Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985 — Z250 / KL250

Tof artikel Ik ben zelf nog geen KL250 tegengekomen in 't wild. Eigenlijk alleen de 250 LTD, het "choppertje".

De kleine schoonheid wordt komend weekend fatsoenlijk opgepoetst. Verse benzine erin en eens uitzoeken wat er mis gaat tussen de startknop en het startrelais, zodat ik geen tang aan 't relais hoef te houden om 'm te starten

Hier wel een fotootje van mijn andere 250 LTD, met superbike stuur i.p.v. apehangers, eigengecustomde logo, en een custom zadeltje. Rijdt heerlijk, maar fikt olie op. Dus zodra de kleine schoonheid betrouwbaar rijdt ga ik (o.a.) de olieschraapveer vervangen:



(ps. Ik mag de titel van deze thread niet meer aanpassen, anders had ik de KL250 ook nog even toegevoegd)
 
Heb contact gehad met iemand die er 1 tekoop aanbood. Wellicht nog steeds. Bleiswijk dacht ik. Mobile homes repair.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210101-161047_Gallery.jpg
    107,9 KB · Weergaven: 29
Op zo een KL250 heb ik mijn vrouw leren motorrijden in 1984. Daarna het ding verkocht voor een habbekrats. 12 jaar later een KL uit 84 gekocht en later een KLX uit 79 erbij. Momenteel alleen een 2009klx.
 
Laatst bewerkt:

 
Ook niet te starten met een pufje remmenreiniger ozid?
T.F.D.R. Het is dus iets elektrisch.
Ja dan lukt 't. Stationair pruttelt ze lekker, maar ze walmt een beetje en slaat af als ik gas geef. Nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken, maar a.s. weekend kan ik verder op onderzoek.

Schakelaar stuur is goed (indrukken laat ook kort het neutraallampje dimmen), tang op startrelais werkt, dus ik moet het daar tussen zoeken. Waarschijnlijk een mankement dat ontstaat van een Kawaatje 's winters buiten laten staan ;-) Heb elektrisch schema van 't boekje en een Clymer werkplaatshandboek, 5% sleutelervaring en 95% zin om te leren, dus dat fixen we wel.
 
Dacht altijd dat deze puppies nergens nog liefde kregen - hartverwarmend dit topic!

Voor een beetje achtergrond over de Z250 en KL250 (misschien is “Kawasaki 4-takt ééncilinders 1977-1985” een passende topic titel?) hier nog wat leesvoer:

 
Ik vind die van @Kizmiaz er supertof uit zien en had bij het overhandigen van de sleutels meteen een goed gevoel. Ik dacht: "hier is ze er beter aan toe dan bij mij". Het stuurtje op de 250 van @Kizmiaz is echt geweldig., misschien had ik dat nog even moeten proberen maar. Maar als je eenmaal met die kikkerhouding vergroeid bent kom je daar klaarblijkelijk nooit meer vanaf. Da's ook de reden dat op de RD250LC nog steeds het standaard stuur niet teruggezet is.
 

Ik neem aan dat @Rob RD jou alle documentatie meegegeven heeft.
 
Umpf, er ligt nog een mapje hier



@Kizmiaz is echter niet gek....


Ik hoorde hem wel vliegtuiggeluiden maken.

Als je ooit nog in de buurt komt, neem dat spul mee, kun je meteen m'n stuur uitproberen!

En tja, als je een tijdje op zo'n 250cc Kawaatje hebt rondgetuft ga je inderdaad zelf maar geluiden maken
 
Sommige hebben de olie leiding buiten langs wel of niet icm oliekoeler, wil toch ook graag... en wordt aan gewerkt.
 
Hier een voorbeeld
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210402-080023_Chrome.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 16
Iemand nog een kapje aan de rechterkant over, toevallig? De kleine schoonheid mist die. Mag lelijk en/of zonder logo zijn, heb alleen de kap zelf nodig. Motortje op Marktplaats heeft ze wel, maar die zijn te netjes.
 
Iemand nog een kapje aan de rechterkant over, toevallig? De kleine schoonheid mist die. Mag lelijk en/of zonder logo zijn, heb alleen de kap zelf nodig. Motortje op Marktplaats heeft ze wel, maar die zijn te netjes.
Zal even kijken vanavond, moet het kapje hebben ergens
 
Dit kapje op de foto
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210105-093625_Marktplaats.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 12
Weet nog een ltd voor a€400,- met kenteken. (Rode)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210404-213412_WhatsApp.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 17