- 28 jul 2014
- 2.034
- 770
- Onderwerp starter
-
- #376
Inderdaad leuke info. Kan je mooi het veersysteem zien en een stukje frame. Ik heb laatst nog aan zon'n ding gesleuteld en het swingarmpje gereviseerd. De hele vering-swingarm-schokbreker valt in het 15"wiel. Daarom heeft dat eml wiel ook zo'n grote ET waarde.
Op waarden durf ik niets te zeggen. Ik denk dat het hard is omdat een zijspan normaal op een enkele achterveer van een motor veert. Daar komt normaal een kwart van het gewicht van de motor met berijder op. Dus een 1/4 van 280kg= 120kg.
De Moturist heeft inderdaad een demper zonder veer voor het zijspanwiel. Ik kan me voorstellen dat zonder deze demper hij zijspanwiel gaat stuiteren.
Volgens mij heeft Schuring torsie assen voor kleine aanhangertjes, dus ook voor een lager gewicht.
Ik heb een nieuw speeltje gekregen, hij is niet groot, maar ik kan er leuk mee hobbiëen en hij was gratis
[afbeelding]
Zo ben ik dus begonnen aan een nieuwe ophanging voor de remklauwen aan de voorkant;
[afbeelding]
Ook wil ik de voorkant van de motor wat laten zakken, maar als ik een kortere veer plaats, veranderd de naloop dusdanig dat er niet meer mee te rijden valt (te klein).
Ik ga dus de bevestigingspunten van de poten wat naar voren zetten icm een kortere veer.
Zal beter smoelen.
Een draaibank is een geweldig mooi stuk gereedschap.
Als je er eenmaal aan gewend bent snap je niet hoe je ooit zonder hebt gekund
Een draaibank is een geweldig mooi stuk gereedschap.
Als je er eenmaal aan gewend bent snap je niet hoe je ooit zonder hebt gekund
Wat lees ik nouw op feestboek.....
hoe vinden jullie dat allemaal op facebook ?
als ik bij zoeken: gslandrover intik vind ik niets, wat ik herken. krijg trouwens nooit iets gevonden op dat facebook, wat ik intresant vind