Kawa GT 750 waarschuwing lampjes

EvilDave

Die hard MF'er
10 apr 2002
471
0
Amsterdam
d00dz:

Vandagg is er iets raars gebeurt met mijn GT750: Alle waarschuwings lampen en de benzine guage zijn uitgevallen, dus geen benzine niveau, geen neutral lamp, geen jiffy uit waarschuwin, olie of accu lichten. Groot licht lamp (de blauwe)werkt nog steeds, RAW lampies wel en de tellerverlichting zelf is nog goed.
Ik denk dat een zekering is doorgebrand, maar heeft iemand andere ideen ?
 
Vooruit denken ! Heb tot nu toe geen tijd om bij de zekering te komen, en mss heeft iemand anders dit een keertje meegemaakt en kun zeggen dat het definitief een zekering is of niet...Ik ga over een uurtje kijken, dan zou wij zien.
 
Okee...4 gesprongen zekeringen verder en de oorzaak is gevonden: een verrot (achter)remlichtschakelaar. Heeft iemand toevallig een goede liggen ?(liefst in de buurt van A'dam. Mag ook van een GT550.
 
een dagje verder....heeft iemand een electrische schema van de GT750 liggen ?
Ik heb een WPHB een week geleden besteld bij Amazon....

Remlichtschakelaar is nu onschuldig bewezen, er zit (ergens onder de tank of in het koplamp) een kortsluiting in het remlicht circuit, maar zonder schema kom ik niet zo snel uit.

I hate motorbikes...bah.

11 zekeringen tot nu toe (and counting)
 
je moet in plaats van de zekering een 12 volt/21 watt lampje steken, klootzak :( . Dat gaat uit op het moment dat je de sluiting vind.

Kotst het ook geen fortuin aan zekeringen






;) :P
 
goed idee, sweety, maar van de GTs zekering eetlust wordt niemand rijk: 30 eurocentjes per zekering, you do the math.
Goedkoper iig dan een uitgebrand kabelboom.

En dus de volgende vraag: hoe groot is de kans op schade/brand/lege accu als ik de kortsluiting maar lekker door laten gaan met de lampje in plaats van de zekering ?
15amp zekeringen gaan plof binnen een halve seconde.

Idee: met een resistor in line met de lamp om de stroom in die manier te beperken....hmmm.

Anyway: electrische schema/WPHB ?
 
dat lampje in plaats van de zekering zorgt er voor dat je nooit kortsluiting meer hebt. ik verzin dat niet, het is DÉ manier om een kortsluiting te onderzoeken.

ER KAN NIKS STUK GAAN

en op het moment dat het lampje uitgaat of lauw-tof gaat branden door een gebruikertje hier of daar betekent voor jou dat je de storing hebt gevonden..

|( |(


Dat er niemand rijk wordt van die zekeringen, who cares. Het gaat erom dat je ONLINE aan het testen bent. iedere keer een zekering te zien doorfikken wordt je ook zat :r

Noch je lampie, noch je draadboom gaan stuk als je een lampje ipv zekering monteert... Hoe kan ik je dat nou aan je verstand pulleken.


ELEKTRIKERS, HELLUUUUP
 
Schema hep ik nie...


Veel succes iig... Alle begin is moeilijk, hou ons iig op de hoogte van je bevindingen, we slepen je er wel doorheen, met een hoop lol...
 
Opgelost *O* *O* *O*

Bleek dat de voorremschakelaar de boosdoener was....zware verrot, leuke witte corrosie.

En voor dat iemand het vraagt: ik heb zo'n testlamp gemaakt, en gebruikt, en het was echt handig. Top idee. Thanks, Rob.
De lamp gaat echt fel branden in het begin, maar na dat ik heb de voorremschakelaar uitgehaald, was het veel minder. Heel duidelijk te zien.

Ik snap electra nog steeds niet, maar alles werkt, en ik ben :)
 
Jij moet ook gewoon goed lezen :Y

je moet in plaats van de zekering een 12 volt/21 watt lampje steken, klootzak . Dat gaat uit op het moment dat je de sluiting vind.
en op het moment dat het lampje uitgaat of lauw-tof gaat branden door een gebruikertje hier of daar betekent voor jou dat je de storing hebt gevonden..
 
Jij moet ook gewoon goed lezen :Y

[je moet in plaats van de zekering een 12 volt/21 watt lampje steken, klootzak . Dat gaat uit op het moment dat je de sluiting vind er geen sluiting meer is .]

[en op het moment dat het lampje uitgaat of lauw-tof gaat branden door een gebruikertje hier of daar betekent voor jou dat er geen sluiting meer is en je dus de storing hebt gevonden..]

Was niet erg duidelijk geschreven kucher.
 
nah, het was gewoon duidelijk, en het werkte precies als beschreven:
lampje in plaats van zekering zetten,
fel branden met kortsluiting,
en daarna veel minder fel toen de kortsluiting weg was.

Ik was wel een beetje wantrouwelijk in het begin, maar het is een goede methode.
Worked for me, anyhow.
 
Laatst bewerkt:
op jonge leeftijd leerde ik al dat je in de groepenkast een lamp kon draaien ipv een zekering om een sluiting op te sporen. een schroefkop is namelijk ook E27...
Da's al een jaar of 26 geleden, Zot...
 
Terug
Bovenaan Onderaan