ook ik heb het er5 topic gevonden!
ik zit nu op school, zal vanavond een foto posten, want dat wil hier niet lukken
Mijn ER5 is uit 98 en heb hem sinds oktober het is DE motor die ik wilde om mee te beginnen, ben er dus ook heel blij meeen ben blij mensen gevonden te hebben die het hier WEL mee eens zijn oja en 9 september mag ik zwaar rijden maar ik zal nog wel op deze blijven rijden
Wat heb jij met spiegels?!Mooi op de foto gezet, Qavier.
(En je ziet de spiegels niet, haha!)
haha, bedanktMooi op de foto gezet, Qavier.
(En je ziet de spiegels niet, haha!)
Haha dat kan natuurlijk.@ Randyfisherman: ik heb zo'n hekel aan de standaard spiegels!! Haha.
Nee nog niet, ik rijd er zelf nog op rond.Ja...
Heb je je motor al verkocht?
Lijkt mij een leuk idee!een tourrit met alleen er5 lijkt me wel leuk
Hallo allemaal,
Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.
Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:
1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten
Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.
Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!
Pass is voor sein verlichtingdus je groot licht.
Punt twee zou ik me geen zorgen over maken. Er zit een slijtageindicator bij het achterwiel, deze moet je even raadplegen. En of het erg is of niet hangt af van de prijs... Wat vraagt hij er voor?Hallo allemaal,
Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.
Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:
1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten
Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.
Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!
Als die piep een hoog constant geluid was kan dat duiden op een versleten versnelling(sbak) Koppelingspedaaltje? Bedoel je het schakelpedaal of de koppelingshendel?Hij vraagt er 1750 euro voor en daar viel nog over te praten. Al even gebeld met de ANWB over de normale richtprijs bij de dealer en daarmee vergeleken is de vraagprijs van 1750 heel scherp. Daar kan dus blijkbaar nog wat af, dus mocht er nog wat onderhoud uitgevoerd moeten worden vind ik dat niet zo heel erg.
Gepiep hoorde ik vooral toen de huidige eigenaar even een stukje reed. Toen kon ik me goed concentreren op geluid. Toen ik het hoorde, was hij aan het accelereren. Denk dat het best een droge ketting kan zijn. Heb wel gevoeld, spanning was in orde. Maar inderdaad wel wat aan de droge kant.
Bedacht me ook nog dat het me opviel dat ik elke keer een tik hoorde bij het omhoog halen van het koppelingspedaaltje. Iemand daar ook bekend mee?
Tnx voor de reacties tot nu toe. :D