• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Je motor laten vallen !

Giesen

BigTwin
Lid geworden
16 jun 2008
Waarderingsscore
278
Paar dagen terug na een ritje wil ik mijn net aangeschafte motor in de schuur zetten.

Eenmaal in de schuur wilde ik de motor nog een klein stukje naar voren zetten en toen gebeurde het, mijn nachtmerrie kwam uit !

Ik stond aan de rechterkant van mijn motor toen de jiffy tijdens het verplaatsen onverwachts inklapte waardoor mijn motor naar links viel.

Gelukkig kon ik haar nog een beetje opvangen waardoor de schade mee viel.

Schade: gebroken bar end spiegel en schade ten grote van een dubbeltje op het kontje.

En 2 dagen buikpijn '(

Wie heeft zijn motor wel eens laten vallen ?

Of ben ik de enige kneus op mf ?

Kneus meldt zich :+ Vorig jaar mijn Thunderace van de bok paddockstand laten vallen toen het achterwiel eruit was. Schade: total loss. Een trekbandje om de voorrem had het kunnen voorkomen. Hierna een Aprilia Falco aangeschaft en in juni onderuit gegleden door vet op het wegdek. Schade: total loss. Verzekering is blij met mij :$

Classic. Denken dat je je standaard uit hebt gezet en vervolgens je motor los laten :')

Vorige week:

Koude banden, natte klinkers, nog meer regen, 10km/h boven toegestane snelheid. Auto komt van rechts, ik "netjes" remmen.. Door de omstandigheden een langere remweg dan ik bedacht had. Kom tot stilstand tegen zijn kentekenplaathouder voor en ik raak uit balans. Heb de motor zo rustig mogelijk (en met al mijn kracht haha) op zijn linkerzij geplaatst..

Wat denk je? Alleen schaafwondje op het caterdekseltje :P

Laatst bewerkt:
Nog niet.. Maar ga ook express zo vaak mogelijk gewoon er op zitten als ik de motor verplaats.

1 keer laten vallen.

Heb een schijfremslot met zo'n touwtje voor aan je stuur.
Touwtje was geknapt, dus ik GELIJK naar de motorzaak om een nieuw touwtje te kopen, want anders zou ik het vergeten bij het wegrijden en op m'n bek gaan.

Touwtje gekocht, "die zet ik er thuis wel even op" en weer terug naar huis.
Op de terugweg even gestopt bij een terrasje om een drankje te nuttigen, wil ik wegrijden:
BAF vol op mn bakkes met de motor, schijfremslot vergeten!!
Natuurlijk een heerlijke zomerdag, en een stampensvol terras!

1 keer, nooit weer!

--edit---

Schade: krasjes op de stuurgewichten en de blokbeschermer.. Lang leve oude motorfietsen zonder tupperware!!

Laatst bewerkt:
ik heb zo wel een paar remhendels versleten ja..

Ach zolang je hem niet laat omvallen nadat je net gecrashed bent...... Was nog zo van slag stap ik op, hupa van de bok en naar rechts leunen. Maar laat rechts nou leuk 50 cm lager liggen whoapa ging ik weer.

Kan de beste overkomen. wordt pas een probleem als je dit vaak doet :+

ik heb het gehad met van de bok af duwen terwijl ik er naast stond en je voorwiel precies in een kuiltje/ongelijkheid terecht laten komen en toen ging hij op zn zijkantje... knipper kapot, kuip gekrast

les geleerd om altijd op de motor te zitten als ie van de bok afgaat...

Dat leer je toch tijdens je rijles al? :P

Net als TS: aan de rechterkant van de motor staan. :N

Leer je óók tijdens je rijles. :P
mijn lesmotors hadden geen middenbok?

verder, nee nog niet omgevallen, wel bijna:
[MESSAGE=20703016]Remond_FRL in "post hier je grootste sleutelblunder !"[/MESSAGE]

ook al eens bijna toen ik alleen de motor met de paddockstand wou liften
maja, bijna is niet helemaal :9

die van mij sloeg alles, Ik wou de motor van de bok af halen maar deze verschoof op een ongelijke klinkervloer in de garage. resultaat: mijn motor viel om tegen de motor van mijn moeder en die viel om tegen de motor van mijn vader! De schade viel heel erg mee mijn eigen motor had geen schade. De motor van mijn moeder een kapot achter licht, en door dat het zadel tegen de gepunte stepje van mijn vader GS aankwam scheurde deze. Uit eindelijk viel het allemaal mee en ook het opnieuw overtrekken kon via via voor een paar tientjes. wel heel erg geschokken. alle 3 bmw's zo zie je maar Duitse degelijkheid

Ik weet intussen dat mijn motor (sv650s) twee kanten heeft, de goedkope kant (links) en de dure kant (rechts).

Als ik hem op de linkerkant neerleg kost me dat een deuk in m'n ego en verder niet heel veel qua schade. Tweemaal ondervonden, beide keren ging dit om een gevalletje jiffy ingeklapt terwijl ik zeker wist dat hij wel uitstond.

Dit jaar kwam ik er in Frankrijk achter dat aan de rechterkant m'n rempedaal en m'n uitlaat wel de grond raken als ik hem neerleg. Ik stopte op een steile heuvel, vergat dat er bagage acherop gebonden zat, schatte daardoor het zwaartepunt verkeerd in en voordat ik het doorhad lag m'n motor op de grond. Gelukkig beschermde die bagage m'n uitlaat, maar m'n rempedaal moet ik nog steeds weer terug recht buigen. (Is goed mee te remmen, maar hij is wel 'ns rechter geweest).

Dat leer je toch tijdens je rijles al? :P

Net als TS: aan de rechterkant van de motor staan. :N

Leer je óók tijdens je rijles. :P

Bij rijles leerden ze mij het stuur naar rechts te houden bij het van de bok drukken. zo valt ie altijd jou kant op.
Erop gaan zitten om van de bok te halen was zeker geen aangeleerde techniek. Meer gebrek aan beheersing.

Heb nu alleen een zijstandaard.

verder ook omgegaan doordat ik het schijfremslot was vergeten. Veel te lang doorgereden zonder eten. was niet meer zo helder :+ en kreeg hem dus ook niet meer opgeraapt. Gelukkig een aardige Fransoos die wel even wilde helpen met beuren :)

Laatst bewerkt:
Met een lekke band m'n motor op de paddockstand te zetten, geen goede idee :N .
Maaar lang leven de valblokken!!! Met alleen een klein krasje op de carter als gevolg. Valkblokken zijn tot nu toe de beste investering geweest voor m'n motor!

Eeuuhh, meerdere keren:

1e keer: van mijn vorige motor schijfremslot vergeten |(

2e keer: een week later diezelfde motor willen opbokken en hem vervolgens gewoon omgooien

3e keer: vorige week, huidige motor willen opbokken en voet schiet van het pedaal. Rustig neergelegd ;) Lichte krasjes op de onderkuip

Ik ook, mn cbr600f tijdens de testrit.
Starten in versnelling en ervan overtuigd zijn datie in zn vrij staat, en zn koppeling loslaten. Gaatie ook hard van t zijstandaard af.
Jammere was dat toen de koop besloten was.... :')

Er is zelfs een heel lang topic over geweest..iets van het meest beschamende moment tijdens motorrijden.
Velen zijn je voorgegaan en velen zulllen je nog volgen.

Enjoy

Laatst bewerkt:
1 keer m'n BMW boxer (met valbeugels om de cylinders) heel langzaam neegelegd omdat ik van de middenbok afgleed.
En een keer remschijfslot vergeten maar toen kon ik hem nog net houden. Mischien scheelt het dat ik de slot om de achterschijf doe (zou het...???... weet ik eigenlijk niet).
Dat is me overigens al twee keer gebeurd. Ik doe de motor ook bijna nooit op slot.
Thuis staat ie binnen, op mijn werk ook en bij een vol terras of als ik hem in het zicht heb staan sluit ik hem ook niet af.
Dus als ik hem dan al eens afsluit vergeet ik het wel eens.

Terug
Bovenaan Onderaan