Juiste mapping Triumpf 955i van 1999 ...

Waaijer

Die hard MF'er
Donateur
8 feb 2007
594
31
Zoeterwoude
Hallo allemaal,

Ik heb een triumpf 955i van '99 aangeschaft en klaar gemaakt.
Afgelopen weekend 3 dagen bij onze oosterburen wezen knallen en doet het redelijk goed, alleen .....
Er zit een originele Sport uitlaat onder en roffelt nogal .. en vraag me af of de juiste mapping er in zit.

Weet iemand waar ik terecht kan voor redelijk geld om dat te checken en eventueel aan te passen?

Groet Marcel
 
Ja dat klopt, bij een sportuitlaat moet er een andere mapping in.

En ja, ik spreek uit ervaring, dat klappen kan komen door het sai systeem, dat is een milieu dingetje wat verse lucht in de uitlaat laat komen, dit geeft een "poppend"geluid bij gas dicht.
Ik heb een 955 speed triple gehad met open uitlaat en bijpassende mapping, en die gaf alsnog regelmatig dikke klappen en steekvlammen bij gas dicht...

Ik zou me niet teveel zorgen maken ;)
 
Ja dat klopt, bij een sportuitlaat moet er een andere mapping in.

En ja, ik spreek uit ervaring, dat klappen kan komen door het sai systeem, dat is een milieu dingetje wat verse lucht in de uitlaat laat komen, dit geeft een "poppend"geluid bij gas dicht.
Ik heb een 955 speed triple gehad met open uitlaat en bijpassende mapping, en die gaf alsnog regelmatig dikke klappen en steekvlammen bij gas dicht...

Ik zou me niet teveel zorgen maken ;)
Kan dit ook werken bij andere motoren?
 
Oké .. fijn om te horen!
We zijn dus 3 dagen echt lekker aan het knallen geweest .. en rijders die achter me zitten zeggen dat ze hem wel ruiken.
Ik denk dat dat een verbrandings lucht is ... er zit op motoren van dat bouwjaar nog geen milieu distributie.
Heb je daar ervaring mee?
 
Oké .. fijn om te horen!
We zijn dus 3 dagen echt lekker aan het knallen geweest .. en rijders die achter me zitten zeggen dat ze hem wel ruiken.
Ik denk dat dat een verbrandings lucht is ... er zit op motoren van dat bouwjaar nog geen milieu distributie.
Heb je daar ervaring mee?

Kijk eerst of de juiste mapping er op staat.
Zo niet, zet de juiste er op en doe een adaptation reset.

Wat voor type en bouwjaar heb je?
 
Ja dat klopt, bij een sportuitlaat moet er een andere mapping in.

En ja, ik spreek uit ervaring, dat klappen kan komen door het sai systeem, dat is een milieu dingetje wat verse lucht in de uitlaat laat komen, dit geeft een "poppend"geluid bij gas dicht.
Ik heb een 955 speed triple gehad met open uitlaat en bijpassende mapping, en die gaf alsnog regelmatig dikke klappen en steekvlammen bij gas dicht...

Ik zou me niet teveel zorgen maken ;)

De uitlaat verbrandings lucht .. heb je daar ervaring mee?
 
Ik heb ook een Triumph 955i eerste generatie en die roffelt niet. Met en zonder sportdemper met verschillende tunes: geen roffels. Wel staat deze standaard te arm afgesteld. Bekende kwaal is dat de vacuumslangen naar de injectors droogtescheuren krijgen en ze daardoor slecht lopen, met name stationair. Die slangen kun je controleren en vervangen voor siliconen slangen. Als dat niet werkt en je hebt ook de sportdemper-tune geladen dan kun je er beter een echte monteur naar laten kijken want het kan van alles zijn.
 
Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Is het verbrande olie of onverbrande benzine wat je ruikt?
Verbruikt de motor olie?

Hij rookt niet blauw .. dus denk onverbrande benzine.
Voor we weg zijn gegaan heeft hij groot onderhoud gehad en stond het niveau op maximum, we hebben 1500 km gereden en het oliepeil staat nu precies tussen in.
Dus ....
 
Ik heb ook een Triumph 955i eerste generatie en die roffelt niet. Met en zonder sportdemper met verschillende tunes: geen roffels. Wel staat deze standaard te arm afgesteld. Bekende kwaal is dat de vacuumslangen naar de injectors droogtescheuren krijgen en ze daardoor slecht lopen, met name stationair. Die slangen kun je controleren en vervangen voor siliconen slangen. Als dat niet werkt en je hebt ook de sportdemper-tune geladen dan kun je er beter een echte monteur naar laten kijken want het kan van alles zijn.

Bedoel je de verbinding slangen tussen de gasklephuizen en de cilinders?
 
Ik heb ook een Triumph 955i eerste generatie en die roffelt niet. Met en zonder sportdemper met verschillende tunes: geen roffels. Wel staat deze standaard te arm afgesteld. Bekende kwaal is dat de vacuumslangen naar de injectors droogtescheuren krijgen en ze daardoor slecht lopen, met name stationair. Die slangen kun je controleren en vervangen voor siliconen slangen. Als dat niet werkt en je hebt ook de sportdemper-tune geladen dan kun je er beter een echte monteur naar laten kijken want het kan van alles zijn.
Hij loopt gewoon normaal stationair .. maar is wel een paar keer afgeslagen als we bij een afslag aan kwamen rijden.
Toen gelijk starten en gewoon statioir draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan