Ik wil straks een sportmotor gaan kopen, maar ik weet niet precies wat nou het beste is..
ik wil een motor waarmee ik in de stad ook goed uit de voeten kan (korte afstanden)
en nu heb ik begrepen dat hoe snel je op kan trekken te maken heeft met hoeveel cilinders je motor heeft en niet het vermogen?
1cilinder = het snelst optrekken
4cilinder beter voor langere afstanden
en 2cilinders als de tussenweg
hoe zit het nou precies?
maar ik wil dus oa snel op kunnen trekken..
ik had een oogje laten vallen op de kawasaki xr-6r, maar ook op de honda firebirds..
wat raden jullie een beginner die straks z'n A heeft (onbegrensd) en die 10 jaar lang de wegen onveilig gemaakt heeft op scooters dus aardig kan rijden
wat is daar beter aan dan aan die er6f?Als een sportmotor je aanstaat, maar je wil niet een al te extreem ding en als beginnersmotor is een ZX-6R '98 tot '00 wel geschikt.
over die stijle bruggetjes springen en dan met motor landen in een cabrio of in de nek van een oud oudje, liever niet
dus een 1 cilinder valt alvast af :p
denk dat ik toch voor een 2 cilinder ga in het geval ik straks buiten amsterdam moet werken..wat is daar beter aan dan aan die er6f?
denk dat ik toch voor een 2 cilinder ga in het geval ik straks buiten amsterdam moet werken..wat is daar beter aan dan aan die er6f?
en klopt het dat die er6f een relatief een stuk zuiniger rijdt vergeleken met de zx6r?
ik neem even aan dat je nog geen motor gehad hebt, dus om nou meteen met de supersports te beginnen lijkt me niet het meest geweldige idee. twee of 4-cilinder is iets wat je moet uitzoeken. Ik heb meer met 4-cilinders, ondanks dat ik de twins mooier vind klinken en vaak ook uitzien.
als je veel in de stad rijd is een naked wellicht beter, omdat je dan rechtop zit, wat lekkerder rijd dan een sportfets. Met een naked kan je ook nog aardig snelweg rijden, met een SM wordt dat vaak snel vervelend.
Ook is het als beginner niet ondenkbaar dat je de brommer eens laat vallen. Kuipwerk loopt dan al snel dik in de papieren. een naked met wat valdoppen/beugels zijn wat meer hufterproof. maarja, moet wel je stijl zijn.
een paralleltwin zoals de ER6 is wel degelijk zuiniger and een 600cc supersport, vooral als het gas verder open gaat.
als je alleen snel op de 100 wil zitten kan je ook meteen een sjopper nemen, die zijn ook snel bij het stoplicht, maar rijden dan weer wel als een oude krant
dit is opzich wel een handige comparison review:
http://www.youtube.com/watch?v=bt77LZQOZd0
maar nu blijf ik alsnog met de vraag zitten
trekt de zx-6r zoveel sneller op door de grotere hoeveelheid pk?