dat zou wel kunnen: de bedrading naar de sensor toe (lees: stekkertje) ligt los van de sensor en is ingepakt in zwart plakband, als ik het goed heb. in theorie zou ik dus met uitgeklapte standaard kunnen rijden. tenzij de stroomkring waar de sidestand-schakelaar in zit gesloten moet zijn door de sidestand in te klappen, zodat de stroomkring wordt gesloten.
overigens: hoe krijg ik de bougies eruit? lange dop 15 en 16 passen niet, over 13, 14 en 17 nog maar te zwijgen.
Zijn er mensen die er ook 1 op hun gpz hebben en hoe hebben jullie hem bevestigd?
ik reaageer een beetje laat, bij www.HPI.BE heb ik een paar jaar geleden een rotor gekocht voor 130 euro dacht ik. Werkt prima. Ik heb overigens ook een slecht lopende motor gehad doordat de tankdop ontluchting niet goed werkte. Hele binnenwerk onder de sleutel er uit en geen probleem meer.de dynamo heeft een constructie-probleem met de magneten. die zitten nl. in het deksel gelijmd/gekit en willen nog wel eens loslaten, met als gevolg dat je blok naar de knoppen gaat. er is wel een modificatie van (geweest): een magneet in 1 stuk, maar of die nog leverbaar zijn weet ik niet (zou 'm zelf ook graag vervangen). tweedehands moet een nieuwe/andere dynamo wel op het i-net te scoren zijn, denk ik.
vraag terug: ik wil de (auto-)motorolie die nu in mijn blok zit vervangen. ik heb van een lokale motorzaak synthetische olie in de maat 10W40 meegekregen, maar elders op dit forum wordt mij geadviseerd die synthetische olie toch vooral n i e t te gebruiken. wat gebruiken jullie, GPZ-rijders, over het algemeen?
ik reaageer een beetje laat, bij www.HPI.BE heb ik een paar jaar geleden een rotor gekocht voor 130 euro dacht ik. Werkt prima. Ik heb overigens ook een slecht lopende motor gehad doordat de tankdop ontluchting niet goed werkte. Hele binnenwerk onder de sleutel er uit en geen probleem meer.
Groet
tankdop-ontluchting icm stilvallen heb ik nog niet meegemaakt. wel het stilvallen wegens een lege tank...gelukkig had ik de reserve nog.
geen tankmeter of lichie...
dank voor de link. ik ga er eens informeren.
ik heb de koppeling vervangen, en de GPZ rijdt weer. tijdens de winterstop ga ik de rotor en de kopelingsringen vervangen. de koppeling die er nu in zit, doet het wel, maar ik heb geen idee hoe ver versleten die is. vooruitzicht is toch wel dat ik met deze motor voorlopig blijf rijden, en misschien koop ik er een goede/andere motor bij voor de lange(re) ritten (want de Kawa is toch wel een béétje klein en traag..)