FZ6N en Hornet van 2004? Dan zeker voor de ER-6 gaan! Ik vind (zoals eerder gezegd) de handelbaarheid van de ER-6 fantastisch. Dit komt o.a. doordat volledig motorblok evenals uitlaat (grofweg) in het midden van de motor geplaatst is, en hierdoor dus een centraal zwaartepunt (onder de billen) ontstaat. Om het in simpel Nederlands uit te leggen (voor ik weer kritische opmerkingen krijg!)Ik ben sowieso geen Yamaha fan, vandaar de kritische noot aan het begin, en de hornet van voor 2008 vindt ik persoonlijk weinig onderscheidend en saai....sorry
Allergrootste voordeel vergeten: HET IS EEN 2-CILINDER! Lekker veel koppel onderin....
Persoonlijk vindt ik de FZ6N een erg lelijke motor. de voorkant,achterkant zien er niet uit! (let wel dit is persoonlijk)! Een Er6 is een vergevende motor, kleine stuur,rem foutjes coriceer je gemakkelijk. Veel koppel onderin om even lekker bij het optrekken het gas open te gooien. + 2 cilinder ipv 4 is meer speels en mindeer sneller op uit gekeken
Knipperlichten zijn jammer genoeg ook weer los en niet geïntegreerd.
Achterkant is dan wel weer netter met gebogen achterbrug
I totally agree
Idem! Ik deel deze mening geheel
Moet wel eerlijk bekenen dat ik hoop om zaterdag a.s. einderlijk eens een proefrit te kunnen maken op een andere motor (afhankelijk of het weer dit toelaat).Alels wat deze man zegt: helemaal waarAl het geld van Yamaha gaat naar de Yamaha van Lorenzo waardoor ze geen geld overhouden voor de design-afdeling haha (grapje....)
Idem! Ik deel deze mening geheel
Moet wel eerlijk bekenen dat ik hoop om zaterdag a.s. einderlijk eens een proefrit te kunnen maken op een andere motor (afhankelijk of het weer dit toelaat).
Gelukkig zit Yahama niet in de optie! Of kawasaki of Honda ...
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !
Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...
Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.
Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte !
Goede omschrijving!Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !
Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...
Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.
Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte !
Topicvervuiling!
Maar hij kan wel lekker rijden.
Honda zien we wel door de vingers, Yamaha is pure topicvervuiling!!
Maar dat is nog eens totale controle....wowen dat op een CBR600RR met pakweg 105pk.
Honda zien we wel door de vingers, Yamaha is pure topicvervuiling!!
Maar dat is nog eens totale controle....wowen dat op een CBR600RR met pakweg 105pk.
Alvast bedankt iedereen voor de uitleg !
Na heel wat review en rondrit filmpjes te bekijken op youtube ben ik eigenlijk echt wel onder de indruk van de ER6N ...
Zowieso ga ik zeker nog eens testrit met de honda maken, maar momenteel ben ik meer geneigd naar de ER6N.
Blijkt bij veel reviews uit te komen als de beste motor tegenover andere nakeds.
En als deze heel vergevingsgezind is tegenover een beginner is dit net wat ik zoek.
Met toch die bepaalde kracht voor als het eens moet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte !
In ieder geval geen 105.. misschien aan het achterwiel...
De 2004 had al 117 pk.
http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CBR_600_RR_2004.aspx
http/en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600RR
Zie specifications...
En misschien is er voor het één uitgegaan van A-wiel PK's en bij de andere krukas-PK's.
105 op t achterwiel lijkt me wel realistisch.
Maar plz stop talking about Honda