Een accu bestaat uit 6 cellen a 2,3 volt is 13, 8 volt....
Als hij dus opgeladen is moet hij onbelast dus 13,8 volt geven.
Het feit hij bij jou al onder de 12 volt zit kun je er al bijna vanuit gaan dat hij defect is.
Wil je je accu zelf testen moet je hem zelf belasten, dit kan door hem terug in je fiets zetten (vol) spanningsmeter erop en starten.
Als de spanning ver onder de 12 volt zakt is je accu defect.
Dit geld alleen tijdens het starten, niet als de motor loopt.
Als de motor loopt moet spanning dus die 13,8 volt voeden dus moet je rond de 14 volt meten. Dan heb heb je meteen je laadspanning getest.
Met een amperemeter kun je ook lekstroom meten, van bv je alarm systeem of iets anders. Je meet gewoon het aantal ampere. uiteraard met een motor die uit staat.
Het Ah van de accu deel je door het aantal ampere die je meet en je weet hoeveel uur je accu normaal mee moet gaan voordat hij leeg.
Is hij echter veel eerder leeg houdt hij intern geen spanning vast en is hij ook defect. Maar meestal gaat dit samen met spannings verlies.
Veel suc6
Kijk ook op
www.akkufit.nl Deze jongens weten alles over accu's en laders en zijn niet duur..................