Kawasaki GPX 600 R opknapper

5984970783_71d5c6e33c_b.jpg


ze is thuis, geen problemen gehad, ze rookt nog wat, misschien is dat wel min of meer normaal na zolang stilstaan.
 
dit zat in de tool-kit, weet iemand wat dit is? multifunctioneel?

6026534816_c88e8598ee_b.jpg


edit:

ha is dat een bandendrukmeter?
 
Laatst bewerkt:
6053043934_58d8800f30_b.jpg


remblokjes vervangen deze ochtend, viel heel goed mee om te doen.

het verschil is enorm tgo de oude blokken, ik moet ze wel nog wat inrijden, stapvoets gaan ze ook nog niet vlotjes.

1minpunt: een deeltje van de kopkuip is geraakt door een steen tijdens het rijden, met een scheur als gevolg
 
kleine update:
-kuip is gebarsten -> ductape erop
-verbruik: 5.5liter/100Km
-gereden km's: 1500
-koppeling slipt niet meer, zouden schijnbaar braampjes zijn geweest.


6079216591_a78f1cffd2_b.jpg


6079755452_9375667a14_b.jpg


6079760146_e7f67ee5fe_b.jpg


intussen staat dit op het verlanglijstje:
BMW_K1300S.jpg
 
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).
 
Wow, dit is echt een voorbeeld van hoe 2minuten werk een motor volledig kan veranderen.

De gpx heeft luchtvering achteraan die je dus kan instellen door een meer of minder luchtdruk op te zetten.

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk de oplossing gevonden om de extreem korte nippel te kunnen bedienen door middel van een vrachtwagenadaptor.

De druk stond dus op 0,5bar...maximum toegelaten 1,9bar. Twas ff zoeken naar een goede afstelling, uiteindelijk heb ik gekozen voor 1,6bar.

Het gevolg was eigelijk niet te schatten, KD's waren totaal off limits vroeger, de achtervering deinde en je had dus geen gevoel van stabiliteit.

Nu is dat compleet anders, de ingaande demping is serieus een pak straffer en dat is maar goed ook! Nu heb ik het gevoel dat ik in snelle bochten al een pak dieper kan gaan leunen zonder problemen. KD's zitten er nog niet in, daarvoor heb ik niet genoeg vertrouwen in die banden. Maar eigelijk vind ik het niet slecht hoor nu.

Helaas heeft deze aanpassing geen effect op de uitgaande demping van de schokbreker en is deze nog veel te zacht. Ff zoeken of ik dit nog kan aanpassen.

De bandendruk heb ik ook aangepast naar 2,0bar vooraan en 2,2bar achteraan. (0,2bar omhoog).

Ik weet eigenlijk niet of de veer van de GPX hetzelfde is als van de GPZ, maar dals dat zo is, dan zit er een soort schuifknopje(of hoe heet dat) die je in vier of vijf verschillende standen kan zetten. Volgens mij regelt dat de uitgaand demping.

Grtz Eagle.
 
oké thanks, ik ga er eens naar zoeken

problemen:

de carbu's liepen constant over, 5liter benzine vond dus zijn weg naar de grond via de overloop. De accu was leeggestart en de kuip aan het barsten.

Ook heb ik een zorg erbij namelijk: de motor maakt een ratelend geluid/trilling tussen 6-8000toeren, eronder en erboven merk je het niet. Het lijkt wel een resonantie maar ik denk dat het wel eens de kettingspanner zou kunnen zijn.

395967_3363324241668_1225951473_33620932_1749276245_n.jpg


419348_3363330601827_1225951473_33620934_393547872_n.jpg


dit is allemaal uit de naftkraan gekomen, de volledig reserve zat verstopt met kalk en ook dus binnen in de kraan zat het verstopt.
405805_3363338122015_1225951473_33620936_1822264853_n.jpg


tank uitspoelen:
deel 1:
423951_3363341322095_1225951473_33620937_1629177756_n.jpg


deel 2:
396355_3363365402697_1225951473_33620968_1605092948_n.jpg


wtf

tot slot de kuip:
431206_3363344122165_1225951473_33620939_1883154927_n.jpg


401134_3363346242218_1225951473_33620940_688329434_n.jpg


421034_3363349202292_1225951473_33620943_799527828_n.jpg


422677_3363352202367_1225951473_33620948_1523672777_n.jpg


401134_3363354922435_1225951473_33620953_1557359075_n.jpg


Er moet dus een ander kuipdeel op en de tank moet serieus gespoeld worden en een nieuwe benzinekraan of revisiesetje...

Iemand nog een idee over de ratel die ik heb?
 
oké hij draait en rijdt terug, maar stationair draaien wil hij dus niet. De motor bokt erg hard in lage toeren en valt altijd stil als je niet met de gas aan het spelen bent

ik denk tijd voor nieuwe accu(deze is oud) en nieuwe bougies.

Momenteel rookt hij erg hard uit de uitlaten(zelfs als de motor niet draait met de motor warm), het stilstaan heeft hem geen deugd gedaan duidelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan