K&N filter ---> opnieuw mengsel stellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan-CBR

MF'er
23 apr 2006
76
0
Egmond aan Zee
he mensen

simpele vraag waar ik het antwoord niet op weet :P
ik heb een K&N filter gekocht voor m'n cbr600f3 '95 (geen powerfilters ofzo, gewoon een voor in de originele lucht-doos..)
Nu zag ik op die site staan: "laat 40% meer lucht door" :? lijkt mij dat je dan mengsel moet gaan stellen..... of heb ik het fout en kan ik gewoon zonder narigheid gaan rijden (geen arm mengsel ofzo)

groeten
 
Ok, stel bij 8000 rpm ok, te arm bij 9000 rpm. Mogelijk max. toerental 14000.
De stand van de vacuumschuif weet je niet, wat pas je dan aan? Stand van de naald? Of een naald die iets tapser (schuiner) verloopt? Of toch de hoofdsproeier?

Doel van dit verhaal - je bent er niet met "even" een run. Wanneer je de boel, ook onder deellast, goed wil hebben ben je zo een dag bezig.
Als je er zoveel verstand van hebt waarom vraag je het dan |( |( |( |(
 
Jawel, want de constant vacuum is een belastingsgeregelde toevoer.

Helaas, de gasklep staat vol open, de vacuumschuif staat ergens tussen iets en vol open (afh. van de onderdruk tussen inlaatklep en schuif), maar je weet niet HOE ver open. Je weet dus OOK niet of het mengsel wordt bepaald door de naald, welke gebied van de naald, of toch door de hoofdsproeier (bij bijna helemaal tot helemaal open).

Conclusie - de manier waarop vaak wordt gemeten (1 , misschien 2 runs, met alleen toerental en uitlaatgas analyse) geeft nauwelijks uitsluitsel waarover dan ook.
 
_O-
full


Zoek het voortaan lekker zelf uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan