O-ringetjes carbarateur

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
554
411
Nootdorp
Beste techneuten,
ik ben een VFR aan het opknappen en ben nu met de carburateurs bezig, de motor hield in en ik denk dat dit word veroorzaakt door vervuilde carbarateurs. Nu heb ik een revisie kit besteld, waarin heel veel zit maar niet de kleine afdicht ringen zoals op de foto, er zitten nog meer ringetje op andere plaatsen maar dit is even een voorbeeld. Als ik deze ringen wil bestellen op CMSNL ben ik wel heel veel geld kwijt voor al deze ringen. Kopen jullie deze ringetjes elders? Of gewoon niet vervangen? Ik hoor graag tips, alvast dank!
IMG_0098.jpeg
 
Oplossing
Beste techneuten,
ik ben een VFR aan het opknappen en ben nu met de carburateurs bezig, de motor hield in en ik denk dat dit word veroorzaakt door vervuilde carbarateurs. Nu heb ik een revisie kit besteld, waarin heel veel zit maar niet de kleine afdicht ringen zoals op de foto, er zitten nog meer ringetje op andere plaatsen maar dit is even een voorbeeld. Als ik deze ringen wil bestellen op CMSNL ben ik wel heel veel geld kwijt voor al deze ringen. Kopen jullie deze ringetjes elders? Of gewoon niet vervangen? Ik hoor graag tips, alvast dank!
Bekijk bijlage 1967984

Honda VFR750 Carburettor Kits
Het probleem van TS heb ik al eens doorlopen.
De O-ringen van de carbs van mijn motor (Yamaha FZ750) waren ook verteerd.
Bij het zoeken naar vervanging vond ik ook Viton-ringen die heel prijzig zijn.
Ook heb ik toen eerst de keus gemaakt voor NBR-ringen, maar dat werd geen succes. => Ethanol eats NBR for breakfast.

Zo'n assorti-doos heeft ringen van NBR. Deze heb ik ook, maar is geen oplossing.
Deze zijn goed voor noodreparatie maar zijn met ethanol snel verteerd.
Deze goedkope ringen vielen bij mij na een half jaar ethanol al helemaal uit elkaar.

Uiteindelijk vond ik een revisie-set voor mijn carbs in Thailand.
Met het yamaha-part-nummer kwam bij een nautisch adres. (?)
Het bleek dat dezelfde carbs als voor mijn FZ worden gebruikt voor Yamaha-buitenboordmotoren.
De set had naast de O-ringen ook alle andere rubbers, vlotternaalden ect. O ja, alle rubbers waren Viton!
Voor mij was wel een gok. Ga ik de spullen geleverd krijgen? Maar met enkele dagen had ik alles in huis.
Voor ca €60 had ik mijn 4 carbs gereviseerd vwb het rubberwerk..
Sindsdien (nu ca 70k mee gereden) nooit meer carb-problemen gehad. Nooit spijt van deze uitgave gehad.

O ja, ik tank tegenwoordig alleen nog ethanol-vrije benzine.
Dat is niet E5 maar echt E0. De premiums van BP-Esso-Shell en Aral bevatten 0%.
Maar niet altijd is ethanol zeker te voorkomen. Soms op reis onderweg is niet verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan