• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Kawa zzr 250 tunen

DuRay

MF'er
Lid geworden
27 mrt 2005
Waarderingsscore
0
Geachte dames en heren....

Ik heb in principe niets te klagen over deze mooie fiets..echter beetje meer koppel bijv zouden absoluut geen kwaad doen.
Als dat zo door gaat weet ik zeker dat het op een gegeven moment fout gaat met inhalen.
Dus mijn vraag..iemand hier die suggesties heeft om hem es een beetje rapper te laten lopen?? Open uitlaat zit er al op (geen effect) :)
Ben benieuwd.

Greetz,

Mij

Ik neem aan dat je 25kw hebt he, anders zou je hier niet posten... Een zzr zit op het randje van de 25kw, en als je er iets an tuned komt hij daar overheen. illegaal dus.
Maar dat moet je zelf weten.... Anyhoe, voor zover ik weet valt er aan een zzr250 weinig te tunen. 2 in lijn blok is nou niet bepaald sterk, en met 250 4tact geberurd er ok niet zoveel... Met een open uitlaatje ander luchtfilter en iets van een dynojet zul je misschen 3-4 PK winnen. En das het geld al echt niet waard.

hij staat inderdaad op 24kW ;) naja ..details zeg maar..
In ieder geval andere luchtfilter is er van K&N bijv niet beschikbaar. Dynojet heb ik zelf geemailed deze hebben ook geen kitjes voor de zzr 250 :(

Rijstijl veranderen lijkt me nuttiger als je er zo over denkt, meer vermogen/koppel is geen oplossing.

Een ZXR250 is ook geinig :9

Laatst bewerkt:
Een andere fiets kopen heeft waarschijnlijk niets met tunen te maken of wel...

Klopt inderdaad, maar je verzint het toch ook niet om een ZZR250 te gaan tunen?

Koop dan een 20 jaar oude GTI en ga ff langs bij de Halfords langs voor een neon :)

Nee, klopt.
Maar een motor tunen terwijl je niet kunt rijden is verstandig... Zorg eerst dat je rijstijl goed is en kijk dan eens verder.
Met weinig vermogen leer je juist de goede basistechniek van inhalen. Met meer vermogen word het echt niet veiliger (lijkt misschien wel zo).

zucht....aangezien het inhalen prima gaat maar dat ik het een beetje jammer vind dat je half verwege in de remmen moet alleen omdat je de koppel mist en je je DAAR op verkeken hebt kan het wel handig zijn om wat meer koppel uit het blok te halen...maar goed het is wel duidelijk dat ik hier me antwoord niet vind.

Mijn vraag ging dan ook over het eventueel tunen van een zzr 250 blok, het ging niet over het kopen van een andere fiets, en het ging ook niet over het commentaar leveren op mijn rijstijl die jij dus niet kent :)

Schijnbaar wil je een inschattingsfout (halverwege er achter komen dat het niet gaat) compenseren met meer koppel. Dat is gewoon geen goede oplossing omdat je met een snellere motor ook nog steeds diezelfde inschattingsfout kunt maken en het dan alleen maar harder mis gaat dan met een langzamere motor (essentie van het hele 25kW gebeuren volgens mij).

Overigens probeer ik geen kritiek te leveren op je rijstijl want die ken ik verder inderdaad niet. Maar ik probeer een beetje mee te denken met je eigenlijke probleem (inhalen met een standaard ZZR250).
Ik struikelde alleen een beetje over die zin in je eerste post: “Als dat zo door gaat weet ik zeker dat het op een gegeven moment fout gaat met inhalen”.

Maar deze discussie wil niet zeggen dat er hier geen antwoord op je vraag komt hoor. Al geef ik je weinig kans, aangezien er weinig mensen zijn die een ZZR250 hebben en nog veel minder die hem succesvol wat vlotter hebben gemaakt. Vooral omdat sneller maken bijna altijd gepaard gaat met veel geld en er genoeg alternatieven zijn voor een ZZR250 (beetje total-loss tunen zeg maar :P ).

Terug
Bovenaan Onderaan