K1100 VS Bandit 1200S

DJM008

MF'er
9 jun 2006
31
0
Wijlre
Hallo!

Ik heb vandaag mijn Bandit 1200S uit 1996 gehaald. Deze is gekomen in de plaats van de BMW K1100 LT. Wat mij opvalt is dat het schakelen een wereld van verschil is. Althans dat is wat ik nu denk. Zo maakt de motor meer geluid met schakelen dan de K1100. Deze schakelde zachter over. Bij de Bandit hoor je toch wat duidelijker dat je overschakelt.

Soms sta ik stil, en schakel ik vanuit de N naar de 1ste versnelling. Je hoort dan echt een klak. Terwijl als ik vanuit de 3,2 naar de 1 ste versnelling ga dit stukken zachter is...? Hoe kan dit? Is dit normaal of moet ik wat anders schakelen?


Tips zijn welkom!


Groetjes,


Martijn.
 
Heb 5 jaar een Bandit 1200 uit '97 gehad. Maak je er mijn inziens maar geen zorgen om.

Succes met die fiets. Ik heb er enorm veel plezier mee gehad. Wel andere vering :Y :Y en open :Y uitlaat erop gooien

:W
 
wat een vergelijk, maar als je schakelt, dan heb ik meestal voordat ik de koppeling in trek net wat druk op het pedaal, dan schakelt hij boterzacht!

gr.sjoerd

p.s. bandit = fun
 
Over het algemeen is hij ook vrij zacht. Alleen als je bijvoorbeel de motor start. Dan vanuit de N naar de 1 gaat. Dan hoor je echt een klak. Dat had de K1100 niet. Kan dat aan de ketting vs cardan liggen?
 
Over het algemeen is hij ook vrij zacht. Alleen als je bijvoorbeel de motor start. Dan vanuit de N naar de 1 gaat. Dan hoor je echt een klak. Dat had de K1100 niet. Kan dat aan de ketting vs cardan liggen?
Ik zag vandaag toevallig dat de ketting in een keer even strak komt te staan, dus het kan daar idd mee te maken hebben. Schadelijk is het niet, zoveel motoren hebben het.
 
Ik ken beide motoren goed en heb nu een B12, als je kettingspeling goed is wordt het schakelen boterzacht. Als die klak van N naar 1 je stoort kan je de koppeling eerst twee keer inknijpen voordat je schakelt, hij plakt dan minder bij koude motor. Maareh,...je bent er wel op vooruit gegaan zeg!!!!! :Y :Y
 
Fijn dat je het een goede keuze van me vind. Er is pas een nieuwe ketting opgekomen. Misschien is BMW van zichzelf wat zachter in het geluid bij het schakelen door de cardan...?

Alleen elke keer als ik dat klak klak hoor ben ik altijd bang dat er iets stuk gaat...

Het rare aan de eerste versnelling vind ik dat hij alleen als je na stilstaan van de N naar de 1 gaat die harde klak maakt, en als je helemaal terugschakeld hij bijna geen geluid maakt...
 
Is allemaal ok,

besef je tenminste dat je op een mechanisch beest zit en geen zeemzoete, boterzachte, luxueuse, "alles is ok!", prete, soite, bouw de rest er maar aan ;) enjoy the bandit, it's a sweet sweet machine... machine, als in machinaal als in klak, 1e, klak klak, 2e, 3e ....

man versus...
deus ex...


u get my "stoney a**" point
 
Een BMW die minder luid schakelt dan een Suzuki?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit kennelijk 8-)

Op zich hoeft een klikkende bak geen rampspoed te betekenen, misschien kan de instelling van de koppeling of ketting nog een beetje helpen. Ook vind je wellicht een manier van schakelen die minder geluid maakt naar mate je langer de motor hebt.
 
De "klak" is meestal te wijten aan teveel speling op de ketting.
Meestal moet bij mij dan de ketting een beetje strakker (van men motor natuurlijk :p)
 
Joh ik heb een Yamaha 600R thundercat, als ik die van zijn 1 in zijn 2 gooi, dan maakt hij echt een vette tsssjjjjkklkkkkaaaackk, het schijnt normaal te zijn? :?

Ik heb hier ook al eens een topic over geopend... niks ernstigs, als je wat gas geeft tijdens het schakelen doettie het niet (2000rpm)
 
Een BMW die minder luid schakelt dan een Suzuki?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit kennelijk 8-)

Mijn eigen K1100LT klakt en klikt ook niet bij het schakelen.

Vanwaar de overstap op bandit als ik vragen mag? Ik heb zelf juist het gevoel na vele omzwervingen eindelijk een fiets te hebben die aan haast al mijn eisen voldoet.
 
Hallo!

Ik heb vandaag mijn Bandit 1200S uit 1996 gehaald. Deze is gekomen in de plaats van de BMW K1100 LT. Wat mij opvalt is dat het schakelen een wereld van verschil is. Althans dat is wat ik nu denk. Zo maakt de motor meer geluid met schakelen dan de K1100. Deze schakelde zachter over. Bij de Bandit hoor je toch wat duidelijker dat je overschakelt.

Soms sta ik stil, en schakel ik vanuit de N naar de 1ste versnelling. Je hoort dan echt een klak. Terwijl als ik vanuit de 3,2 naar de 1 ste versnelling ga dit stukken zachter is...? Hoe kan dit? Is dit normaal of moet ik wat anders schakelen?


Tips zijn welkom!


Groetjes,


Martijn.

beter is om als je bijna stilstaat/net voor snelheid 0,0km/u de 1 rustig in tezetten dit gaat dan als het goed is zonder klak.
opschakelen doe je het liefst bij lage toerental(len). met je voet druk op het pookje gas los + koppeling knijpen. en zonder al teveel geluid soepel naar de volgende versnelling.
voor opschakkelen van 1->2 iets meer gedult hebben.
terugschakelen ook het liefst bij lage toerentallen.
btw om lekker op teschieten hoef je bij de bandit12 niet de motor in de toeren tejagen. lekker snel opschakelen naar de 5 en dan alles op het koppel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan