kaal 2takt carter schoonmaken, hoe ?

street-fighter

MF veteraan
31 mrt 2005
8.154
0
omgeving leiden.
goededag.

ik zit met het volgende probleem, heb een set carters waar smeer olie etc etc allemaal overheen gekomen is en ding is gewoon ranzig.

alle vet etc is eraf, maar dr blijft een vieze kleur op zitten. nu weet ik dat je het kunt laten stralen, maar dan ben ik ze weer een week kwijt, en daar heb ik niet zoon zin in!

heb het geprobeerd met een of andere motor reiniger, alle bagger en vet ging dr wel af, maar t kleurtje bleef zitten.

nu heb ik ergens gelezen dat mensen carters ook gewoon in de vaatwasser gooien, kan dat ongestraft ?

er hoeft geen rekening gehouden te worden met lagers etc. komen nieuwe in en het gaat om een leeg setje carters.

evt nog andere suggesties ?

hoor het graag, Gr Steven
 
Ik zou er gewoon (en véél) mee gaan rijden, maar wel de eerste dagen/weken, misschien maanden, steeds ietsjes vochtig houden (nevelen) met diesel. Behalve als je binnenshuis parkeert want die geur/smaak dringt in gordijnen, beddegoed, huid, haar, koelkast en broodtrommel.
 
Ik zou er gewoon (en véél) mee gaan rijden, maar wel de eerste dagen/weken, misschien maanden, steeds ietsjes vochtig houden (nevelen) met diesel. Behalve als je binnenshuis parkeert want die geur/smaak dringt in gordijnen, beddegoed, huid, haar, koelkast en broodtrommel.
Is die geur er bij jou thuis nu nog niet uit?
:+
I Love The Smell Of Diesel In The Morning ;)
 
slijptol met een polijstborstel pakken, en dan met petroleum erop.
krijgtie een groot deel van de originele kleur mee terug.

dan ontvetten en meerdere malen hittebestendige blanke lak opspuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan