Beetje flauwekul, Jawa maakt al bijna 100 jaar motorfietsen:
1929
racer uit 1949
Koningsasser uit 1958, toen maakte Kawasaki nog geen zware 4takten.....
Dat Mahindra de naam 'Jawa' heeft gekocht en een modernemotorfiets heeft ontwikkeld die eruit ziet als een 'echte' Jawa uit vervlogen dagen en daarmee de zoveelste antiek ogende fiets op de markt zet, of dat de oude Jawa in Týnec nu met een paar net wat minder antiek ogende moderne fietsen proberen zich terug te vechten in de markt?
Of dat die benaming 'Jawasaki' net als jouw opmerking refereert aan die Jawa 500 OHC uit de jaren '50?
Dat Mahindra de naam 'Jawa' heeft gekocht en een modernemotorfiets heeft ontwikkeld die eruit ziet als een 'echte' Jawa uit vervlogen dagen en daarmee de zoveelste antiek ogende fiets op de markt zet, of dat de oude Jawa in Týnec nu met een paar net wat minder antiek ogende moderne fietsen proberen zich terug te vechten in de markt?
Of dat die benaming 'Jawasaki' net als jouw opmerking refereert aan die Jawa 500 OHC uit de jaren '50?
Nieuwe importeur
En hij heeft er meer verkocht, maar volgens mij is het een en ander naar België gegaan. www.jawamotoren.nl
Kijk bij berichten.. Wauw wat is die mooi
Trouwens,....
Ik heb nu 40.000 km op mijn JAWA Sportard staan.
Nog steeds de eerste ketting en tandwielen en remblokken.
Alleen de voorvorkkeerring is al een paar keer vervangen...wel een goede hoop dat dit nu goed gemaakt is..
Ik had trouwens een Jawa Vintage besteld maar was helaas niet meer leverbaar
Ach ja, de ene wordt in Argentinië ontworpen om op een moderne Duitser te lijken, de ander in India om een zestig jaar oude Tsjech ie imiteren, echt nieuwe ideeën blijven altijd zeldzaam.
Maar heeft Piaggio de naam Gilera aan China verkocht?