De GPZ400 is in 1994 in Nederland opnieuw uitgebracht als antwoord op de goedkopere "grijze" importmodellen.
Ik heb een GPZ400 gehad en ben nu in het bezit van een GPZ550 en ik vind er een wezenlijk verschil tussenzitten. De GPZ400 had veel minder kracht dan de GPZ550.
Je moest de GPZ400 echt in de toeren jagen wilde er iets gebeuren (en dan was het nog niet om over naar huis te schrijven), dit is gelukkig bij de GPZ550 wel anders. Ik was daardoor ook heel snel uitgekeken op de GPZ400.
Zit je bij 70km/u al in het rode gebied van de vijfde versnelling?
Weet er nu al iemand of het 550 blok erin past
Zie dit topic:
Kawasaki Gpz400 met 550 blok!
Of er andere aanpassingen nodig zijn weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.
Hou alleen wel in de gaten dat de verzekering weleens moeilijk kan gaan doen als je er een ongeluk mee krijgt.
Nee, dat niet maar als je hem laag in toeren houdt (ik moet nog even aan het toerenjagen wennen, ik ben een Guzzi V1000 gewend vroeger) met de Kawa 400 zit ik al in zijn 6e versnelling bij 5-6000 toeren bij 70 km/u en dan moet je nog wachten tot 100-120. ....ik moet gewoon wennen aan het karakter dat bedoel ik
Weet er nu al iemand of het 550 blok erin past
Ik snap dan niet waarom je de moeite dan zou nemen. Plus het extra geld dat je kwijt bent.
Ik zou de 400 netjes maken. Doen wat gedaan moet worden. Flinke poetsbeurt en dan weer verkopen. Van dat geld koop je dan een 550.
Want even een blokje overzetten ontaard al gauw in een project. Want dan blijkt dat het frame toch wel roestig is, het 550 blok wel erg verweerd is en wat al niet meer.
Plus dan past het 550 net niet, zitten de tandwielen niet op lijn en dat soort zaken. En dan nog de papieren rompslomp.
En wil je er later vanaf lukt met moeite. Want ik, en vele anderen, zou nooit een 400 frame met een zwaarder blok kopen. (Of welke cilinderinhoud/frame combinatie dan ook.)
En zo'n Kawa 400 heeft een fijn motortje hoor als hij goed afgesteld is. Ze klinken een beetje rauw maar dat vind ik wel mooi. En of een motor nou 190 per uur haalt of 200; wanneer rijd je dat nou.
Moar joa, ie möt 't zelf wetten. Zouden we dan hier zeggen.
dan kan je eind volgende maand mijn 550 overnemen. Ik ga emigreren...
ik zit te overwegen dat rare blokje op de tank weg te halen, en het laadlampje of in een leeg blokje te integreren (ze zijn niet allemaal bezet volgens mij) en anders zelf iets te maken aan een bout vast, van aluminium iets vouwen met een lampje erin.
Dan ben ik van die rare knoezel af en past een tas beter.
De benzinemeter koppel ik dan maar af, heb ik ook nooit gehad, als hij op reserve moet merk je dat toch wel en je kunt op je dagteller kijken.
Waarheen leidt de weg ?
in 1996 stond er een splinternieuwe (overjarig) GPZ 400 bij Moto Almere (of van Basten).
Juist die display vond ik weergaloos! Ik heb geen moeite met een tanktas.. Je mag die tanktas van mij wel overnemen anders.