K*tpolitici :(

Scalle--

Die hard MF'er
13 jul 2002
252
0
Net naar het nieuws gekeken op VTM (België). Blijkbaar hebben ze weer iets gevonden om me te kunnen klooien :(
Vanaf 1 september ben je verplicht om ook voor een 125cc een theoretisch en praktisch examen af te leggen als je 2 jaar je autorijbewijs hebt gehaald na september 2000. Nu heb ik me dus een 125cc gekocht met het idee nou net niet te moeten doen en komen ze 2 maanden voordat ik em op mag halen hier mee aandraven | :( Ik heb m'n rijbewijs in oktober 2000 gehaald en zou dus ook moeten afrijden ;(
Gelukkig komen de rijscholen, examencentra en motorhandelaars er tegenop omdat ze pas een week geleden verwittigd zijn en vragen ze een jaar uitstel. Konden ze nou niet gewoon normaal doen en dit laten gelden voor iedereen die nu z'n rijbewijs behaald ofzo :r
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 26 augustus 2002 14:17 schreef Scalle-- het volgende:
Net naar het nieuws gekeken op VTM (België). Blijkbaar hebben ze weer iets gevonden om me te kunnen klooien :(
Vanaf 1 september ben je verplicht om ook voor een 125cc een theoretisch en praktisch examen af te leggen als je 2 jaar je autorijbewijs hebt gehaald na september 2000. Nu heb ik me dus een 125cc gekocht met het idee nou net niet te moeten doen en komen ze 2 maanden voordat ik em op mag halen hier mee aandraven | :( Ik heb m'n rijbewijs in oktober 200 gehaald en zou dus ook moeten afrijden ;(
Gelukkig komen de rijscholen, examencentra en motorhandelaars er tegenop omdat ze pas een week geleden verwittigd zijn en vragen ze een jaar uitstel. Konden ze nou niet gewoon normaal doen en dit laten gelden voor iedereen die nu z'n rijbewijs behaald ofzo :r

oktober 200 is toch ver voor september 2000 ;)

Wel kut voor je
 
kvinnet maar doodeng die automobilisten die op een 125cc mogen rijden...

:^

Wel leuk dat het kan/kon (voor jullie belgen dan) maar het lijkt me wel een stuk veiliger om ook wat motorrijlessen te volgen want daar leer je toch ook echt wel wat hoor!

En die dingen mogen toch geen 25kW hebben he? was toch iets van 10??
 
Ik vind zowiezo heel het rijbewijs gedoe in belgie vaag. Je mag lessen bij iedereen die langer als 2 jaar zijn rijbewijs heeft. Er was een tijdje geleden een tv serie op rtl5 die over het rijbewijs halen in Belgie ging. Gewoon niet te geloven wat een nitwits daar hun rijbewijs halen terwijl ze zo'n beetje elke regel overtreden die er is
 
Inderdaad, iedereen met een autorijbewijs mag daar de weg op met zo'n ding. In Nederland is het misschien wat ver doorgeschoten met het halen van een rijbewijs, maar zoals daar is het ook niet normaal. Dan toch maar zoals hier.
 
Ik vind zowiezo heel het rijbewijs gedoe in belgie vaag. Je mag lessen bij iedereen die langer als 2 jaar zijn rijbewijs heeft. Er was een tijdje geleden een tv serie op rtl5 die over het rijbewijs halen in Belgie ging. Gewoon niet te geloven wat een nitwits daar hun rijbewijs halen terwijl ze zo'n beetje elke regel overtreden die er is
Die nitwits heb je overal hoor dat kan ik je verzekeren, m'n grootvader is er trouwens zo één *zucht* Die vent kan echt niet rijden.
Maximum voor mensen met autorijbewijs is 11kW, mijne is er er 10.9 (zal niet erg lang duren), en dat het anders is dan autorijden weet ik ook wel maar ik heb een tijd met een 50cc gereden dus heb toch al een beetje ervaring, dat ze een praktijkexamen geven vind ik ook beetje normaal maar dat theorie-examen vind ik gewoon overbodig, de verkeersregels hangen niet af van je voertuig dus waarom opnieuw laten doen, en dat ze dat dan doen voor mensen die nu nog hun rijbewijs nog moeten behalven maar ik heb godverdomme m'n voorschot van 500€ al betaald dus ik heb al niet echt veel keus :(
I really feel like shooting politicians right now :j :j :j :j :j
 
Het leuke is, een vriendin van Belgische vrienden van mij presteert het na al dat gemats daar dan nog om het rijbewijs niet te halen. Dat hele examen stelt geen kloten voor, maar je schijnt er ook over een of andere wip te moeten rijden en daar flikkert ze steeds vanaf. Nog een voorbeeld, een ander heeft net zijn rijbewijs gehaald maar is als de dood om op de snelweg te rijden. Maar wel groot lopen doen met zijn rijbewijs tegenover ons Nederlanders. :j Zodra er een snelweg in de buurt komt haakt ie af.
 
Het leuke is, een vriendin van Belgische vrienden van mij presteert het na al dat gemats daar dan nog om het rijbewijs niet te halen. Dat hele examen stelt geen kloten voor, maar je schijnt er ook over een of andere wip te moeten rijden en daar flikkert ze steeds vanaf. Nog een voorbeeld, een ander heeft net zijn rijbewijs gehaald maar is als de dood om op de snelweg te rijden. Maar wel groot lopen doen met zijn rijbewijs tegenover ons Nederlanders. :j Zodra er een snelweg in de buurt komt haakt ie af.
De meeste die ik ken moeten nochtans verschillende keren teruggaan voor hun (auto)rijbewijs, bij de motor moet je inderdaad onder andere over een wip rijden en dat lijkt me ook een beetje scary toch hoor :) Snap eigelijk niet goed waarom je dat moet doen voor zover ik weet installeren ze nog steeds geen wip op de snelweg :+
 
maar dat theorie-examen vind ik gewoon overbodig, de verkeersregels hangen niet af van je voertuig dus waarom opnieuw laten doen

Dus wel. Plaats op de weg, het nemen van een bocht ed zijn toch met het motortje wel ff wat anders dan met de auto. Dat zijn dingen die dus ook met de theorie behandeld worden. En geheid dat je er vragen over krijgt met het examen...
 
Correctie: 6 jaar.

Levensgevaarlijk ! Vandaar dat sommigen ECHT niet kunnen rijden die ik hier in NL zie rijden. En dat is geen geintje :)

In Engeland mag het geloof ik ook of een ander land, was op Explosief (SBS6,TV),waar een vent z'n vrouw rijles gaf. Nou die reed op de snelweg zowat een auto van de weg !!! LEVENSGEVAARLIJK!
 
maar ik heb een tijd met een 50cc gereden dus heb toch al een beetje ervaring
pfffff.... wat moet ik hier nu weer op zeggen...

bij de motor moet je inderdaad onder andere over een wip rijden en dat lijkt me ook een beetje scary toch hoor
zeg would-be-thierry-v.d.-Bosch... bang voor een wipje???
Vol gas erover en laten zien dat je een SM onder je reet hebt!
 
Op maandag 26 augustus 2002 15:43 schreef Ocampa het volgende:
[..] maar je schijnt er ook over een of andere wip te moeten rijden en daar flikkert ze steeds vanaf.

Gouden tijden voor de motordealers in Belgie?
 
Op maandag 26 augustus 2002 16:44 schreef GuZ het volgende:pfffff.... wat moet ik hier nu weer op zeggen...zeg would-be-thierry-v.d.-Bosch... bang voor een wipje???
Vol gas erover en laten zien dat je een SM onder je reet hebt!
Ik heb em nog ni eens hoe moet ik het dan laten zien GuZ ;)
En het rotte is dan ook dat ik het niet eens kan proberen want ik moet een examen doen voor ik er mee mag rijden... begrijpen wie begrijpe kan
 
Ik vind zowiezo heel het rijbewijs gedoe in belgie vaag. Je mag lessen bij iedereen die langer als 2 jaar zijn rijbewijs heeft. Er was een tijdje geleden een tv serie op rtl5 die over het rijbewijs halen in Belgie ging. Gewoon niet te geloven wat een nitwits daar hun rijbewijs halen terwijl ze zo'n beetje elke regel overtreden die er is

ONZIN!!!! 't Is 6 jaar eneeunhh.. die serie hebben we hier ook gezien, kwamen best een bende Nederlanders in voor btw.
Indeed ERG triestig wat je er allemaal voorbij zag komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan