stefanj
MF'er
- 8 mei 2010
- 176
- 1
Hi idereen,
Merken jullie ook dat de GPZ bij koud weer extra dorstig is? De laatste week rijd hij 1:14,5 ipv 1:18 tot 1:20? Ik moest op de A4 ff overschakelen naar zijn reserve en daar word je bij het inhalen niet echt vrolijk van .
Door de kou komt mijn GPZ niet echt op temperatuur en is de slush zichtbaar in het olie glaasje. Kan iemand me vertellen wat het probleem is van slush?? En wat is slush eigenlijk?
V-twin Kevin: De GPZ is voor mij ook eerst bedoeld als opstap motor nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Een oude rot zei dat ik het maar eens moest gaan proberen op een GPZ en tot nu toe ben ik hem nog steeds dankbaar voor zijn advies. Ik rij nu 1,5 jaar op mijn GPZ uit "92 en ik heb nog geen dag spijt gehad. Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woon werk verkeer en ik probeer het gehele jaar door te rijden (alleen niet met sneeuw en ijs).
De GPZ is licht in gewicht, stuurt lekker en is (als je het zelf wilt doen) goed zelf te onderhouden. Tot nu toe heb ik al het onderhoud zelf gedaan behalve het vervangen van de ketting en dat terwijl ik geen sleutel wonder ben. ( olie+olie filter vervangen, carbs synchroniseren, kleppen stellen, ketting stellen etc.). Dit alles met de tips en de mentale steun van het forum .
succes met je examen.
Stefan
Merken jullie ook dat de GPZ bij koud weer extra dorstig is? De laatste week rijd hij 1:14,5 ipv 1:18 tot 1:20? Ik moest op de A4 ff overschakelen naar zijn reserve en daar word je bij het inhalen niet echt vrolijk van .
Door de kou komt mijn GPZ niet echt op temperatuur en is de slush zichtbaar in het olie glaasje. Kan iemand me vertellen wat het probleem is van slush?? En wat is slush eigenlijk?
V-twin Kevin: De GPZ is voor mij ook eerst bedoeld als opstap motor nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Een oude rot zei dat ik het maar eens moest gaan proberen op een GPZ en tot nu toe ben ik hem nog steeds dankbaar voor zijn advies. Ik rij nu 1,5 jaar op mijn GPZ uit "92 en ik heb nog geen dag spijt gehad. Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woon werk verkeer en ik probeer het gehele jaar door te rijden (alleen niet met sneeuw en ijs).
De GPZ is licht in gewicht, stuurt lekker en is (als je het zelf wilt doen) goed zelf te onderhouden. Tot nu toe heb ik al het onderhoud zelf gedaan behalve het vervangen van de ketting en dat terwijl ik geen sleutel wonder ben. ( olie+olie filter vervangen, carbs synchroniseren, kleppen stellen, ketting stellen etc.). Dit alles met de tips en de mentale steun van het forum .
succes met je examen.
Stefan