Ik kwam deze info tegen op interslet. zin of onzin? doen of niet doen?
Eigenaren van Kawasaki VN1500 Classic en VN1500 Classic Tourer opgelet!
Misschien heeft u al gehoord van de problemen die bij een aantal Vulcans 1500 Classic en Tourer ontstaan zijn door het kapot gaan van het kunststoffen oliepomp tandwieltje. De schade kan in de duizenden Euro's lopen!!
U kunt dit probleem voorkomen voor € 210,- en we raden u dan ook dringend aan dit zo snel mogelijk te doen. Bel ons en maak een afspraak hiervoor. We vervangen dan het kunststoffen tandwieltje door een handgemaakt metalen tandwiel dat zo geconstrueerd is dat het kunststoffen oliepomptandwieltje erdoor vervangen kan worden zonder dat het gehele motorblok uit elkaar gehaald moet worden. Op deze manier hoeft alleen één uitlaatpijp en het koppelingsdeksel gedemonteerd te worden en dat alleen al scheelt vele uren arbeidsloon
Hallo motorvrienden,
Ik ben net eigenaar geworden van een mooie vn1500 classic tourer uit 1998.
Zijn er voor zover bekend nog andere technische problemen waar ik naar moet kijken...?
Waarom kan je een handgemaakt tandwiel niet laten harden?Lulkoek!!! Dat kunststof tandwieltje zal wel van nylon of teflon zijn en MAG niet eens door een metalen tandwieltje vervangen worden.. (tenzij je de oliepomp vroegtijdig om zeep wilt helpen)
Bovendien zijn "handgemaakte" tandwielen niet op maat en ongehard.. enne 210 euro voor een tandwieltje met een doorsnee van 5cm hooguit, op een automatisch freesbankje met stappenrad kun je die dingen maken voor hooguit 30 euro..
(en dan zijn ze op maat, maar niet handgemaakt)
Maarreh, gewoon lekker zo laten zitten, tandwielpompen zijn altijd uit 2 soorten materiaal gemaakt om vreten (afbrokkelen van onderdelen, slijtage) te voorkomen. Vroegah gebruikten ze koper/messing en staal, nu vaak kunststoffen en staal of staal met verschillende samenstellingen (gietijzer en gereedschapsstaal bijvoorbeeld).. Merkwaardig genoeg gaat het metalen tandwiel vaak als eerste kapot bij een kunststof/staal combinatie..