Kabels door het stuur

Dirkiplirki

MF'er
26 apr 2005
82
0
Zundert
ik ben eigenlijk van plan om de kabels weg te werken in het stuur.
Maar ik heb ff wat vraagjes. :9
Zou iemand mischien eens wat fototjes kunnen posten hoe je het gedaan hebt.

En kun je je kabels vervangen voor dunnere of geeft dat stroom problemen?

En hoe blijft je stuur onder al die gaten?
 
Maar ik heb ff wat vraagjes. :9

A: Zou iemand mischien eens wat fototjes kunnen posten hoe je het gedaan hebt.

B: En kun je je kabels vervangen voor dunnere of geeft dat stroom problemen?

C: En hoe blijft je stuur onder al die gaten?

A: Krijg je dus 'n foto van iemand met 'n ....boormachine.
B: Niet doen , weerstand blablabla.
C: Nooit aan het stuur gevraagd maar ik denk dat ie het niet zo lekker vind.

Oh ja ... :W :W
 
A: Krijg je dus 'n foto van iemand met 'n ....boormachine.
B: Niet doen , weerstand blablabla.
C: Nooit aan het stuur gevraagd maar ik denk dat ie het niet zo lekker vind.

Oh ja ... :W :W

A+C. Jij bent wel een Grapjas
*O*

B. Zit natuurlijk wat in

Nee, ik bedoel hoe ga je met die "Dikke" bos kabels, aan de binnenkant van je bedieningsblok je stuur in :?
Daar heb je zowat geen ruimte (of je moet je knipperlicht blokkeren)
 
Boel gaten? Zitten bij mij 2x 6mm gaten in (bij het schakelaar huis, en bij de rempomp), en 2x 8mm gaten bij de klemmen. Daar gaan ze vervolgens door de klemmen en bouten heen (M16 bouten met gat 8 er doorheen).

Ik heb dunnere draden gebruikt (van een UTP kabel), maar heb wel meerdere relais geplaats (voor claxon, grootlicht en dodemansknop). Heb overigens alleen nog dodemansknop, claxonknop, grootlicht knop, teller-keuze-knop, en remlicht schakelaar.

En je wilt foto's zien? Er valt niks te zien... *D ;)

Bjorn
 
ik ben eigenlijk van plan om de kabels weg te werken in het stuur.
Maar ik heb ff wat vraagjes. :9
Zou iemand mischien eens wat fototjes kunnen posten hoe je het gedaan hebt.

En kun je je kabels vervangen voor dunnere of geeft dat stroom problemen?

En hoe blijft je stuur onder al die gaten?
Je kan ook je bestaande kabels gebruiken..gat boren hart stuur schuin invijlen beide kanten voor makkelijker invoer en lekker veel WD40 inspuiten de laatste gaan moeilijk maar met een lang stuk ijzerdraad met haakje erin gebogen gaan de laatste ook!

Bij je bedieningsblok moet je idd de kabeltjes terug halen maar dat volgt vanzelf als je bezig bent en even bepalen waar dat gat komt bij erop zetten en ook schuin invijlen voor makkelijker invoer van de hele bos!
En idd je ziet niet meer aan kabeltjes zitten als de klus klaar is!

Let wel ik had een dikwandig alu stuur en dikke klemmen...
full


Gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook dunnere kabels gebruikt, en een zooitje relais. Was alleen de kabels vergeten te voorzien van een zwarte huls. Dus heb ik nu grijze kabels, om toch m'n stuur eraf te kunnen halen heb ik ze middels 9 pins sub D connectoren aangesloten.
 
mag je zomaar een gat boren in je stuur?


als het je eigen stuur is... wie houdt je tegen :P



schijnt goed te kunnen, heel veel fighters hier hebben het.
Er heeft zelfs iemand een crash test gedaan :X maar toen brak het stuur toch af dus het wordt wel wat zwakker ;)
 
zou ik bij deze grijze kabel die vijs mogen losdraaien, zodanig dat ik de kabel naar onder kan buigen, en hij niet meer in het zicht zit?
ps: het is een kabel die naar de schijfrem gaat

full
 
zou ik bij deze grijze kabel die vijs mogen losdraaien, zodanig dat ik de kabel naar onder kan buigen, en hij niet meer in het zicht zit?
ps: het is een kabel die naar de schijfrem gaat

(Afbeelding)
Dat is geen kabel, dat is een leiding. :X Je remleiding om precies te zijn. Die zou ik niet losdraaien als je niet weet hoe je 'm weer aan moet sluiten en je remmen moet ontluchten.
 
ma ik zou em ni gans losdraaien, maar een klein beetje zodanig da ik de leiding kan draaien. Of mag da ni?
Ik denk dat ie dan gaat lekken (tijdens het losdraaien). Zorg iig voor dat je vloeistof opvangt in een doekje ofzo. En controleer naderhand je vloeistofniveau en of er geen lucht in je remleiding zit of pomp op zijn minst de rem een paar keer zodat je weer tegendruk hebt.
 
dat kan wel hoor, iets lossen en weer aandraaien zonder lekkage mits op eigen verantwoording ;)
 
schijnt goed te kunnen, heel veel fighters hier hebben het.
Er heeft zelfs iemand een crash test gedaan :X maar toen brak het stuur toch af dus het wordt wel wat zwakker ;)
Maar die had twee gaten elk onder de riser..en daar brak hij af bij 1 ervan :X
Denk als je er 1 in het midden maakt niks aan de hand..tenminste dat vind ik :P
En enkel te doen bij een dikwandig alu stuur!!


Gr Ron.
 
ik vindt het een erg mooi gezicht maar omat ik wel veel een wheey maak doe ik het niet ik wil dat het sterk blijft
dus :?
als je wheelie's maakt heeft je stuur toch niks te lijden.
Met het klimmen komen er vrijwel geen krachten op het stuur en met landen al helemal niet.
Bij hard optrekken of hard rijden komt er bij mij veel meer kracht op het stuur dan bij wheelie's maken.

Maar ik denk dat die gaten in je stuur boren niet DE slimste actie is voor je stuur, al zou het zeker sterk zat blijven om lekker te rijden maar je zal eens lekker rechtop zittend dik 200 gaan rijden. (of ben ik de enigste die dat soms doet)
Ik moet me dan best HEEL stevig vasthouden en trek flink aan het stuur om er niet af te waaien.
Het stuur zal dan breken door zo'n gaatje :X
 
schijnt goed te kunnen, heel veel fighters hier hebben het.
Er heeft zelfs iemand een crash test gedaan :X maar toen brak het stuur toch af dus het wordt wel wat zwakker ;)
*D

Ik dacht, ik doe het maar, hoeven jullie het niet te doen...

Over het verzwakken van het stuur... Sjaah, je brengt wel een zwak punt aan in het stuur, maar dat ligt ook heel erg aan de groote ervan, en waar ze zitten. Bij mij zitten de gaten helemaal aan de onderkant. De kans dat het breekt/scheurt is het grootste als je de gaten uitelkaar trekt, en in dit geval dus als je recht omhoog trekt. Weetniet hoor, maar ik trek nooit mn stuur recht omhoog.... Bovendien zijn mijn stuurklemmen een cm of 4-5 breed, dus een 8mm gat is in vergelijking helemaal niet zo groot.

Reden dat mijn stuur is afgebroken is dat hij vol op zn linker zijkant is geklapt (en dus het stuur vrijwel recht omhoog duwde ten opzichte van de gaten).

Bovendien hebben Tommaselli stuurtjes soms standaard al sleuven erin om bedrading ed weg te werken.

Bjorn
 
Terug
Bovenaan Onderaan