O-ringetjes carbarateur

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
554
411
Nootdorp
Beste techneuten,
ik ben een VFR aan het opknappen en ben nu met de carburateurs bezig, de motor hield in en ik denk dat dit word veroorzaakt door vervuilde carbarateurs. Nu heb ik een revisie kit besteld, waarin heel veel zit maar niet de kleine afdicht ringen zoals op de foto, er zitten nog meer ringetje op andere plaatsen maar dit is even een voorbeeld. Als ik deze ringen wil bestellen op CMSNL ben ik wel heel veel geld kwijt voor al deze ringen. Kopen jullie deze ringetjes elders? Of gewoon niet vervangen? Ik hoor graag tips, alvast dank!
IMG_0098.jpeg
 
Oplossing
Beste techneuten,
ik ben een VFR aan het opknappen en ben nu met de carburateurs bezig, de motor hield in en ik denk dat dit word veroorzaakt door vervuilde carbarateurs. Nu heb ik een revisie kit besteld, waarin heel veel zit maar niet de kleine afdicht ringen zoals op de foto, er zitten nog meer ringetje op andere plaatsen maar dit is even een voorbeeld. Als ik deze ringen wil bestellen op CMSNL ben ik wel heel veel geld kwijt voor al deze ringen. Kopen jullie deze ringetjes elders? Of gewoon niet vervangen? Ik hoor graag tips, alvast dank!
Bekijk bijlage 1967984

Honda VFR750 Carburettor Kits
Ik heb ze idd bij technirub besteld. Het lijkt op het koperen buisje van m'n cx, deze o ringen waren 5.5×2 mm wel om denken dat je NBR o ringen besteld. Deze zijn bestand tegen benzine e.d.
 
“FKM / FPM / Viton®

Ringen in FKM / FPM / Viton® zijn goed bestand tegen temperaturen tussen -20 °C en + 200 °C.

Ze zijn bovendien bestand tegen aromatische koolwaterstoffen in benzeen, hydraulische, siliconen- en minerale oliën, plantaardige en dierlijke oliën, ozon en siliconen- en minerale smeermiddelen. Ze zijn eveneens zeer goed bestand tegen uv-licht, propaan, butaan (alifatische koolwaterstoffen), zuurstof, brandstoffen (ook die met methanol) en synthetische hydraulische vloeistoffen.”
Bovenstaande is een citaat van de technirub site.

Ik heb al 12jaar viton in beide Hondas. NBR erin gehad maar dat ging binnen een jaar toch weer lekken. Misschien het verkeerde soort/type?
 
Laatst bewerkt:
Gaan zwellen met benzine.

Zal meevallen, ik gebruik ze in mij motor voor de snelsluiters van mijn tank. geen lekkage.
Probleem is echter dat de ringetjes die TS er nodig heeft geen standaard maat is, en dus niet te vinden in de standaard assortimentsdozen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze toen bij een VFR ook vervangen door O-ringen uit een grotere lidl doos, De net iets kleinere maat rekt prima op, wat vet dr om en het glijd er zo in (8-))
Dr staat ook nauwelijks druk op, dan kom je wel ergens mee weg, bij een injectiesysteem komt het vaak een stuk nauwer (hehe 8-))
 
Ik heb ze toen bij een VFR ook vervangen door O-ringen uit een grotere lidl doos, De net iets kleinere maat rekt prima op, wat vet dr om en het glijd er zo in (8-))
Dr staat ook nauwelijks druk op, dan kom je wel ergens mee weg, bij een injectiesysteem komt het vaak een stuk nauwer (hehe 8-))
Die rode doos, ik neem vaak die assortiments dozen mee bij de Lidl om er dan thuis achter te komen dat ik hem al heb.
1706524517351.png
 
O-ringen kun je vanaf koord op de juiste lengte afsnijden. Lijmen met Loctite 406 is prima te doen, maar wel ff ontvetten met Loctite 7064. Ik heb zelfs enkele ringen na het ontvetten (en laten drogen) eerst nog ingespoten met Activator Loctite SF 7471 en alles met goed resultaat. Wanneer je geen koord hebt, of niet kunt kopen, kun je uiteraard ook een grotere, wél verkrijgbare maat doorknippen, op lengte maken en lijmen.
Ik heb uit siliconen plaat een balkje gemaakt met een groefje er in. De o-ring einden kun je dan mooi recht tegen elkaar vastdrukken. Siliconen is namelijk normaal niet te lijmen met Loctite 406 dus zal de ring daar niet blijven plakken aan het lijmbalkje. Suk7.
 
O-ringen kun je vanaf koord op de juiste lengte afsnijden. Lijmen met Loctite 406 is prima te doen, maar wel ff ontvetten met Loctite 7064. Ik heb zelfs enkele ringen na het ontvetten (en laten drogen) eerst nog ingespoten met Activator Loctite SF 7471 en alles met goed resultaat. Wanneer je geen koord hebt, of niet kunt kopen, kun je uiteraard ook een grotere, wél verkrijgbare maat doorknippen, op lengte maken en lijmen.
Ik heb uit siliconen plaat een balkje gemaakt met een groefje er in. De o-ring einden kun je dan mooi recht tegen elkaar vastdrukken. Siliconen is namelijk normaal niet te lijmen met Loctite 406 dus zal de ring daar niet blijven plakken aan het lijmbalkje. Suk7.

Ik zou je nickname laten veranderen in MacGuyver!

Positief bedoeld overigens.
 
O-ringen kun je vanaf koord op de juiste lengte afsnijden. Lijmen met Loctite 406 is prima te doen, maar wel ff ontvetten met Loctite 7064. Ik heb zelfs enkele ringen na het ontvetten (en laten drogen) eerst nog ingespoten met Activator Loctite SF 7471 en alles met goed resultaat. Wanneer je geen koord hebt, of niet kunt kopen, kun je uiteraard ook een grotere, wél verkrijgbare maat doorknippen, op lengte maken en lijmen.
Ik heb uit siliconen plaat een balkje gemaakt met een groefje er in. De o-ring einden kun je dan mooi recht tegen elkaar vastdrukken. Siliconen is namelijk normaal niet te lijmen met Loctite 406 dus zal de ring daar niet blijven plakken aan het lijmbalkje. Suk7.
Koord onder een hoek van 45⁰ afsnijden, dan word het contachtvkag 1.414 x groter :t
 
Beste techneuten,
ik ben een VFR aan het opknappen en ben nu met de carburateurs bezig, de motor hield in en ik denk dat dit word veroorzaakt door vervuilde carbarateurs. Nu heb ik een revisie kit besteld, waarin heel veel zit maar niet de kleine afdicht ringen zoals op de foto, er zitten nog meer ringetje op andere plaatsen maar dit is even een voorbeeld. Als ik deze ringen wil bestellen op CMSNL ben ik wel heel veel geld kwijt voor al deze ringen. Kopen jullie deze ringetjes elders? Of gewoon niet vervangen? Ik hoor graag tips, alvast dank!
Bekijk bijlage 1967984

Honda VFR750 Carburettor Kits
 
Oplossing
O-ringen kun je vanaf koord op de juiste lengte afsnijden. Lijmen met Loctite 406 is prima te doen, maar wel ff ontvetten met Loctite 7064. Ik heb zelfs enkele ringen na het ontvetten (en laten drogen) eerst nog ingespoten met Activator Loctite SF 7471 en alles met goed resultaat. Wanneer je geen koord hebt, of niet kunt kopen, kun je uiteraard ook een grotere, wél verkrijgbare maat doorknippen, op lengte maken en lijmen.
Ik heb uit siliconen plaat een balkje gemaakt met een groefje er in. De o-ring einden kun je dan mooi recht tegen elkaar vastdrukken. Siliconen is namelijk normaal niet te lijmen met Loctite 406 dus zal de ring daar niet blijven plakken aan het lijmbalkje. Suk7.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan