Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Overig hier niemand die eens onder zijn Z800 heeft gekeken waar die slangetjes bij jullie hangen?
 
Thanks! Bij mij ook gewoon eronder hoor!

image.jpg
 
Zo, van de week mijn Daytona 675 (2006 en 75.000 km op de teller) weggebracht voor groot onderhoud. Ik merkte wat aan de remmen, maar uiteindelijk bleken blokken en schijven vervangen te moeten worden, klauwen gereviseerd, wiellagers waren op. Conclusie voor mij was dat ik hem gezien kosten liever van de hand deed. Hij was de reparatie wel waard, maar rij er ook dagelijks woon werk op heel het jaar door.

Bij de motorzaak gekeken waar ik hem altijd wegbreng en die hadden een 2014 z800 staan met 25.000 op de teller. Proefrit gedaan en goed overeengekomen over de prijs. Ik weet niet of ik bij een z800 uit zou zijn gekomen als ik gewoon normaal zou gaan zoeken naar een andere motor, maar vind het wel een heel tof model. Normaal gesproken zou ik alles al weten over een motor voor ik ernaar zou gaan kijken, maar nu dus niet. Achteraf gelezen dat er ook een z800e bestaat met minder vermogen? Als ik het kenteken bij de rdw invoer staat er gewoon handelsbenaming z800 en als type zr800a, dan is het dus neem ik aan een gewone vol vermogen toch?
Lees ik nu dat ze met en zonder abs uitgegeven zijn. Geen idee eigenlijk of deze abs heeft, wat overigens geen dealbreaker is hoor. Ik ga er gewoon eens een tijd op rijden en kijken of ik er vriendjes mee wordt. ;)

Bekijk bijlage 1982491Bekijk bijlage 1982492Bekijk bijlage 1982493Bekijk bijlage 1982497Bekijk bijlage 1982494Bekijk bijlage 1982496
Mooi ding hoor! veel plezier er op!
 
Na een paar toertjes op min Z800, begrijp ik waarom ze comfort zadels maken, en snap ik niet hoe ze dat zo hebben kunnen verkloten bij Kawasaki. Dat is toch echt wel het slechtste stukje van heel die motor.
 
Na een paar toertjes op min Z800, begrijp ik waarom ze comfort zadels maken, en snap ik niet hoe ze dat zo hebben kunnen verkloten bij Kawasaki. Dat is toch echt wel het slechtste stukje van heel die motor.
Ach, ik ben racers gewend dus vindt dat wel meevallen. Ik vind wel de trillingen bij hogere toeren irritant, het kietelt gewoon aan m’n kont! _O-
 
In juni paar dagen naar de UK, en ben eens aan het rond kijken naar een manier om wat bagage mee te nemen.
Nu is natuurlijk de SW duotech, hartstikke mooi, maar nu in aanbieding 122 euro bij N1. voor een alu plaatje met wat haakjes. :N
Zit te kijken naar een SW Cargobag, of gewoon op pad met rugzak.
Wat zijn hier de ervaringen?
 
Voor een weekend of een dag weg met de motor gebruik ik een rugzak. Voor een langere periode naar het buitenland is dat niet voldoende bagageruimte. CoeXisT heeft hier 5 pagina's terug zijn ervaring gedeeld. Die zijkoffers zien er bovendien gaaf uit.
 
Onderstaand mijn motor bagage setup:
• Dainese D-Saddle (2x 22L uitbreidbaar naar 2x 30L)
• Dainese D-Tail (16L uitbreidbaar naar 20L)
• Dainese D-Tanker (6L)

IMG_0164.jpeg
Genoeg voor een lang weekend / midweek weg.

Ik heb ook de Dainese D-Mach rugzak gehad. Dat hardshell schildpad ding. Ik vond het zéér oncomfortabel rijden.
Ik heb ook nog een Dainese D-Mach rugzak. Handig ding met erg veel opbergruimte, maar die gebruik ik dagelijks voor op mijn werk en heb ik nooit mee gebruikt voor langdurige motor trips.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, denk dat die die SW cargobag dan ook wel gaat passen.
bc_hta_00_306_30000_1_xl.6620.jpg

Paar uurtjes met dagrugzak heb ik geen problemen mee, maar midweek bagage zie ik niet zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan