Ketting klinken ipv visje.

propje

Dood gaan we allemaal Shell helpt
11 jun 2010
5.758
3.284
Amersfoort
Heb altijd met visje gereden off road.
Maar heb nu wat klink setjes over.
Betreft een vx2 xring van did.
Kan je nu ook klinken met 2 hamers?
Of gaat dat echt niet goed?
Geen behoefte aan duur klink gereedschap.
En goedkoop werkt niet.
Heb wel setje om de pen eruit te drijven op vakantie.
Zodat ik na kettingbreuk alsnog onderweg visje kan plaatsen.
Vijl dan wel de klinkjes van de pen anders breekt je pons.
de visjes worden best wel dun na verloop van tijd.
dus dat moet een keer fout gaan.
20240222_162705.jpg
20240222_162743.jpg

Dus kan het met 2 hamers of gewoon vragen aan motorzaak?
 
als je wilt klinken , en je wilt nog jaren zelf doen, dan is een goede klink set kopen, professioneel, misschien goed.
Je verdient het zelf terug na een paar keer klinken.

Edit: Is heel goed zelf te doen. Heb het met een japanse set gedaan. Extreem duur, maar ook extreem goede set. Gaat heel je leven mee. en daarna kan je het nog steeds voor een goede prijs doorverkopen. Tel uit je winst!

Edit #2: doe het klinken echt langzaam voor de eerst keer. Niet als een gek gaan vast draaien. 10 keer kijken of alles ok is, dan beetje bij beetje vaster draaien. Tussendoor checken met een schruifmaat. Je wilt het niet te strak klinken of de flare, dat stukje dat vanuit het midden naar buiten geduwd wordt, kapot maken doordat het niet perfect vanaf de center uit elkaar geduwd wordt. Koop een 2de extra erbij mocht het klinken de eerste keer mislukken...
Maar als je voorzichtig en langzaam te werkt gaat, moet het goed komen... Is gemakkelijk, kost de eerste keer alleen wat extra tijd. Want is nieuw.
 
Laatst bewerkt:
als je wilt klinken , en je wilt nog jaren zelf doen, dan is een goede klink set kopen, professioneel, misschien goed.
Je verdient het zelf terug na een paar keer klinken.
Dat is het een beetje ik wil niet meer jaren klinken vermoed ik.
 
AFAM maakrr zelf ook kettingen, dat gaat zeker werken. Maar geen ervaring met de klink tool. Afam is bekent in de hele wereld.
Quote: "AFAM is highly respected worldwide for their precise manufacturing processes and race success in partnership with many of the world's top teams." Van google.
 
Met twee hamers werkt ook als je een beetje gevoel voor techniek hebt.
Daar zat ik ook al aan te denken het is gewoon een hardstalen bolletje die de pen beetje uitzet.
Dan kan mijn Heuer ook.
En jazeker moet het met beleid.
Je moet niet de X ringetjes klemmen dan zit je schakel te strak.
 
Hoezo worden je visjes dun naar verloop van tijd?
Denk door modder en schuren door de kunstof kettinggeleider.
Je mag wel een keer mee achterop.
Dan rij ik en jij buigt je hoofd zover mogelijk naar beneden vlakbij het achterwiel en kijkt wat er gebeurt.
Dan zal je wel een helm met winkelwagenwieltje je weet wel een zwenkwieltje. Erop moeten dragen als je dan de grond raakt je geen klap in je hoofd krijgt het wieltje vangt het dan op.
 
het zijn pers schakels. Het klinken is voor de zekerheid een verdikking maken, maar niet eens echt noodzakelijk.
 
Denk door modder en schuren door de kunstof kettinggeleider.
Je mag wel een keer mee achterop.
Dan rij ik en jij buigt je hoofd zover mogelijk naar beneden vlakbij het achterwiel en kijkt wat er gebeurt.
Dan zal je wel een helm met winkelwagenwieltje je weet wel een zwenkwieltje. Erop moeten dragen als je dan de grond raakt je geen klap in je hoofd krijgt het wieltje vangt het dan op.
Ow, ik dacht dat je ze te weinig te vreten gaf.
 
Ik geef m.n ketting helemaal niks.
Het vet zit tussen de xringen.
En onderhoud is dus niet nodig.
Alle vettigheid welke je erop kliedert trekt alleen maar vuil en zand aan en dat schuurt.
Laten ze nu ook schuurpapier van zandkorrels maken.
 
Denk door modder en schuren door de kunstof kettinggeleider.
Je mag wel een keer mee achterop.
Dan rij ik en jij buigt je hoofd zover mogelijk naar beneden vlakbij het achterwiel en kijkt wat er gebeurt.
Dan zal je wel een helm met winkelwagenwieltje je weet wel een zwenkwieltje. Erop moeten dragen als je dan de grond raakt je geen klap in je hoofd krijgt het wieltje vangt het dan op.
Ben je al vroeg aan de drank of zo?
 
Het knopje is er al afgevijld.
Gaat erg soepel met zoet vijltje.
Nu pen eruit en vanavond maar eens wat in mekaar prutsen.
Hou jullie op dehoogte of het lukt.
En mislukt ook dat laatste is voor jullie dan weer het leukste.
 
dat is een professionele kwaliteits dingetje. Wel moot dat je het buiten je motor kan doen. Ik deed het aan mijn motor zelf. Wou niet teveel losmaken.
 
Ding is van Motion pro.
Heb het handvat eraf gehaald om gewicht te besparen.
Wil onder de 20 kg uitkomen met motortassen.
Het klinken metde Motion Pro ging maar zozo.
Moest er stukje staal tussen klemmen.
Anders drukt hij de pen er aan de andere kant eruit.
Toen maar met bankhamertje en pumpje staal.

17086267701609213025418330574206.jpg
17086268838132269270525563927892.jpg
 

Bijlagen

  • 1708626801060800466862489896539.jpg
    1708626801060800466862489896539.jpg
    522,8 KB · Weergaven: 0
20240222_193631.jpg

Was ff vergeten dat het niet in de bankschroef kon.
Dan moet de achterbrug eruit.
Dus maar ter plekke geklonken.
Als het werkt ben ik blij.
En heb dan alleen nog visje nodig voor onderweg bij kettingbreuk.
Maar de kans op carterschade is dan waarschijnlijker als alleen gebroken ketting.
Jullie worden weer bedankt.
Fijne avond.
 
Smeren moet toch8-)
Zo leer je elke dag weer wat.
De Xring zit tussen gouden schakel en staalkleurige schakel maar de rol waar de bus in draait zit niet afgeschermd door de x of O ring.en de bus heeft zijdelingse speling.
Dus kan het vet eruit.
Jammer maar het is niet anders.
Goed om er eens wat dieper op de materie in te gaan.
Soms moet je het zien en snap je het.
Ik tenminste wel ben niet zo van de boeken.
Gewoon veel fouten maken leer je ook veel van:)
20240222_195133.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan