Kawasaki CSR 305 loopt slecht (kleppen stellen?)

tinypaperclip

Rookie
5 feb 2013
4
0
Hoihoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Jordey, 20 jaar, net uit de brommerscene waar ik me iets te lang aan 2 takt heb lopen vergapen.
Nou, eindelijk dus een leuke beginnersmotor gekocht die was weggedaan omdat er een overstap was gemaakt naar een zwaardere motor, dus die heeft een tijdje 'stilgestaan'. buiten. in de regen. onoverdekt. nou leuk toch, gratis roest *O*

Dus thuis even de carbs schoongemaakt, nieuwe filters en olie etc. en voila hij start weer.
Nog geen nieuwe bougies gekocht, dat moet ik nog doen maar ze vonken beiden op het frame.

In eerste instantie liep die max 2000 toeren en smoorde hij bij elk beetje gas, dat liep op een gegeven moment los en schoot zo 7000 toeren in, schrok me kapot, maar zal wel een vuiltje in de carb zijn die eindelijk losliep, mijn fout :$

Maargoed, af en toe hoor ik plofjes in me luchtfilter, start heeeeel moeilijk, maar kan wel vrolijk met het gas spelen in de hogere toeren, alleen stationair wiltie niet lopen.

Nou heb ik weinig, zeg maar geen, ervaring met 4takt, ik snap de werking maar heb helaas nooit eentje in bezit gehad. Waar ik wel telkens op uitkom via het internet is dat de kleppen gesteld moeten worden, nou heb ik braaf voelermaatjes gekocht en moet ik de nokkenas op het goede punt zetten om de kleppen te meten, maar ten eerste kan ik het vliegwiel niet vinden waar de zogenaamde markeringen op zit, en ten tweede kan ik niet die kleppendeksel ding van de cilinder afhalen omdat het frame in de weg zit, en om nou heel me blok eronder uit te slopen om de kleppen te stellen... -O- kan dus wel me kleppen bereiken door die grote doppen eraf te schroeven, maar meer dan ernaar kijken dus niet.

TL:DR hoe stel ik de kleppen op dit brikje, en waar kan ik nog meer naar kijken?
Ik ben nieuw op 4takt gebied, dus als ik wat mis hoor ik het graag :)

http://i45.tinypic.com/izulhg.jpg
*oeps iets te grote foto, dan maar in een linkje

*klepspeling waardes die ik online gevonden heb is
IN 0,14mm - 0,19mm
OUT 0,21mm - 0,26mm
Nou lees ik dat kleppen alleen maar strakker worden en niet losser, moet bij het stellen deze waardes dan meer op de losse kant van de marge zitten?
ik heb trouwens geen handleiding erbij gekregen helaas, dus ik hoop dat dit een beetje goede waardes zijn!
 
Laatst bewerkt:
kleppen stellen doe je met een boutje en moertje.
en daar kun je bij komen door die grote doppen op het klepdeksel los te draaien.
het grote klepdeksel hoeft er niet af.

het ploffen geeft aan dat je carburateurs nog niet goed schoon zijn.
en dan vooral het stationaire gedeelte.
 
Ijm wid stoepid

Voordat je al het sleutelgeweld loslaat zou ik eerst even wat Forte oid in de tank gooien.
En daarvoor zou ik even kijken of die (gratis roest) niet in je tank gekropen is...
 
@gassen bedankt ik had inderdaad dat filmpje ook ontdekt, maar op mijn blok zit niet zo'n ontstekings dekseltje, rechts is alleen een grote koppelingsdeksel en ik neem aan dat die markering niet op me koppelingsplaten te zien zijn?
aan de linkerkant heb ik dan wel een ontstekingsdeksel, maar daarachter zitten alleen wat oliegaten en een groter gat waar je een gedeelte van de spoelen ziet zitten, moet morgen er maar even een foto van maken, maar ik kan er in feite niets mee doen

@bananeman ik zal nogmaals de carburateurs schoonmaken morgen, heeft dat hetzelfde nut als dat Forte erin gooien? Het transparante benzinefilter is ook helemaal clean, dus ik neem in eerste instantie aan dat er geen troep in de tank zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan