kawasaki en 500

zo voorwiel is klaar zit er weer onder en de remklauw is gespoten, op naar het volgende deel
Remklauw.jpg

voorwieloud.jpg

voorwiel.jpg
 
Als ie klaar is word het onmogelijk nog een goeie foto te maken..1 grote blinkende massa.
 
Laatst bewerkt:
hoe heb je de verschillende onderdelen gepolijst?Handmatig,machinaal ,gebruik je hiervoor een middel.
?
mooie fiets overigens.

groeten Evert
 
hoi,

tja is afhankelijk, er waren aluminium delen waar je zo met de polijstborstel en polijstvet op kon en er waren delen die eerst met een brillosponsje, waterproof schuurpapier en schuurmachine voorbehandeld voorbehandeld moesten worden. Alle boutjes zijn ook op die manier gedaan, ik heb zelf een aantal delen gedaan , maar een goede vriend van me heeft er toch wel het meeste werk aangehad bijvoorbeeld vwb de wielen, zoals bv het voorwiel met ingebeten remstof, ik kan je vertellen de beste man heeft daar flink wat energie en tijd inzitten, daar komt bij dat hij een engelengeduld heeft en enorm veel kennis.Verders doet hij deze werkzaamheden al heel lang, maar is sinds kort de reperatie van Harleys ingegaan.

Als je dan alleen al kijkt wat daar aan gereedschap bij komt kijken, en dan wordt een vastgelopen of ingevreten blok van binnen beter als nieuw. en dan meen ik ook echt beter dan nieuw. Als ik dan zie dat er een kapot harley blok binnenkomt met 25000 km, en dat geen op zichstaand geval is, schrik ik toch wel hoor, de teflonringen zijn opgevreten en het blok gaat lekker verder met de rest.

Ik zal eerlijk zijn, kan wel wat maar dit was me zonder hem echt niet gelukt. Oja en veel nabehandelen met belgom alu , wordt hij alleen maar mooier van.
 
Die is inmiddels terug

[afbeelding]

Hoi Kawa genoten,

Het is alweer even geleden dat ik in dit topic gepost heb. Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben, is deze kawa niet in mijn bezit maar is hij van een goeie kennis van mij. Inmiddels staat de fiets te koop omdat zij er niet meer mee rijden.
Ben eigenlijk benieuwd of er belangstelling voor is. Weet nog niet wat ze ervoor vragen.
Deze Kawa is nog steeds net zo mooi als op de foto en rijdt echt super.
Ik had even het idee om hem zelf over te nemen maar daar was het vrouwtje niet zo blij mee. :( Heb al twee motoren.

Greenmachine, Hij ziet er echt super uit zo met dat bling *O*
 
Laatst bewerkt:
Het is toch niet alleen oma die belangstelling heeft voor deze leuke "speledingen"

Waar blijven al de EN rijders/sters :]
 
Om eerlijk te zijn staat die van mij onder een zeiltje te wachten tot ik weet wat ik ermee wil gaan doen, opknappen (en daarna misschien verkopen), of slopen en onderdelen verkopen....
 
Volgens mij staan ze allemaal te koop O-)

Zelfs de topic startster heeft er geen meer :+



Toch rijden ze heerlijk :]
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staan ze allemaal te koop O-)

Zelfs de topic startster heeft er geen meer :+



Toch rijden ze heerlijk :]

Nou ik ben er al een tijdje niet meer geweest maaruh,,, ik heb hem nog en hij staat niet eens te koop (tenzij iemand een goed bod doet ;) )

Ik heb hem zelfs weer tot leven gewekt, hij wou steeds niet starten en dan draaide hij weer op één cylinder, nog steeds het zelfde probleem als op pagina 11 van dit forum.

Dus ik ben zelf maar is even aan de gang gegaan.

Uitlaat vervangen.
Bougies vervangen
bougie kabels vervangen
Bougie kappen vervangen.
Carberateurs schoongemaakt.
Draadboom nagekeken (geen breuken te zien)

Starten en......... Helemaal niks....... Flink gefrustreerd alles nog is nagelopen en wat had ik over het hoofd gezien.. Het vacuumslangetje van m'n carberateurs was gescheurd maar omdat er zo een leuke draadvlecht overheen zat kon je dat niet direct zien.

Die vervangen en tadaaa probleem opgelost motor loopt weer als een zonnetje. Afgelopen week 580km woon werk gereden zonder problemen.

Dus mijn EN blijft :D
 
Ik ga deze week ook mijn EN 500 aanschaffen. Het wordt er eentje uit 1991, ziet er erg goed uit.. Het zal mijn eerste motor worden na het halen van mijn rijbewijs vorig jaar september

heb al een proefrondje gereden en de EN 500 rijdt als een zonnetje.

Heeft er iemand nog tips waar ik op moet letten voor ik hem mee neem, waar bijvoorbeeld vaker problemen mee zijn ofzo..

ik ben nieuw hier trouwens en kom dus voor het eerst kijken op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
welkom keuten :W
Het is inderdaad een fijne motor, zeker om mee te beginnen.
Qua zwakke plekken, de balanspijp (de verbinding tussen de beide uitlaten, zit midden onder het blok) rot nogal snel weg, controleer ook of de aandrijfriem nog goed is (die zijn duur :X ). Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten.



edit:

Voor het geval je nog verder naar een EN500 kijkt....
Heb je deze al gezien? _O-
 
Laatst bewerkt:
Michiel,

ik had hem al gezien, maar heb een mooi adresje in mijn eigen omgeving voor mijn nieuwe motor.. ik denk ook dat ik er veel plezier van ga krijgen en ik zal eens kijken of ik ook op dit forum actief zal worden in de toekomst.. ik zal zeker naar die balanspijp en aandrijfriem kijken, zoals ik ook ga kijken naar de rest van de motor, maar echt veel verstand van motoren heb ik niet, wel nog verstand vanuit mijn brommertijdperk. :)

De mijne die ik ga kopen heeft in ieder geval een verbreed stuur, dat ziet er bij deze motoren toch leuker uit vind ik.. verder zitten er al tassen op en fijne planken als voetsteunen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan