kans op aanvriezende mist, rijden?

kans op aanvriezende mist, rijden?

  • Jazeker, een echte bikkel rijd

    Stemmen: 26 46,4%
  • Ja, maar zoals oma

    Stemmen: 5 8,9%
  • Ja, maar eerst uit het raam kijken of het niet te erg is

    Stemmen: 12 21,4%
  • Nee, tenzij je dood wilt

    Stemmen: 2 3,6%
  • Nee, dat is niet verstandig

    Stemmen: 6 10,7%
  • Nee, enkel met een oud wrak

    Stemmen: 5 8,9%

  • Totaal aantal stemmers
    56
Dit soort omstandigheden (beetje kwakkelen net boven het vriespunt) zijn juist het meest verradelijk. Beetje mist of regen vriest aan zonder dat je het goed ziet. Uiteraard op- en afritten, bochtje ergens in de schaduw, dat soort plekken kunnen vervelend verrassen.

Als het stevig vriest, dan is het meestal erg droog en het asfalt stroef.
Ik rij dus wel, maar beoordeel smorgens zelf wel of het gaat lukken....
 
Ik kom net terug van 100 km rijden en mijn motor is helemaal wit van de pekel -O- Heb geen auto dus ik moet morgen wel met de motor naar het werk. Gewoon rustig aan en dan gaat het prima.
 
Een nieuwe motor kopen om die in de winter te verkrachten '( :N :X

Volgens mij is een GS net zo duur als een CBR :')

Een GS is echt niet minder pekelgevoelig dan een cbr dunkt me
 
De mist vriest nu echt niet aan.
Daarvoor moet het langere tijd koud zijn zodat de grond nog onder 0 is wanneer de mist komt door verdamping bij opwarming tot boven 0.
Bruggen en viaducten zijn wat eerder gevoelig hiervoor omdat de wind er ook onderdoor kan.
 
En TS.....wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

Ik was weer lekker op de motor vandaag; prima te doen! Wegen waren wel goed wit, mijn motor nu ook. :X
 
was heerlijk, rond een uur of 9 vanuit VP richting DB vertrokken, eerste rotonde al een schuivertje naar rechts :)
snel tegensturen en gasgeven, leuk!
A15 vol pekel, maar ja.
rond 14:00 op de terugweg lekker via de Linge gegaan, geen pekel, geen ijzel, heerlijk dijkje waar ik zowat alleen reed tot de giessenlanden.
Hmmm, mooi dagje.
Was wel verrekt koud zo aan de aap.
 
Voor pekel schade kan je je wapenen met van die wax spray. Te koop bij de betere automaterialen zaak en kost een tientje voor een bus.
Ik heb deze winter ook een GS gekocht (2005). Niet om er speciaal mee in de winter te kunnen rijden, maar met de hvv en handkappen prima te doen. Handjes blijven lekker warm. Voeten worden achter de cilinders lang niet zo koud en door de ruit vang ik ook geen wind meer in mijn nek.
Ik rij dan wel geen woon-werk verkeer, maar ga met de GS 's avonds nog graag 1 a 2 uurtjes sturen.

Geef jezelf wel de kans om aan de karakteristieken van de motor te wennen. Zeker als de wegen koud en nat blijven, maar dat geld natuurlijk voor ieder type motor.
 
En TS.....wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

Ik was weer lekker op de motor vandaag; prima te doen! Wegen waren wel goed wit, mijn motor nu ook. :X
Met de gs en geen centje pijn. :]
Ik zou er uren mee kunnen rijden.
Haha ik had hem veel eerder moeten kopen. Jaren biberend aankomen met een naked en dan met de cbr, iets minder, maar ook zeer fris.
En vanaf woensdag zal het weer regenen, dan kan de pekel er weer afspoelen.
 
Met de gs en geen centje pijn. :]
Ik zou er uren mee kunnen rijden.
Haha ik had hem veel eerder moeten kopen. Jaren biberend aankomen met een naked en dan met de cbr, iets minder, maar ook zeer fris.
En vanaf woensdag zal het weer regenen, dan kan de pekel er weer afspoelen.
Kijk, beterrrrrrr! :Y Volgende keer gewoon :] , hoef je geen topic meer te openen. :P
 
Als je mensen op straat onderuit ziet gaan; niet doen. In alle andere gevallen gewoon extra voorzichtig rijden en zorgen dat je niet plotseling moet remmen of moet uitwijken.
 
Als je mensen op straat onderuit ziet gaan; niet doen. In alle andere gevallen gewoon extra voorzichtig rijden en zorgen dat je niet plotseling moet remmen of moet uitwijken.
Is niet altijd te voorzien he. ;) Vandaag had ik ineens een houten balk die voor me viel op de snelweg waar ik overheen moest en een meerkoet die uit het riet de weg oprende. :X
 
Was goed te doen hoor vanmorgen -4 zag ik op een bord langs de snelweg. Lekker met mijn R1 zonder verwarming of andere rare fratsen. Gewoon goed aankleden en dikke handschoenen aan :]
 
Ik zou als ik jou was eerst eens een aantal jaren gaan mountainbiken en die GS lekker in het vet zetten. Met mountainbiken bouw je ervaring op betreffende het weg glijden van je motor. Een mountainbike glijdt immers ook alle kanten op als het enigszins modderig is. Zodoende ga je het één en ander beter aanvoelen..

Dusss... Eerst een goede basis leggen en dan pas motor rijden!! :P _O-

Maar nu ff serieus... Zoals eerder gezegd. Waarom koop je voor dit soort weer een dikke GS en durf je nu opeens niet meer te rijden?
A) Er ligt pekel, jammer om met je Beemer er door heen te rijden. B) De kans dat je op je bek gaat is natuurlijk groter. Ook jammer aangezien het je nieuwe Beemer is.

De Lage Landen in winter staan synoniem aan gladheid op bepaalde wegen. Ik heb vorig jaar ook gewoon doorgereden op mijn cbr, maar toch wel een paar keer gehad dat het ding iets of wat begon te glijden. Persoonlijk doe ik het niet meer aangezien ik het niet waard vind om op mijn bek te gaan met mijn motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan