Jawa mengsmering & plzeňský prazdroj, část osm

Dat zijn er nog wel heel wat geregistreerd
Misschien om de na bij 800 nog actief rijdend jawa s ? In Nederland
Dan moet het toch haalbaar zijn om 30 a 40 rijders bij mekaar mekaar te krijgen op een treffen?
 
Ook weer even :W hier.nauw t weekje italie zit er al weer op,na 3 dage continu regen was ik het wel zat -O- maar onderweg nog wel een 634 tegengekomen :9 .ik heb helaas nog steeds niks van jaap gehoord...iemand toevallig nog geen goedlopend 634 6v blokje liggen? O-)
Jaap reageert niet zo goed op de mail. Je kunt het best bellen is mijn ervaring.
 
Mannen, het euvel is gevonden. Condensators waren stuk, grondplaat was gaar, en kabelbreuk naar een contactpunt. Dynamo werkt ook niet, maar hij loopt weer redelijk. Ajetoo
 
Eigenlijk ook geen geld zeg. Als er een VAPE op zit al helemaal niet en anders met die €200 extra nog steeds niet veel voor een motor. Wellicht dat je dat als argument bij de onderhandelingen voor een lagere prijs kan gebruiken.

Hier zit geen Vape op en start niet makkelijk, heb de man reeds gebeld. Is door hem opgeknapt maar meer dan even gestart heeft ie niet ....ik twijfel of dat dit voor mij een rit naar Enter waard is.
Kreeg niet het idee dat ie veel wist van Jawa ..
 
Mannen, het euvel is gevonden. Condensators waren stuk, grondplaat was gaar, en kabelbreuk naar een contactpunt. Dynamo werkt ook niet, maar hij loopt weer redelijk. Ajetoo

Heb hier waarschijnlijk binnenkort een dynamo over.
Werkt prima, ook bij lage toeren blijft het laadstroomlampje uit en de accu blijft netjes op spanning.

Stap binnenkort over op elektronische ontsteking, maar moet even tijd vinden om het ding er op te schroeven.

edit: Is van een 638, 12V. Geen idee waar jij mee rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier waarschijnlijk binnenkort een dynamo over.
Werkt prima, ook bij lage toeren blijft het laadstroomlampje uit en de accu blijft netjes op spanning.

Stap binnenkort over op elektronische ontsteking, maar moet even tijd vinden om het ding er op te schroeven.

edit: Is van een 638, 12V. Geen idee waar jij mee rijdt.

640 blue style
 
Trouwens,een vriend van me heeft een brommerzaak en heeft pas een nette cz 180cc ingeruilt.is uit 1994 en heeft geloof ik 14.000 gelopen.staat voor geloof ik voor 900,- .mischien iets voor iemand hier?
 
Dan heb je nog immer een goed werkende dynamo nodig.

Klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat die echt 'kapot' is..
Zijn de koolborstels in orde? Aansluitingen verder okee?
Weet je zeker dat het de dynamo is en niet de regelaar? (de originele regelaar wil ook wel eens stuk gaan)
 
Trouwens,een vriend van me heeft een brommerzaak en heeft pas een nette cz 180cc ingeruilt.is uit 1994 en heeft geloof ik 14.000 gelopen.staat voor geloof ik voor 900,- .mischien iets voor iemand hier?
Heb er al eentje voor 275. Zelfde bouwjaar, maar KM helaas onbekend want de 2800 die er op stonden vertrouw ik niet. Lekker fietsje, stuurt zo gemakkelijk.
 
Dat zal Rinie geweest zijn.
YESS !!!!

full
 
Gister heerlijk op de 638- met de jikov- heen en weer nar JVmotrors in zwartsluis geweest om o.a. een reserve binnenband voor de enfield te halen voor als ik er mee op vakantie ga.

Hij heeft er ook een guzzi v35je staan voor niet erg veel geld..lijkt me best leuk klein ding voor het lichte sportieve werk met heerlijk jaren '80 design.
Goed, ik ben al ruim voorzien in licht traag spul..

De fretten slapen weer, vers schoongemaakte helm is droog, ik ga de 559 even losgooien.. :]
Ik had je mail gezien en had wel meegewild. Ik had echter suzuki tweetakt weekend afgelopen weekend. Was ook leuk!
 
Ik heb vandaag wat gepoetst tussen mijn keuken breek en bouw werkzaamheden in en moet zeggen dat ik direct verliefd ben op deze Jawa :-) wat een super uiterlijk. Hier wat foto's van een trotse bezitter. [afbeelding]

Ik ga deze machine toch als een gestrand project van de hand doen. Helaas heb ik me verkeken op het werk wat er nog in gaat zitten.
Ik heb de machine voor 375 gekocht, kenteken is nu geschorst (blauwe plaat).
Inmiddels is er een groot deel ontmanteld want de machine had heel lang stilgestaan.
Vastgesteld : contactpunten lijken nieuw, bougies waren nieuw, banden mooi profiel.
Chroom is over t algemeen netjes. Chroom tank is nieuw (die schilden), tank is denk ik nieuw gespoten. Spiegels zijn ook hagelnieuw.
Er moet een helicoil in de aftap want die draad is niet fijn.
Bedrading is niet "je van het" dat kan deels beter.
Cilinders en zuigers zien er mooi uit.

Voor de goede orde hij staat dus "uit elkaar"

Wie heeft zin om een in de basis leuke machine weer leven in te blazen ?
Ik moet helaas het spaarvarken stukslaan op een machine die af is.
 
Laatst bewerkt:
Als je besluit hem in delen weg te doen hoor ik het graag. Zoek zelf nog wat reserve onderdelen voor mijn 634 :Y

Denk dat hij wel te verkopen is hoor! Ziet er namelijk goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan