kan geen gas geven met suzuki dr 400

hollanderkeCR

Rookie
24 apr 2007
15
0
hallo, effe en vraagje ik heb afgelopen weekend een suzuki dr400 uit 1980 gekocht die rijdend weg gezet zou zijn.. nu heb ik de caberateur gereinigd en hij strarte alweer, op shoke blijft hij lopen maar als ik gas geef of de shoke eraf gooi slaat hij af. wie kan mij wat advies geven?
alvast bedankt
 
Forté Motopower 1 in een tank verse benzine en rustig een uurtje stationair laten lopen.
Af en toe heel voorzichtig het gas een beetje opendraaien en meteen weer sluiten.
Na een (behoorlijk) tijdje gaat het dan wel beter....
 
ik denk dat je de voorontstekeing ff aan moet passen,wij hadden nml het zelfde probleem. klijne kapje links boven op de kop er af schroeven, daar zitten de contact punten als het goed is! en daar van de grondplaat ff van verdraaien naar links of rechts. kan je het beste doen als de motor loopt dan merk je het verschil wel

veel suc7 :] (was een 370 maar blokken zijn gelijk)
 
Maar afslaan alsie de choke eraf gooit of gas geeft....dan denk ik niet aan ontsteking, voorontsteking of vervroeger. Hij krijgt gewoon niet genoeg te zuipen :-). Ik zou ook forte proberen, of die wynn van de shell. Hielp bij twee motoren, eentje liep niet op 4 poten en de andere liep gewoon niet mooi. Ik had de helft van zo'n flacon voor elke motor gebruikt, tank van beiden was 1/2 vol.

Als de tank niet erg vol zit, gooi je er een halve fles in en laat de motor dan een paar minuten lopen. Dan stilzetten en een nachtje laten staan zodat de forte z'n werk doet. De volgende dag niet starten maar eerst de vlotterbak aftappen. Met wat mazzel komt de troep mee naar buiten. Dan je tank verder vullen met benzine zodat de concentratie forte minder wordt en kijken of je ermee kan rijden.

Een dr400 is toch een luchtkoeler? Die kan je niet een uur stationair laten draaien, tenzij hij op de aanhanger staat en er een auto aan vast zit die 120 op de snelweg gaat :-)
 
Forté Motopower 1 in een tank verse benzine en rustig een uurtje stationair laten lopen.
Af en toe heel voorzichtig het gas een beetje opendraaien en meteen weer sluiten.
Na een (behoorlijk) tijdje gaat het dan wel beter....

Een luchtgekoelde eenpitter een UUR stationair laten lopen???
Daarna loopt hij helemaal nooit meer! |(
 
Wat je ook eens zou moeten bekijken is de sproeierbuis (waar de hoofdsproeier ingeschroefd zit).
Deze kun je er van bovenaf voorzichting uittikken.
Dit is nl. een geperforeerde buis die wel eens verstopt wil raken na verloop van tijd.
Althans, bij een DR 500S.

Is dat goed (en zijn alle sproeiers echt schoon) kun je ook proberen om je naald 1 tandje hoger te zetten.
Punt is, de choke loopt over een bypass dus m.a.w. een eigen systeempje.
Loopt die niet zonder choke moet je dus het hoofdgasdeel controleren.
Gebruik een compressor of veel beter een spuitbus met lucht (computer- of electro vakhandel) om alle kanalen door te spuiten.
De kanalen die uitmonden boven je gasklep willen ook verstoppen (doorspuiten via sproeier onder het mebraam).
Ook gelijk even kijken of je membraam zelf nog heel is.

Owh ja, Whahahaa......als je je carb schoonmaakt met WD-40 en je bent een beetje enthousiast met die zooi kan je luchtfilter ontploffen :$ :$ :$ *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan