ik zou (persoonlijk) op een licht dingetje rond gaan crossen. Dan is het niet zo erg al je eens een keer valt of een betonnen paatje over het hoofd ziet.
Als je gelijk een motor koopt waar je over 2 jaar nog steeds op rond wilt rijden is het zonde van de schade.
Veel succes.
Of het nu zo'n goed idee is om offroad gaan te rijden als hij binnen een drietal jaren een SS wil kopen? Als je hem laat vallen ist geen doodzonde mag dan wel een lekker argument zijn maar het moet toch een beetje met de zin zijn dachtik zo. En als je twee jaar crosser gaat rijden is het toch weer een hele aanpassing als hij zwaar mag...
..........
Zoals een nx250 bijvoorbeeld. Zoals 'Ruudje', een mede asfalthapper, hier op het forum nu te koop heeft bijvoorbeeld. Oerdegelijk en leuk en goedkoop. Of een cb500 ofzo, ik zou geen prachtmotor nemen om mee te beginnen. Iets off roaderigs of een 'lesmotor'.
Zo'n zxr400 (heb ik ook gehad, maar dan geen 25kw) enzo wordt vaak aangeraden en die zijn ook wel leuk, maar het is ellende om zo'n ding af te voeren en doodzonde als ie in puin ligt. Meer dan mooi zijn doet zo'n ding niet meer dan een andere 25kw. En dat geldt denk ik ook voor mooie 600's enzo.
Kun je net zo goed leren rijden op iets goedkoops, denk ik dan.
Of het nu zo'n goed idee is om offroad gaan te rijden als hij binnen een drietal jaren een SS wil kopen? Als je hem laat vallen ist geen doodzonde mag dan wel een lekker argument zijn maar het moet toch een beetje met de zin zijn dachtik zo. En als je twee jaar crosser gaat rijden is het toch weer een hele aanpassing als hij zwaar mag...