehad van het oude type spacerbus zonder de oliegroeven?

Weten jullie of de korf te reviseren valt? Ik zie wel dit soort busjes te koop: Bush of transmission - closed end (Jawa 250,350 Kyvacka) - Spare parts for Jawa / CZ motorcycles since 2004, maar ik snap nog niet 100% hoe dat gaat werken.

Als iemand nog een 634 korf te koop heeft hoor ik het ook graag, zodat ik in de tussentijd door kan blijven rijden.
 
Jawa-hulpmiddel voor koppelingmontage.
Gratis voor de jawist hier..
1658305147700.png

..anders gaat hij in de kliko voor 'k op vakantie ga..
 
Precies dat zou me zorgen baren, het blok samenstellen werkt- alleen met carters in oven en krukas in vriezer. Als hij dit niet heeft gedaan en het blok met geweld in elkaar is gezet...
En een jawa met starttrubbels klopt ook niet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan