jerez terecht gewonnen?? Poll (bevat uitslag!)

Heeft Rossi terecht gewonnen??

  • Ja, hij zat immers al aan de binnenkant.

    Stemmen: 213 69,6%
  • Ja, maar het was niet zo netjes.

    Stemmen: 49 16,0%
  • Nee, in 2003 was ook al een coureur gedisqualifiseerd voor z

    Stemmen: 7 2,3%
  • Nee, het was een vuile streek.

    Stemmen: 37 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    306
wel lachen , al die zgn. Rossi fans hier op het forum die nu hun twijfels hebben over Rossi. Ik zou zeggen wordt dan maar snel fan van vd Goorbergh bijv. Dan kun je rustig leven en zal je hartslag niet oplopen zoals bij alle manoeuvres die Rossi maakt. Je moet onderhand beter weten hoe Rossi is (of hebben jullie de laatste seizoenen niet gevolgd?), vandaar dat ik het commentaar op Eurosport, wat sommigen zo geweldig vinden, ook niet kan pruimen (stel amateur verslaggevers).

Je kon aan je water voelen vanaf de 1e ronde waar Rossi mee bezig was, het is niet nieuw. Ik heb maar ff de BBC aangezet aangezien het commentaar daar wat realistischer was. Je zal het nog vaker zien en anders kun je het wel voorspellen - de Honda's zijn ietsje krachtiger dan de Yamaha.
Wat moet je dan als je niet sterk bent.. dan moet je slim zijn. Voor degenen die het niet snappen , dan komt Rossi's nu doorzichtige tactiek, wear out your opponent en blijf er lekker achter zitten tot ie een foutje maakt, dat heeft Rossi wel geleerd van zijn tegenstanders want die hebben regelmatig gewacht in vorige races op een fout van Rossi in hun voordeel - mijn mening: Rossi valt dus niets te verwijten op dat punt.

De laatste bocht ging inderdaad hard, maar als Gibernau zoals hij zelf beweerde de "pace" van Rossi wilde weten, was hij daar mooi te laat mee en tevens had de Honda wel de kracht alleen kon Gibernau dat niet in de juiste baan leiden. Rossi kan daar natuurlijk niet op gaan wachten en als hij niet gedaan had wat hij deed was Gibernau die bocht uitgekomen met 0.1 seconde voorsprong.

Overigens vond ik Melandri ook niet slecht, had de camera's daar ook wel wat meer naar toe willen zien gaan.

:^

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens.

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen dus weet niet of dit filmpje (1,76Mb) vanuit allerlei beeldposities al is langsgekomen.
 
:^

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, helemaal mee eens.

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen dus weet niet of dit filmpje (1,76Mb) vanuit allerlei beeldposities al is langsgekomen.

Beelden bevestigen voor mij nogmaals dat Gibernau z'n laatste bocht gewoon belabberd inzet en dat Rossi daar dankbaar gerbuik van maakt. Als ze elkaar niet hadden geraakt en Rossi ook niet even z'n motor moest oprichten (of kwam het doordat zijn remhandel weldegelijk tegen Gibernau aankwam...) had hij hem gewoon superstrak door de bocht gekregen. Er is geen sprake van een te hoge bochtensnelkheid IMHO.

Ik vind het alleen 'not done' om, in de wetenschap dat je je concurrent op deze wijze naast de baan hebt geparkeerd, je overwinning vervolgens wheeliënd kracht bij te zetten.

Het zou Gibernau sieren als hij zijn verlies eens met een glimlach kon nemen. Dat zou hem bergen meer respect opleveren en is de hele discussie of de één de ander een kunstje heeft geflikt niet nodig.

Tactisch is Gibernau in ieder geval geen kunstenaar...
 
Hallo

zo ik weet niet zo heel veel hier van af maar vond het op de ene manier niet kunnen van rossi, aan de andere kant gaat het om het winnen en het blijft een race, dus neem je kans toch???
 
Ik vind het alleen 'not done' om, in de wetenschap dat je je concurrent op deze wijze naast de baan hebt geparkeerd, je overwinning vervolgens wheeliënd kracht bij te zetten.

Het zou Gibernau sieren als hij zijn verlies eens met een glimlach kon nemen. Dat zou hem bergen meer respect opleveren en is de hele discussie of de één de ander een kunstje heeft geflikt niet nodig.

Tactisch is Gibernau in ieder geval geen kunstenaar...
Als je op zo een manier verliest er om gaan lachen? DAT maakt je nogal ongeloofwaardig lijkt me..
 
Stel je voor dat je zelf coureer zou zijn. Wat had je dan gedaan? Ik had het zelfde als Rossi gedaan. En ik denk dat vele andere coureurs precies het zelfde gedaan hadden.
 
En nog even voor de critici die het niet eens zijn met de actie van Rossi in de laatste bocht, die wil ik dan nog even wijzen op de 1 na laatste bocht -
de afsnij actie van Gibernau, hij onderbrak de lijn van Rossi (of ben ik nou scheel) , daar hoor je niemand over.
 
En nog even voor de critici die het niet eens zijn met de actie van Rossi in de laatste bocht, die wil ik dan nog even wijzen op de 1 na laatste bocht -
de afsnij actie van Gibernau, hij onderbrak de lijn van Rossi (of ben ik nou scheel) , daar hoor je niemand over.

Klopt helemaal!
Alleen was het minder opvallend omdat ze niet tegen elkaar botstte , maar het gaatje waar Gibernau gebruik van maaktte was net zo klein als het gaatje waar Rossi gebruik van maaktte.

Maar goed, ook daar was dus niks aan de hand, want dat noemt men namelijk "close racing". Wellicht dat de "MF-Gibernau-lovers" Spanjaarden zijn ;) }) ?
 
Als Rossi fan vond ik het schitterend. Als ik er al terugdenk moet ik alweer lachen. Misschien is het niet netjes wat hij deed.............vind wel dat hij hiermee aantoont, dat als het erop aankomt Rossi tot het uiterste zal gaan om te winnen.

Bij Gibbi zit er gewoon niets meer in dan dat wat je in de race ziet.

Zijn wel allebei wereldcoureurs die het GP seizoen spannend houden.
 
Je mag dan mss in tegenstelling tot mij geen fan zijn van Gibernau, maar hij is de enige die ervoor zorgt dat de motogp niet wordt zoals de F1 al jaren is..
Daarnaast denk ik precies zo over Rossi als jij over Gibernau denkt.
Met het kleine verschil dat Glibbernau nog nooit wereldkampioen is geweest ;) .

En moet ik daarom respect hebben voor Gibernau, omdat hij de MotoGP spannend houdt :?

Dat is jouw goed recht. Niet dat ik Rossi nou zo'n wereldgozer vindt, maar hij is gewoon een topcoureur, de beste van allemaal. En daarom heeft hij mijn respect.
Hij kan dingen met die motor (elke motor) die niemand kan. Daarbij heeft hij de wil om te winnen en is geen jankerd zoals Glibbernau.
 
Met het kleine verschil dat Glibbernau nog nooit wereldkampioen is geweest ;) .

En moet ik daarom respect hebben voor Gibernau, omdat hij de MotoGP spannend houdt :?

Dat is jouw goed recht. Niet dat ik Rossi nou zo'n wereldgozer vindt, maar hij is gewoon een topcoureur, de beste van allemaal. En daarom heeft hij mijn respect.
Hij kan dingen met die motor (elke motor) die niemand kan. Daarbij heeft hij de wil om te winnen en is geen jankerd zoals Glibbernau.


ja, voor Rossi had je Doohan :} , de rest is bijzaak, entourage. Tenzij er nog wat tussen rijdt wat ook voor spettacolo kan gaan zorgen. heel misschien Melandri, maar daarvoor is het seizoen nog te fris..

Zondag Estoril, gaan massaal Spanjaarden naar toe, ben benieuwd hoe die zich gaan manifesteren. hopelijk sportief - maar afgezien van het feit dat Sete een Spanjaard is zitten er ontzettend veel "46"-fans onder de Spanjaarden .
 
Met het kleine verschil dat Glibbernau nog nooit wereldkampioen is geweest ;) .

En moet ik daarom respect hebben voor Gibernau, omdat hij de MotoGP spannend houdt :?

Dat is jouw goed recht. Niet dat ik Rossi nou zo'n wereldgozer vindt, maar hij is gewoon een topcoureur, de beste van allemaal. En daarom heeft hij mijn respect.
Hij kan dingen met die motor (elke motor) die niemand kan. Daarbij heeft hij de wil om te winnen en is geen jankerd zoals Glibbernau.
Van mij hoef je geen respect voor hem te hebben, de race was alleen geen zak aangeweest als 1 vd 2 er niet was, omdat het verschil met de rest te groot is...
 
Of Jerez heeft gewonnen weet ik eigenlijk niet?? Ik denk dat de echte winnaar het publiek is geweest. Vond de actie van Rossi niet echt heel netjes. Maar goed that's racing. Denk trouwens niet dat Rossi die bocht had kunnen houden. Maar goed dat zullen we nooit weten. Wheelie was trouwens wel een beetje overdreven.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat er gebeurt als er binnenkort hetzelfde gebeurt maar dan andersom. }) Denk dat het dan ineens wel een actie is die niet kan. Maar goed we zullen zien... (Hoop ik in ieder geval }) )

Ik denk trouwens ook wel dat Gibernau behoorlijk pijn heeft gehad, zo'n aanvaring is nooit echt prettig, maar goed dat weet alleen Gibernau zelf.

Ik lees trouwens wel dat ik behoorlijk wat aan het denken ben.

Wat ik als laatste nog even kwijt wil is dat Rossi, om te kunnen winnen, wel Gibernau zo'n beetje van zijn motor af moet rijden. :+ En dat belooft dus nog heel wat voor de rest van het seizoen.

Gibernau fan.
 
Wheelie overdreven?????!!!.........tenminste kan de doctor dat wel.Als Gibernau wint kijkt ie alleen maar naar boven......

Rossi fan
 
Wheelie overdreven?????!!!.........tenminste kan de doctor dat wel.Als Gibernau wint kijkt ie alleen maar naar boven......

Rossi fan

Beetje zinloze reactie...
Maar goed ik ga ervan uit dat je wil dat ik hap, dus bij deze

full


:)
 
Wheelie overdreven?????!!!.........tenminste kan de doctor dat wel.Als Gibernau wint kijkt ie alleen maar naar boven......

Rossi fan

en wijst naar nr. 74 op zijn schouder :X niet dat ik daar in het begin problemen mee had, toen vond ik het zelfs wel een mooi gebaar, maar zooooo theatraal?
 
en wijst naar nr. 74 op zijn schouder :X niet dat ik daar in het begin problemen mee had, toen vond ik het zelfs wel een mooi gebaar, maar zooooo theatraal?

Ik vind het juist mooi dat ie Kato blijft eren. Zoals in Welkom 2003 op de 'borden' stond, "Daj-san, you will be in our hearts forever." Ik vind het top dat Gibernau die jongen steeds weer erbij haalt, zodat ie zeker de komende tien jaar niet meer vergeten wordt....

En er zijn hier misschien mensen die Kato niet bijzonder vonden, maar ik vond hem juist bijzonder. Vooral omdat het de enige Japanner was die voorin reed. Buiten dat denk ik dat Kato ook mee had kunnen strijden om de titel de laatste jaren...
 
Vind je :?

De FIM President schreef ook, dat hij het gebeurde niet in strijd vond met de regels, maar onderschreef dat dit soort situaties niet nogmaals moeten voorkomen.

Ruikt erg naar klasse justitie dit soort zinnetjes
 
Ik vind het juist mooi dat ie Kato blijft eren. Zoals in Welkom 2003 op de 'borden' stond, "Daj-san, you will be in our hearts forever." Ik vind het top dat Gibernau die jongen steeds weer erbij haalt, zodat ie zeker de komende tien jaar niet meer vergeten wordt....

En er zijn hier misschien mensen die Kato niet bijzonder vonden, maar ik vond hem juist bijzonder. Vooral omdat het de enige Japanner was die voorin reed. Buiten dat denk ik dat Kato ook mee had kunnen strijden om de titel de laatste jaren...

Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat erom HOE Glibber dat doet. Ik vond Kato ook een goede rijder en moest een traantje wegpinken toen hij overleed, maar ik doel op het theatrale van Gibernau.
 
Ik ben het helemaal met je eens, maar het gaat erom HOE Glibber dat doet. Ik vond Kato ook een goede rijder en moest een traantje wegpinken toen hij overleed, maar ik doel op het theatrale van Gibernau.

Waarom houdt niemand er rekening mee dat de Zuid Europeanen altijd al zo geweest zijn. Rossi voert toch ook altijd een showtje op als ie gewonnen heeft.
Dat zit nou eenmaal in hun genen...

En et wordt op een gegeven moment irritant. Dat kan lang of kort duren.
 
Wat zo'n moment nou nog teweeg kan brengen he. Ik vind het gewoon een harde inhaalactie in het heetst van de strijd. Vind het ook niet leuk, dat die knakker zegt (een of andere president) dat dit niet vaker voor moet komen. Ik bedoel al die regels en wetten in de Formule 1 hebben het hele zaakje ook geen goed gedaan. Ik kijk namelijk nooit meer F1 omdat ik er echt niets meer aan vindt. In de MotoGP wordt toch al meer ingehaald dan in de F1 omdat het in de MotoGP makkelijker kan. Maar als je dan ook nog een penalty aan je broek kan krijgen voor dit soort acties? Kijk als Rossi er nou echt niet naast had gezet en zijn voorwiel Gibernaus achterwiel had aangetikt, dan had het een straf moeten worden want dan had ie er gewoon niet naast gezeten. Nu zat ie er wel naast en het lijkt alsof Gibernau tegen hem aanrijdt en dus komt het meer als een race ongeluk naar voren. Ik ben een Rossi fan, dus ik vind het allang best maar wat ik zeggen willen, dat Rossi echt niet de opzet had Gibernau eruit te rammen. Ik houd het meer op een samenloop van omstandigheden. Rossi remde naar mijn mening niet te laat en had de goede lijn en Gibernau had hem niet gezien. Echter Rossi zat met zijn machine er volledig aan de linkerzijde dus was er een gat die niet alleen Rossi, maar elke andere coureur gevuld had. :)

Laten we blij zijn, dat Biaggi, Gibernau & Rossi fans allemaal bij elkaar in 1 tribune kunnen zitten en samen kunnen genieten van de sport. En niet zoals in de voetbalwereld (do I need to say more?). Als het echt fout is, dan grijpen ze wel in net zoals de FIA bij de F1 dat doet.
 
Wat zo'n moment nou nog teweeg kan brengen he. Ik vind het gewoon een harde inhaalactie in het heetst van de strijd. Vind het ook niet leuk, dat die knakker zegt (een of andere president) dat dit niet vaker voor moet komen. Ik bedoel al die regels en wetten in de Formule 1 hebben het hele zaakje ook geen goed gedaan. Ik kijk namelijk nooit meer F1 omdat ik er echt niets meer aan vindt. In de MotoGP wordt toch al meer ingehaald dan in de F1 omdat het in de MotoGP makkelijker kan. Maar als je dan ook nog een penalty aan je broek kan krijgen voor dit soort acties? Kijk als Rossi er nou echt niet naast had gezet en zijn voorwiel Gibernaus achterwiel had aangetikt, dan had het een straf moeten worden want dan had ie er gewoon niet naast gezeten. Nu zat ie er wel naast en het lijkt alsof Gibernau tegen hem aanrijdt en dus komt het meer als een race ongeluk naar voren. Ik ben een Rossi fan, dus ik vind het allang best maar wat ik zeggen willen, dat Rossi echt niet de opzet had Gibernau eruit te rammen. Ik houd het meer op een samenloop van omstandigheden. Rossi remde naar mijn mening niet te laat en had de goede lijn en Gibernau had hem niet gezien. Echter Rossi zat met zijn machine er volledig aan de linkerzijde dus was er een gat die niet alleen Rossi, maar elke andere coureur gevuld had. :)

Laten we blij zijn, dat Biaggi, Gibernau & Rossi fans allemaal bij elkaar in 1 tribune kunnen zitten en samen kunnen genieten van de sport. En niet zoals in de voetbalwereld (do I need to say more?). Als het echt fout is, dan grijpen ze wel in net zoals de FIA bij de F1 dat doet.

De Formule 1 is niet saai omdat er allemaal regeltjes zijn omtrent het inhalen. De Formule 1 is saai omdat er allemaal regeltjes zijn omtrent het bouwen van de auto's. Buiten dat is de Forumle 1 ook saai omdat de auto's een stukkie breder zijn dan de motoren, waardoor inhalen al bijna onmogelijk is. En dan op hun snelheden is het nog weer een stappie onomgelijker. Maar de laatste races op Sepang en Qatar sloten wel mooi af met een aantal gevechten op de baan. jammer is alleen dat er altijd 1 team het ongenaakbaar is in een weekend, waardoor er bijna niet om de koppositie word gevochten.

En wat dat ingrijpen betreft... Italianen die een Italiaan gaan disqualificeren???
Et blijven Italianen... ( kijk naar de WSb race 2 op Imola, waar Vermeulen in de opwarm ronde viel en door Bussei werd teruggebracht. De Raceleiding gaf bussei een penalty vanwege het ophouden van de start en Vermeulen kreeg niet eens de kans om fatsoenlijk op zijn reserve machine te gaan zitten, omdat de start zo nodig moest plaats vinden en omdat Vermeulen een concurrent van de Duc's was :X :X :X :X ) Die FIM voorzitter stuurt niet voor niets een brief naar beide coureurs
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan