Jullie ervaringen met imitatie remblokken??

maXXzz

Die hard MF'er
14 aug 2002
328
0
Ergens in Drenthe
Ik heb laatst remblokken gehaald. De mijne waren helemaal op en ik moest snel nieuwe hebben. Normaal heeft m\'n dealer altijd de originele Honda (Nissin) blokken op voorraad. Echter nu niet. Had ie Lucas remblokken. Waren net zo goed zei ie. En goedkoper. Hij monteerde ze ook op R1\'s SP-1\'s enz.. dus moest ook goed voor een Blackbird zijn.

Nou... ik heb ze erop zitten en ik vind het niks! Ze bijten helemaal niet. Een beetje hetzefde effect als wanneer je blokken verglazen. Keihard pedaal maar slecht remmen. En dit is zelfs achter! Ok, je moet altijd een beetje inremmen, maar na 100km zijn originele altijd op volle sterkte en deze doen nog niks. Bah. Als starks voor aan de beurt is gaan daar gewoon weer originele blokken op. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende blokken?
 
Ik heb laatst remblokken gehaald. De mijne waren helemaal op en ik moest snel nieuwe hebben. Normaal heeft m\'n dealer altijd de originele Honda (Nissin) blokken op voorraad. Echter nu niet. Had ie Lucas remblokken. Waren net zo goed zei ie. En goedkoper. Hij monteerde ze ook op R1\'s SP-1\'s enz.. dus moest ook goed voor een Blackbird zijn.

Nou... ik heb ze erop zitten en ik vind het niks! Ze bijten helemaal niet. Een beetje hetzefde effect als wanneer je blokken verglazen. Keihard pedaal maar slecht remmen. En dit is zelfs achter! Ok, je moet altijd een beetje inremmen, maar na 100km zijn originele altijd op volle sterkte en deze doen nog niks. Bah. Als starks voor aan de beurt is gaan daar gewoon weer originele blokken op. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende blokken?

Heel verschillend. De gewone lucassen (521 serie organisch?) zijn echt pulp. Ik heb van alles geprobeerd, van SBS rq tot carbon lorraine, maar verkies toch de dure orginele boven al het andere. Vooral het overgaan van normaal aangrijpen, tot vreselijk hard doorknijpen vindt ik gewoon goed. Er zijn wel degelijk remblokken die harder doorremmen, minder snel oververhitten etc., maar die moet je weer eerst warm remmen (lekker als je net een stuk snelweg hebt gereden en je klapt achterop die file), of grijpen veel te bruusk aan.

Ro, met op maat gemaakte honda remblokken in een KTM O-)
 
Dunlopad!
Wèl ff aangeven wat je wilt, uit recente ervaringen blijkt dat niet elk type dunlopad remblok goed voor je doelstelling is, er zijn dan ook diverse compounds, MAAK DAAR DAN OOK GEBRUIK VAN!!

Paul.
 
Het is zo dat je in alle mogelijke merken en hardheden van blokken kan gaan.Hou er wel rekening mee dat de remblokken van het merk zelf zijn afgestemd op de schijven.Hardere blokken kunnen vreten aan je schijven en dan slijten deze dus sneller af.Ik zou gaan voor de originele blokken.
 
Na diverse omzwervingen kies ik ook weer voor oem-pads.

Ferodo Race pads Wereldblokken, maar kwamen op de openbare weg niet voldoende op temperatuur. In de regen deden ze helemaal niks.

CL SBK-3 Na goed inremmen, gaat het bijterige er te snel af. Gaven ook problemen met warmteontwikkeling in het remsysteem.

EBC sinterblokken Heel aardige blokken, maar niet merkbaar beter dan OEM. Daarbij gingen de standaardblokken ook langer mee.

Levensduur van de blokken varieerde sterk. Die Ferodo blokken waren bij 6000 km al helemaal versleten. De oem gingen >12000 km mee.
 
Ik heb laatst remblokken gehaald. De mijne waren helemaal op en ik moest snel nieuwe hebben. Normaal heeft m\'n dealer altijd de originele Honda (Nissin) blokken op voorraad. Echter nu niet. Had ie Lucas remblokken. Waren net zo goed zei ie. En goedkoper. Hij monteerde ze ook op R1\'s SP-1\'s enz.. dus moest ook goed voor een Blackbird zijn.

Nou... ik heb ze erop zitten en ik vind het niks! Ze bijten helemaal niet. Een beetje hetzefde effect als wanneer je blokken verglazen. Keihard pedaal maar slecht remmen. En dit is zelfs achter! Ok, je moet altijd een beetje inremmen, maar na 100km zijn originele altijd op volle sterkte en deze doen nog niks. Bah. Als starks voor aan de beurt is gaan daar gewoon weer originele blokken op. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende blokken?

Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag MAXXzz !!! :)
 
Heel verschillend. De gewone lucassen (521 serie organisch?) zijn echt pulp. Ik heb van alles geprobeerd, van SBS rq tot carbon lorraine, maar verkies toch de dure orginele boven al het andere. Vooral het overgaan van normaal aangrijpen, tot vreselijk hard doorknijpen vindt ik gewoon goed. Er zijn wel degelijk remblokken die harder doorremmen, minder snel oververhitten etc., maar die moet je weer eerst warm remmen (lekker als je net een stuk snelweg hebt gereden en je klapt achterop die file), of grijpen veel te bruusk aan.

Ro, met op maat gemaakte honda remblokken in een KTM O-)


nu noem je de 2 beste remblok merken op die er zijn, zijn echt wel veeeeeeeeeel beter dan originele, doe maar eens originele op race schijven, zijn ze zo naar de knoppen.
van sbs moet je wel de racing nemen en van carbonelorraine de sbk3, je hebt zeker nog nooit op het circuit gereden, het klinkt ernaar dat het aantal km ers de kwaliteit van jouw blokken bepaald? ;)
 
nu noem je de 2 beste remblok merken op die er zijn, zijn echt wel veeeeeeeeeel beter dan originele, doe maar eens originele op race schijven, zijn ze zo naar de knoppen.
van sbs moet je wel de racing nemen en van carbonelorraine de sbk3, je hebt zeker nog nooit op het circuit gereden, het klinkt ernaar dat het aantal km ers de kwaliteit van jouw blokken bepaald? ;)

Op het circuit is een heel ander verhaal.
De vraagsteller is een straatrijder, die wel eens een VROtje doet.
Zal ik mijn terrein ervaring geven? Dat slaat toch nergens op.
 
Mijn ervaring:
Lucas ik moest bij mijn nieuwe Lucas schijven ook Lucas blokken gebruiken ivm garantie. Ik heb de gesinterde gekozen; nog nooit zulke slechte blokken meegemaakt: korte levensduur én slecht remmen. Wanneer een van deze twee eigenschappen er niet was geweest en de ander behoorlijk extreem dan had ik er nog vrede mee gehad. Schijven en ook stalen remleidingen van Lucas ben ik wel blij mee.
Carbon Lorraine de SBK-3 vond ik net als Joris snel het bijterige verliezen (warmte?), vooral in situaties waar je vaak hard moet remmen (circuit)
Dunlopads ken ik alleen van een vriend van me die ze (Racing) op z'n '02 R1 had; is er niet bijster tevreden over, liever origineel.
Origineel is in mijn geval Kawasaki ZX-9, omdat er geen Suzuki dealer in de buurt zit. Ben daar, tot nu toe, erg tevreden over.

Die dealer van jou lult gewoon maar een beetje, bovendien zegt het mij geen zier op welke motorfietsen hij die blokken al gemonteerd heeft. Er zullen mensen met een R1 zijn die minder kritisch kijken dan anderen met een ZXR400. Op het circuit zijn de R1's ook lang niet altijd de snelsten. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan