We hebben net voor men vriendin een motortje gekocht (Kawa ER-5) en die leek bij de test rit helemaal goed te zijn. Helaas zijn eigenlijk kort daarna de voorvork olie keer ringen gaan lekken. Geen probleem dacht ik, had ze al een keer op mijn motortje vervangen en we hebben er een hayens manual bij gekregen.
Dus ik vol enthousiasme de onderdelen gekocht en begonnen met het uitelkaar slopen van de voorvork.
Al snel kwam ik het eerste probleem tegen: voorspatbord wilde niet los. Een of andere hele slimme japanner heeft dus het voorspatbord zo ontworpen dat de imbus schroeven aan de binnenkant van het spatbord zitten. Op zich natuurlijk mooi weg gewerkt voor het oog, alleen zit het wel vol in de water spray van je voorvork bij regen en pekel en zo. Dus die 4 boutjes waren helemaal vast gerot. Van alles geprobeerd, kruipolie, wd40, hitte, noem het maar op. uitboren lukte ook niet, omdat je er geen boor recht op kon krijgen. Dus ik met de dremel de kop eraf geslepen. Maandag ff op men werk de stam eruit krijgen met een links tapje, en hopen dat het lukt... Maar men voorspatbord is eraf...
Kwam al snel kwam ik het volgende probleem tegen. Om de voorveer en de olie eruit te krijgen moet je de bovenkant loshalen. Ook hier is weer een hele slimme japaner aan de slag gegaan en heeft weer een wonderbaarlijk goed slim systeem bedacht. Volgens het Haynes werkplaats handboek moet je eerst het rubbere afdek doppie eraf halen, en das zowaar gelukt ook. Daarna moet je de "stop" indrukken en dan het klipje weghalen. En dan zou hij theoretisch zo eruit moeten vloepen... tuurlijk... Net zoals het voorspatbord zit ook dit helemaal vast gerot. Ik heb het klipje er wel al uitgekregen door met een hamer de top net een milimeter omlaag te slaan. Maar eruit komen ho maar...
Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding eruit kan krijgen??? Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar... Alle tips zijn welkom...
Hier ff een fototje van hoe het eruit ziet van binnen:
Dus ik vol enthousiasme de onderdelen gekocht en begonnen met het uitelkaar slopen van de voorvork.
Al snel kwam ik het eerste probleem tegen: voorspatbord wilde niet los. Een of andere hele slimme japanner heeft dus het voorspatbord zo ontworpen dat de imbus schroeven aan de binnenkant van het spatbord zitten. Op zich natuurlijk mooi weg gewerkt voor het oog, alleen zit het wel vol in de water spray van je voorvork bij regen en pekel en zo. Dus die 4 boutjes waren helemaal vast gerot. Van alles geprobeerd, kruipolie, wd40, hitte, noem het maar op. uitboren lukte ook niet, omdat je er geen boor recht op kon krijgen. Dus ik met de dremel de kop eraf geslepen. Maandag ff op men werk de stam eruit krijgen met een links tapje, en hopen dat het lukt... Maar men voorspatbord is eraf...
Kwam al snel kwam ik het volgende probleem tegen. Om de voorveer en de olie eruit te krijgen moet je de bovenkant loshalen. Ook hier is weer een hele slimme japaner aan de slag gegaan en heeft weer een wonderbaarlijk goed slim systeem bedacht. Volgens het Haynes werkplaats handboek moet je eerst het rubbere afdek doppie eraf halen, en das zowaar gelukt ook. Daarna moet je de "stop" indrukken en dan het klipje weghalen. En dan zou hij theoretisch zo eruit moeten vloepen... tuurlijk... Net zoals het voorspatbord zit ook dit helemaal vast gerot. Ik heb het klipje er wel al uitgekregen door met een hamer de top net een milimeter omlaag te slaan. Maar eruit komen ho maar...
Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding eruit kan krijgen??? Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar... Alle tips zijn welkom...
Hier ff een fototje van hoe het eruit ziet van binnen: