Kawasaki GPZ1100, misterieuze o- ring?

Blind Alex

MF'er
11 aug 2019
30
4
Dag motor vrienden. Een technische vraag over blok van Kawasaki GPZ 1100/ Z1000 J. Ik heb namelijk de carterpan moeten loshalen omdat ik de aftapplug met geen mogelijkheid los kon krijgen.
Ik heb dit Kawa blok nog niet zo lang, weet niets van de voorgeschiedenis.
Weet iemand misschien of er tussen de oliepomp en de onderste carter helft, nog een grote o- ring zit? Die vond ik namelijk onder m'n motor liggen, nadat ik natuurlijk carterpan had gemonteerd, olie filter erin en nieuwe olie erop. Op de foto links de kleinere ring, die in de carterpan zit, dezelfde als de ring die dan nog bij de olie filter zelf komt. Maar de o- ring rechts kan ik dus niet thuis brengen. Hij moet toch ergens vandaan komen??Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe en wat? Want in het slechtste geval weer olie eraf, pan eronder uit, liever niet dus 🙄.
 

Bijlagen

  • IMG_20240217_032654.jpg
    IMG_20240217_032654.jpg
    417,9 KB · Weergaven: 0
Dankje Aprilia.
Helaas is de o-ring die ik zoek ( 12,5 cm) niet te vinden. Anderzijds mis ik dus niks, want alle andere o ringen zijn gemonteerd. Blijft de vraag wa
Bedankt Aprilla, Als Ik de tekening bekijk, mis ik niks. Alle o-ringen die er op staan zijn gemonteerd. Dus dat zou goed nieuws moeten zijn. Vraag blijft waar deze grote ( 12 cm ) O ring van daan komt. Een mysterie dus.
 
He Speed 2 uit Zandkruuersgat :}. bedankt voor je reactie en part listen. Beide( met (rode peil aangegeven) ringen, zijn gemonteerd.
Die hebben een diameter van 9 cm.
De "gevonden" O-ring heeft een diameter van 12cm. En kan ik dus niet thuis brenegn.
Maar je hebt natuurlijk gelijk wat betreft weer open maken. Alleen de vraag blijft, waar deze ring dan zou moeten zitten??
Wat is de diameter van je oliefilter? Misschien komt hij daar uit.
Diameter oliefilter ring+ ring in carterpan zelf zijn dezelfde, beiden 9 cm
 
Wat is precies het bouwjaar van de motor ? Wat zit er nu in een Z1000J blok uit welk jaar? Of een GPZ1100 blok welk jaar ?
Misschien dat er in bepaalde jaren een ietwat andere O ring in zit .
 
He Speed 2 uit Zandkruuersgat :}. bedankt voor je reactie en part listen. Beide( met (rode peil aangegeven) ringen, zijn gemonteerd.
Die hebben een diameter van 9 cm.
De "gevonden" O-ring heeft een diameter van 12cm. En kan ik dus niet thuis brenegn.
Maar je hebt natuurlijk gelijk wat betreft weer open maken. Alleen de vraag blijft, waar deze ring dan zou moeten zitten??

Diameter oliefilter ring+ ring in carterpan zelf zijn dezelfde, beiden 9 cm
Ik zie in totaal 3 grote seals: 2x 92055 (en nr. 8 onderste plaatje) die zijn hier beide 91mm. Nr. 13 (oliefilterdekselpakking) zou 105mm zijn. Maar goed, dit is de Z1000R2.
Kan zijn dat de GPZ1100 afwijkt.

92055.png



8 en 13.png
 
Bedankt voor de reactie, zoals eerder vermeld zijn de genoemde ringen allemaal geplaatst, en is de mysterieuze ring van 120 mm, in geen enkele handleiding terug te vinden. Ik heb nav de diverse reacties( nu ook van jou bedankt) besloten om het blok niet opnieuw open te maken. Alles zit zoals het zou moeten zitten. De mysterieuze 120mm O- ring? Ach misschien stiekem neergelegd om mij in verwarring te brengen? 🤔🙃🥴 We gaan het zien en meemaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan